Persbericht Cloud storage HiDrive nu inclusief pdf-scanner voor documenten

Berlijn, 24-01-2018
STRATO heeft zijn mobiele apps voor de cloud storage HiDrive uitgebreid met een scanfunctie. HiDrive gebruikers kunnen met deze functie via hun smartphone documenten scannen en deze rechtstreeks als pdf-bestand uploaden naar HiDrive. De ingebouwde automatische OCR-tekstherkenning converteert de foto naar een pdf-document, dat vervolgens nog bewerkt kan worden.
“Cloud storage, zoals HiDrive, helpt ons dagelijks onze administratie te digitaliseren", zegt dr. Christian Böing, CEO van STRATO. “Met de scantool kunnen HiDrive gebruikers hun documenten nu nog gemakkelijker in de cloud opslaan, direct vanaf hun bureau of onderweg, en deze beschikbaar maken op al hun apparaten.”

Pdf-tekstdocumenten opslaan
Om papieren documenten te digitaliseren en archiveren, hebben gebruikers van HiDrive alleen nog maar hun smartphone of tablet nodig. De scanfunctie in de HiDrive app herkent via de camera automatisch documenten en stelt een optimale uitsnede van de scan voor. Na het scannen kan de gebruiker de kleuren bewerken en de afbeelding bijsnijden, roteren, optimaliseren of converteren naar een document met meerdere tekstpagina's. De app slaat het resultaat direct in HiDrive op als pdf-document met selecteerbare tekst. Alle gegevens worden veilig opgeslagen in de ISO-gecertificeerde STRATO datacenters in Duitsland.
“Of het nu gaat om brieven, facturen of contracten, als je je documenten digitaal met HiDrive archiveert, heb je ze altijd bij de hand en zijn ze automatisch beschermd tegen verlies, fysieke schade of diefstal”, aldus Böing. Voor extra zekerheid zorgt de standaard meegeleverde functie BackupControl, waarmee automatisch back-ups gemaakt kunnen maken van bestanden op HiDrive.
De gebruikte Scanbot-software is een van de populairste oplossingen voor het mobiel scannen van documenten. Voor gebruikers van de HiDrive app is deze functie automatisch en zonder extra kosten beschikbaar met de nieuwste update.

Overal en op elk apparaat toegang tot alle bestanden
Voor de toegang tot de cloud biedt HiDrive diverse opties. Gebruikers kunnen rechtstreeks toegang krijgen door met de browser naar de HiDrive website te gaan. Daarnaast is er software voor Windows en Mac en zijn er mobiele apps voor Android, iOS en Windows. HiDrive dient ook als cloudoplossing voor individuele back-upsoftware of voor een eigen NAS-systeem. De toegangsprotocollen (S)FTP/FTPS, WebDAV, SMB/CIFS, rsync, SCP en Git zijn als extra feature te activeren.

Bestanden delen met wachtwoordbeveiliging en geldigheidsperiode
In HiDrive kunnen gebruikers bestanden delen via een sharelink. Daarbij kunnen ze desgewenst een wachtwoord en geldigheidsperiode instellen voor het delen. HiDrive faciliteert ook de samenwerking in de cloud. Gebruikers kunnen directories vrijgeven, zodat anderen ook bestanden kunnen uploaden en delen.