Persbericht STRATO uitgeroepen tot beste hostingprovider in MT1000

Berlijn, 24-10-2023
In het jaarlijks onderzoek van ondernemersplatform MT/Sprout neemt STRATO opnieuw de leiding onder de hostingaanbieders. Bovendien klimt de webhoster in de volledige ranglijst op naar de derde positie.

In de top 1.000 beste zakelijke dienstverleners van Nederland staat STRATO dit jaar voor de vijfde keer op de eerste plaats in de categorie hosting. Ook stijgt het bedrijf in de volledige lijst van 1.000 bedrijven 10 plaatsen ten opzichte van vorig jaar en eindigt daarmee op nummer 3.

Claudia Frese, CEO van STRATO, is tevreden met dit resultaat. “We zijn bijzonder trots op onze hoge posities in de MT1000 en het feit dat we voor de vijfde keer de lijst met hostingaanbieders mogen aanvoeren. Uiteraard willen we in de eerste plaats onze klanten bedanken voor hun vertrouwen.”

Binnen de categorie hosting scoort STRATO het hoogst op alle drie onderzochte criteria, te weten 'klantgerichtheid', 'productleiderschap' en 'excellente uitvoering'. Bovendien heeft het hostingbedrijf de hoogste net promoter score (NPS) van alle hostingaanbieders. Hiermee wordt gemeten of klanten het gebruik van een dienstverlener zouden aanraden.

Over de MT1000
Het onderzoeksteam van de Amsterdam Centre for Business Innovation analyseert de prestaties van dienstverleners in 62 branches. De ranglijst wordt samengesteld op basis van de antwoorden van meer dan 5.000 zakelijke beslissers. Dit jaar komt de MT1000 voor de zevende keer uit.

De onderzoekers kijken naar klantvriendelijkheid, de kwaliteit van producten en de uitvoering van de diensten. Daarnaast wordt de NPS berekend, die laat zien of respondenten de dienstverlener aanraden. Deze gegevens zijn in combinatie met het aantal positieve waarderingen per bedrijf bepalend voor de ranking.