Persbericht Gratis SSL-certificaten van Symantec

Berlijn, 14-12-2016
STRATO biedt voortaan gratis SSL-certificaten van Symantec aan nieuwe en bestaande klanten met een hosting-, sitebuilder- of webshoppakket. Iedere klant krijgt één gratis certificaat. STRATO neemt hiermee deel aan het ‘Encryption Everywhere’-programma van Symantec en reageert op de opkomst van gratis certificaten zoals Let’s Encrypt. Symantec is partner van STRATO.

Gratis certificaat van marktleider Symantec
“Wij staan volledig achter de ontwikkeling om het internet met gratis certificaten veiliger te maken. We hebben gekozen voor Symantec, omdat dit een gerenommeerde partij is en al jaren onze enige aanbieder van SSL-certificaten voor shared webhosting“, zegt dr. Christian Böing, CEO van STRATO. “Symantec heeft de omvangrijke en jarenlange expertise die we nodig hebben op het gebied van versleuteling. Daardoor kunnen we onze klanten het hoogst mogelijke veiligheidsniveau bieden.“

Snel versleuteld dankzij domeinvalidatie
Het gratis SSL-certificaat wordt toegekend op basis van een domeinvalidatie. Klanten met een hosting-, webshop- of sitebuilderpakket van STRATO kunnen het eenvoudig activeren in de klantenlogin. Kijk voor meer informatie over producten van STRATO op www.strato.nl.

STRATO maakt deel uit van Encryption Everywhere
STRATO en Symantec werken samen binnen het Encryption Everywhere-programma (overal versleuteling). Volgens Symantec zijn 97 procent van alle websites ter wereld niet versleuteld. Met Encryption Everywhere wil het bedrijf dit veranderen. Het streven is om in 2018 alle websites ter wereld versleuteld aan te bieden.