Kort na je bestelling ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging met je STRATO klantnummer.
In een tweede e-mail kun je via een link een wachtwoord voor de STRATO klantenlogin aanmaken.
Zodra je een wachtwoord hebt aangemaakt, kun je in de STRATO klantenlogin je pakket beheren. De login vind je rechtsboven op onze website.
Kies hieronder je bestelde product, om meer te weten te komen over de volgende stappen.
Je STRATO klantnummer en toegangsgegevens veranderen niet.
Je STRATO product is, afhankelijk van het pakket, direct beschikbaar of uiterlijk na 24 uur.
Kies hieronder je bestelde product, om meer te weten te komen over de volgende stappen.
In de STRATO klantenlogin kun je alle pakketten onder je klantnummer centraal beheren. Je kunt hier zowel technische instellingen doorvoeren als je contract beheren. Je kunt in de STRATO klantenlogin onder andere je klantgegevens wijzigen, je facturen bekijken en je pakketten configureren − bijvoorbeeld e-mailaccounts aanmaken, domeinforwards instellen en veel meer.
Naar de klantenlogin
Activatie | Doorgaans binnen maximaal 24 uur |
Beheer | In de STRATO klantenlogin , menupunt "Domeinen" "Domeinbeheer" |
Hoe lang het duurt voordat je domein is geregistreerd, hangt af van de domeinextensie. De meeste extensies kunnen binnen enkele uren geregistreerd worden. Bij enkele domeinextensies of bij een domeinverhuizing kan de activatie echter tot vijf dagen in beslag nemen.
Kort na de bestelling van je domein kun je in de klantenlogin de status van je opdracht zien.
Onder het menupunt "Domeinbeheer" in de STRATO klantenlogin worden alle domeinen in je pakket getoond. Om de instellingen van een domein te wijzigen, klik je naast het domein op "configureren".
Onder andere de volgende functies zijn beschikbaar:
Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact" en op YouTube.
Activatie | Zodra je domein actief is |
Activatie domein(en) | Doorgaans binnen maximaal 24 uur |
Beheer | In de STRATO klantenlogin , menupunt "E-mail" "Instellingen" |
Webmail login | webmail.strato.com |
E-mailaccounts kun je in de STRATO klantenlogin aanmaken. Ondersteuning hierbij vind je in onze FAQ's. Je kunt je e-mailadressen op twee verschillende manieren gebruiken:
Toegangsgegevens | |
Gebruikersnaam / account | Je volledige e-mailadres |
Wachtwoord | Het wachtwoord dat je hebt aangemaakt bij je e-mailaccount |
Servers | |
Inkomende mailserver (POP3) | pop3.strato.com |
Inkomende mailserver (IMAP) | imap.strato.com |
Uitgaande mailserver (SMTP) | smtp.strato.com |
Exchange server voor premium-postvakken |
webmail.strato.de |
Poorten | |
POP3 (SSL/TLS) | 995 |
IMAP (SSL/TLS) | 993 |
SMTP (SSL/TLS) | 465 |
Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact" en op YouTube.
Activatie | Direct |
Activatie domein(en) | Doorgaans binnen maximaal 24 uur |
Beheer | In de STRATO klantenlogin |
Microsoft 365 login | login.microsoftonline.com |
Microsoft 365 is direct na bestelling beschikbaar. Nadat je de product key hebt ontvangen, kun je deze in de gedownloade Microsoft applicatie invoeren. Vervolgens kies je je gewenste subdomein, dat binnen maximaal 24 uur wordt geactiveerd. Met dit subdomein kun je in Microsoft 365 inloggen.
Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact".
Activatie | Binnen enkele uren |
Activatie domein(en) | Doorgaans binnen maximaal 24 uur |
Beheer | In de STRATO klantenlogin |
Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact" en op YouTube.
Activatie | Direct |
Activatie domein(en) | Doorgaans binnen maximaal 24 uur |
Beheer | In de STRATO klantenlogin |
In de STRATO klantenlogin kun je onder het menupunt "Website-apps" populaire applicaties voor het maken van je website, zoals WordPress, installeren. Natuurlijk kun je ook je eigen software en scripts gebruiken.
Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact" en op YouTube.
Activatie | Direct |
Activatie domein(en) | Doorgaans binnen maximaal 24 uur |
Beheer | In de STRATO klantenlogin , menupunt "Website-apps". |
Installeer WordPress via het menupunt "Website-apps" in de STRATO klantenlogin.
Na de installatie zie je een overzicht met de belangrijkste gegevens, zoals de links naar je website en het admin-gedeelte van WordPress. Deze details kun je op ieder moment in de klantenlogin terugvinden onder het menupunt "Website-apps".
Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact".
Activatie | Binnen enkele uren |
Activatie domein(en) | Doorgaans binnen maximaal 24 uur |
Beheer | In de STRATO klantenlogin |
Webshop login | strato.nl/login#/shop |
Nadat je je klantnummer hebt ontvangen, sturen we je een aparte e-mail met de toegangsgegevens van je webshop.
In de STRATO klantenlogin kun je je actieve domeinnaam aan je webshop koppelen.
Ga hiertoe naar de menupunten "Domeinen" en vervolgens "Omleiding naar webshop". Kies nu je Shop-ID en als doel het gewenste domein. Een uitgebreide handleiding vind je in het volgende FAQ-artikel.
Antwoorden vind je in het “Helpcentrum” en op YouTube.
Activatie | Direct |
Beheer | In de STRATO klantenlogin |
HiDrive login | my.hidrive.com/login |
Installeer de HiDrive software op je mobiele apparaten en op je computer. Zo heb je altijd en overal toegang tot je bestanden en kun je altijd nieuwe bestanden uploaden. Hier kun je de software downloaden:
Je hebt altijd toegang tot je eigen privémap. De toegang tot de privémappen van andere gebruikers in jouw pakket is nooit mogelijk. Deze instelling kun je om veiligheidsredenen ook niet veranderen.
Om ervoor te zorgen dat meerdere gebruikers in één pakket eenvoudig bestanden kunnen uitwisselen, wordt automatisch de map "public" aangemaakt. Iedere gebruiker (binnen het pakket) kan toegang tot deze map krijgen.
Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact" en op YouTube.
Activatie | Direct |
Beheer | In de STRATO klantenlogin |
Login | backup.strato.com |
Nadat je je klantnummer hebt ontvangen, sturen we je een aparte e-mail met de toegangsgegevens van Managed Backup.
Wanneer je bent ingelogd kun je de clients voor de verbinding met je server of PC downloaden en installeren. De clients worden vervolgens gekoppeld aan Managed Backup. Je kunt nu direct vanuit de interface van Managed Backup een back-up starten.
Je kunt ook een automatisch back-upschema aanmaken.
Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact".