Eerste stappen

Ga direct met je product aan de slag!

Je bent...

...nieuw bij STRATO

1

Kort na je bestelling ontvang je van ons per e-mail een bestelbevestiging met je STRATO klantnummer.

2

In een tweede e-mail kun je via een link een wachtwoord voor de STRATO klantenlogin aanmaken.

3

Zodra je een wachtwoord hebt aangemaakt, kun je in de STRATO klantenlogin je pakket beheren. De login vind je rechtsboven op onze website.

4

Kies hieronder je bestelde product, om meer te weten te komen over de volgende stappen.

...al langer klant bij STRATO

1

Je STRATO klantnummer en toegangsgegevens veranderen niet.

2

Je STRATO product is, afhankelijk van het pakket, direct beschikbaar of uiterlijk na 24 uur.

3

Kies hieronder je bestelde product, om meer te weten te komen over de volgende stappen.

Wat is de STRATO klantenlogin?

In de STRATO klantenlogin kun je alle pakketten onder je klantnummer centraal beheren. Je kunt hier zowel technische instellingen doorvoeren als je contract beheren. Je kunt in de STRATO klantenlogin onder andere je klantgegevens wijzigen, je facturen bekijken en je pakketten configureren − bijvoorbeeld e-mailaccounts aanmaken, domeinforwards instellen en veel meer.

Naar de klantenlogin

Mijn product is...

Domein

Mail

Microsoft 365

Sitebuilder

Hosting

WordPress

Webshop

Cloud storage

Managed backup

Domein

Domein

Activatie Doorgaans binnen maximaal 24 uur
Beheer In de STRATO klantenlogin , menupunt "Domeinen" "Domeinbeheer"
Domeinactivatie

Hoe lang het duurt voordat je domein is geregistreerd, hangt af van de domeinextensie. De meeste extensies kunnen binnen enkele uren geregistreerd worden. Bij enkele domeinextensies of bij een domeinverhuizing kan de activatie echter tot vijf dagen in beslag nemen.
Kort na de bestelling van je domein kun je in de klantenlogin de status van je opdracht zien.

Domein(en) beheren

Onder het menupunt "Domeinbeheer" in de STRATO klantenlogin worden alle domeinen in je pakket getoond. Om de instellingen van een domein te wijzigen, klik je naast het domein op "configureren".
Onder andere de volgende functies zijn beschikbaar:

  • Forwards instellen
  • Digitaal visitekaartje aanmaken
  • Subdomeinen aanmaken
  • DNS-instellingen doorvoeren
  • Domeinhoudergegevens wijzigen
Heb je nog vragen?

Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact" en op YouTube.

Mail

Mail

Activatie Zodra je domein actief is
Activatie domein(en) Doorgaans binnen maximaal 24 uur
Beheer In de STRATO klantenlogin , menupunt "E-mail" "Instellingen"
Webmail login webmail.strato.com
E-mailpostvakken / e-mailadressen aanmaken

E-mailaccounts kun je in de STRATO klantenlogin aanmaken. Ondersteuning hierbij vind je in onze FAQ's. Je kunt je e-mailadressen op twee verschillende manieren gebruiken:

  1. Je gebruikt STRATO Webmail . Om in te loggen gebruik je het e-mailadres en bijbehorend wachtwoord, dat je in de klantenlogin hebt aangemaakt.
  2. Je voegt je STRATO postvak toe aan een e-mailprogramma, zoals Microsoft Outlook of Mozilla Thunderbird. Hier vind je een korte videohandleiding.
Toegangsgegevens
Gebruikersnaam / account Je volledige e-mailadres
Wachtwoord Het wachtwoord dat je hebt aangemaakt bij je e-mailaccount
Servers
Inkomende mailserver (POP3) pop3.strato.com
Inkomende mailserver (IMAP) imap.strato.com
Uitgaande mailserver (SMTP) smtp.strato.com
Exchange server voor premium-postvakken
webmail.strato.de
Poorten
POP3 (SSL/TLS) 995
IMAP (SSL/TLS) 993
SMTP (SSL/TLS) 465
Heb je nog vragen?

Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact" en op YouTube.

Microsoft 365

Microsoft 365

Activatie Direct
Activatie domein(en) Doorgaans binnen maximaal 24 uur
Beheer In de STRATO klantenlogin
Microsoft 365 login login.microsoftonline.com

Microsoft 365 is direct na bestelling beschikbaar. Nadat je de product key hebt ontvangen, kun je deze in de gedownloade Microsoft applicatie invoeren. Vervolgens kies je je gewenste subdomein, dat binnen maximaal 24 uur wordt geactiveerd. Met dit subdomein kun je in Microsoft 365 inloggen.

Heb je nog vragen?

Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact".

Sitebuilder

Sitebuilder

Activatie Binnen enkele uren
Activatie domein(en) Doorgaans binnen maximaal 24 uur
Beheer In de STRATO klantenlogin
Maak je website in 6 eenvoudige stappen:
  1. Domeinnaam kiezen en SSL-versleuteling activeren
  2. Branche selecteren en titel van je website vastleggen
  3. Template kiezen en aanpassen
  4. Website-structuur vastleggen
  5. Pagina's van inhoud voorzien
  6. Website controleren en publiceren
Heb je nog vragen?

Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact" en op YouTube.

Hosting

Hosting

Activatie Direct
Activatie domein(en) Doorgaans binnen maximaal 24 uur
Beheer In de STRATO klantenlogin
Website maken

In de STRATO klantenlogin kun je onder het menupunt "Website-apps" populaire applicaties voor het maken van je website, zoals WordPress, installeren. Natuurlijk kun je ook je eigen software en scripts gebruiken.

Heb je nog vragen?

Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact" en op YouTube.

WordPress Hosting

WordPress Hosting

Activatie Direct
Activatie domein(en) Doorgaans binnen maximaal 24 uur
Beheer In de STRATO klantenlogin , menupunt "Website-apps".
WordPress installeren

Installeer WordPress via het menupunt "Website-apps" in de STRATO klantenlogin.

  1. Start de installatie van WordPress en geef aan onder welke domeinnaam of subdomein je website bereikbaar moet zijn.
  2. Leg een gebruikersnaam en wachtwoord voor de WordPress-login vast. Belangrijk: noteer deze gegevens en bewaar ze goed.
  3. Voer het e-mailadres in waaraan de WordPress-installatie gekoppeld moet worden en geef je website een titel. Alle instellingen kun je later nog veranderen.
  4. Klik op "Klaarzetten" om de installatie af te sluiten.

Na de installatie zie je een overzicht met de belangrijkste gegevens, zoals de links naar je website en het admin-gedeelte van WordPress. Deze details kun je op ieder moment in de klantenlogin terugvinden onder het menupunt "Website-apps".

Heb je nog vragen?

Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact".

Webshop

Webshop

Activatie Binnen enkele uren
Activatie domein(en) Doorgaans binnen maximaal 24 uur
Beheer In de STRATO klantenlogin
Webshop login strato.nl/login#/shop

Nadat je je klantnummer hebt ontvangen, sturen we je een aparte e-mail met de toegangsgegevens van je webshop.

In de STRATO klantenlogin kun je je actieve domeinnaam aan je webshop koppelen.
Ga hiertoe naar de menupunten "Domeinen" en vervolgens "Omleiding naar webshop". Kies nu je Shop-ID en als doel het gewenste domein. Een uitgebreide handleiding vind je in het volgende FAQ-artikel.

Heb je nog vragen?

Antwoorden vind je in het “Helpcentrum” en op YouTube.

Cloud storage

Cloud storage

Activatie Direct
Beheer In de STRATO klantenlogin
HiDrive login my.hidrive.com/login
HiDrive inrichten

Installeer de HiDrive software op je mobiele apparaten en op je computer. Zo heb je altijd en overal toegang tot je bestanden en kun je altijd nieuwe bestanden uploaden. Hier kun je de software downloaden:

HiDrive mobiele apps

App Store Google Play Windows

HiDrive desktop-software

Windows macOS

Je hebt altijd toegang tot je eigen privémap. De toegang tot de privémappen van andere gebruikers in jouw pakket is nooit mogelijk. Deze instelling kun je om veiligheidsredenen ook niet veranderen.
Om ervoor te zorgen dat meerdere gebruikers in één pakket eenvoudig bestanden kunnen uitwisselen, wordt automatisch de map "public" aangemaakt. Iedere gebruiker (binnen het pakket) kan toegang tot deze map krijgen.

Heb je nog vragen?

Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact" en op YouTube.

Managed Backup

Managed Backup

Activatie Direct
Beheer In de STRATO klantenlogin
Login backup.strato.com

Nadat je je klantnummer hebt ontvangen, sturen we je een aparte e-mail met de toegangsgegevens van Managed Backup.
Wanneer je bent ingelogd kun je de clients voor de verbinding met je server of PC downloaden en installeren. De clients worden vervolgens gekoppeld aan Managed Backup. Je kunt nu direct vanuit de interface van Managed Backup een back-up starten.
Je kunt ook een automatisch back-upschema aanmaken.

Heb je nog vragen?

Antwoorden vind je in onze FAQ's onder “Hulp & contact".

Telefonische klantenservice

Klantenservice

We helpen je graag telefonisch verder:
Maandag t/m vrijdag 09.00 - 17.00 uur
020 - 703 82 32

Houd je klantnummer en service-pin ter identificatie gereed. Je service-pin vind je rechtsboven in de klantenlogin.

e-mail Support

Support per e-mail

Je kunt ons natuurlijk ook per e-mail bereiken:

Naar het contactformulier

FAQ

Vragen & antwoorden

Antwoorden op de meestgestelde vragen vind je in onze FAQ's:

strato.nl/faq