Persbericht STRATO Webshops: nu met Apps & Themes Store

Berlijn, 01-10-2015
STRATO introduceert een Apps & Themes Store in de STRATO Webshops van ePages. Daarmee kunnen webwinkeliers apps en design-templates van derden aanschaffen. Als introductieaanbieding zijn vijf templates in de Theme Store verkrijgbaar voor de helft van de prijs, vanaf € 29,95. De App Store bevat onder meer service-georienteerde apps, zoals Site Booster. STRATO is de eerste hostingaanbieder die zijn klanten deze nieuwe Apps & Themes Store van ePages aanbiedt. De Store is per direct beschikbaar voor alle STRATO Webshop Pro klanten. Kijk voor meer informatie over STRATO Webshops op https://www.strato.nl/webshop/

Professionele ontwerpen in de Theme Store
De nieuwe Apps & Themes Store bestaat uit twee delen. In de Theme Store zijn design-templates verkrijgbaar, in de App Store kan de gebruiker verschillende apps kopen. De Theme Store biedt professionele ontwerpen tegen een aantrekkelijke prijs. Het zijn templates op basis van de nieuwste trends in webdesign, toegesneden op branches als cosmetica, juweliers en outdoormode. Daarmee zijn de templates ideaal voor webwinkeliers die hun shop het nieuwste ontwerp willen meegeven. Overigens vormen deze templates een aanvulling op de ruim 50 gratis designs die al in de STRATO Webshop verkrijgbaar zijn.

Apps voor diensten en functies
In de App Store vinden klanten service-georienteerde apps. Dat zijn apps die bijvoorbeeld verwijzen naar een aanbieder als Site Booster waarmee webwinkeliers de ranking voor hun webshop in zoekmachines kunnen verbeteren. Andere beschikbare apps zijn Pixelz, Pixc en Logaster. Daarmee kan de winkelier productfoto’s optimaliseren, teksten automatisch laten vertalen of productlogo’s laten aanmaken. Dit is bovendien nog maar het begin, de App Store wordt binnenkort aangevuld met feature-georienteerde apps die bijvoorbeeld verkoopsystemen, CRM-omgevingen en andere zakelijke e-commerce-oplossingen op de webshop aansluiten.

Steeds meer eisen aan shopsystemen
"Gebruikers stellen steeds hogere eisen aan webshopsystemen. Online-handelaars zijn op zoek naar nieuwe functies en willen tegelijkertijd een eenvoudige bediening.” Dat stelt dr. Christian Böing, CEO van STRATO. "Wij komen tegemoet aan deze wensen met de nieuwe Apps & Themes Store. Daarmee kunnen externe aanbieders in een handomdraai toepassingen en templates aanbieden voor de STRATO Webshops van ePages."