Persbericht STRATO presenteert nieuwe tv-spot

Berlijn, 11-02-2022
Met een compleet nieuwe spot zet STRATO zijn huidige tv-campagne ‘Gedacht. Gedaan.’ voort. Het project werd opnieuw begeleid door het Berlijnse reclamebureau Try No Agency (TNA), dat ook voor de eerdere spots in de campagne verantwoordelijk was.

TNA overtuigde door deze keer de productfocus nog sterker met het merk te verbinden en met charismatische karakters sterke beelden te creëren. De campagne is zo ontworpen dat deze naadloos via verschillende kanalen en touchpoints kan worden ingezet.

In de commercial van 20 seconden wordt getoond hoe de hoofdpersonen met STRATO voordelig en eenvoudig een website maken. Daarnaast zijn er meerdere korte spots, waarin diverse andere producten en use-cases worden getoond. De campagne is vanaf 13 februari op de grote commerciële televisiezenders en YouTube te zien.

"De eenvoud van onze producten staat voorop in onze nieuwe spot - ook omdat dit een strategische kernwaarde is van het merk STRATO", legt Claudia Frese, CEO van STRATO, uit. "De spot bekrachtigt dat niemand een professional hoeft te zijn om een website of webshop te bouwen. Onze producten en diensten zijn gebruiksvriendelijk en maken het bouwen van een eigen website ook enorm gemakkelijk voor klanten die geen ervaren internetgebruikers zijn", zegt Frese.

De spot draait om de eigenaar van een gitaarwinkel en zijn dochter: zij is thuis in de online wereld en wist daarom precies hoe haar vader de gitaren uit zijn winkel op internet kon zetten - voordelig en gemakkelijk met STRATO. Beide hoofdrolspelers spreken achter de toonbank van de gitaarwinkel rechtstreeks de kijker aan met de hoofdgedachte van de campagne: ‘Gedacht. Gedaan.’ De spot eindigt met een aanbieding voor een website-pakket en het herhalen van de claim door een voice-over.

De sfeer van de commercials is vriendelijk, warm en open, waardoor de kijker zich gemakkelijk met de personages identificeert.

De tv-spot is te zien op YouTube.

Campagnegegevens

• Strategie en creatie: Try No Agency
  • Regie: Jan Eric Hühn / Hometown
  • Camera: Alex Schuchmann / Hometown
  • Productie: IT'S US Media
  • Acteurs: Sky Andromika (vader), Carlotta Pollmann (dochter), Liad Shulrufer (klant)
  • Mediaplanning en inkoop advertentieruimte: inhouse-bureau A1 in samenwerking met OMD
  • Projectleiding STRATO: Katharina Oriefe-Briand (hoofd marketing)

Ga voor downloadbare campagnefoto’s naar deze pagina.
Foto-onderschrift:
'Gedacht. Gedaan.': Zo gemakkelijk kan een winkel online worden gezet.

Auteursrecht: de afbeeldingen mogen binnen de komende twaalf maanden gratis worden gebruikt, mits STRATO als bron wordt vermeld en er geen wijzigingen in het motief worden aangebracht. De gebruiksrechten voor de foto’s vervallen op 10 februari 2023. Gebruik de afbeeldingen niet na deze datum en verwijder de afbeeldingen uiterlijk op 9 februari 2023 uit online artikelen.