Persbericht Nieuwe tv-commercial

‘STRATO rockt het internet’

Berlijn, 1 september 2015
Vandaag start STRATO een nieuwe tv-campagne, ‘STRATO rockt het internet.’ Het is het vervolg op de veelbesproken Mr. Internet-campagne uit 2014. In de nieuwe campagne krijgt hij gezelschap van Mr. STRATO. De tv-commercial is een creatie van het bureau thjnk uit Hamburg en wordt op alle grote commerciële zenders uitgezonden. Ook staat de commercial op Youtube.

De commercial draait om de ‘Internet Wow Show’ met Mr. Internet en Mr. STRATO. In de campagne is Mr. Internet alias Mirko Thiele een showmaster in de ‘Internet Wow Show’. Hostingexpert Mr. STRATO, gespeeld door Christopher Fliether, is de gast. Hij overtuigt het publiek en de showmaster in de teleshoppingshow van STRATO producten. In de laatste seconde zorgt een bijzondere persoon uit het leven van Mr. Internet voor een persoonlijke noot.

Uitzenddata en productie
De tv-commercial is in Nederland en Duitsland vanaf 1 september 2015 tussen 20.00 en 23.00 uur te zien op alle grote commerciële zenders, zoals RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, SBS 6, Net 5, Veronica en SBS 9. Er zijn twee versies, van 20 en 30 seconden. Daarnaast plaatst STRATO de commercial op YouTube en andere goedbezochte websites.
Aan de tv-campagne hebben de volgende partners meegewerkt:

• thjnk: strategie en creatie
  • Greg Bray: regisseur
  • Sterntag: productie
  • Straik, NHB: postproductie film
  • MediaCom: mediaplanning en inkoop van reclameruimte
  • Ralph Baiker: fotomotieven

Mr. Internet is een groot succes
“De vorige campagne met Mr. Internet was een groot succes voor STRATO. Onze webtraffic is tijdens de campagne duidelijk gestegen, wat ook onze omzet zeer positief heeft beïnvloed”, stelt STRATO CEO Dr. Christian Böing. ”Daarom houden we Mr. Internet in onze nieuwe campagne en kiezen we bewust voor een bizarre stijl. Toeschouwers onthouden ons zo nóg beter.” De cijfers bevestigen het succes van de campagne. De webtraffic steeg tijdens de campagne met 123 procent* in vergelijking tot het jaar ervoor. In de ongesteunde merkbekendheid wist STRATO zelfs uit te groeien tot de bekendste hostingaanbieder in Nederland.**

STRATO succesvol op tv: drie campagnes in drie jaar
Met de nieuwe commercial start STRATO de derde tv-campagne binnen drie jaar. De eerste campagne, ‘Het leven is een podium – STRATO is jouw podium op internet’, bereikte in Duitsland de finale van de gerenommeerde GWA EFFIE Awards in 2014. Ook de tweede commercial, ‘Het internet weet, wat jij nodig hebt’, had veel succes. Deze nieuwe en derde commercial is vanaf 1 september 2015 te zien.
Bron: webtraffic, STRATO intern
**
Merkbekendheid (Multiscope) september 2014 en april 2015, basis: online privégebruikers in Nederland, 18-59 jaar (2/3 man)