Persbericht Nieuwe STRATO tv-campagne ‘Gedacht. Gedaan.’ – gebruiksvriendelijkheid staat centraal

Berlijn, 22-02-2021
STRATO lanceert vandaag een nieuwe tv-campagne met de slogan ‘Gedacht. Gedaan.’ De campagne omvat drie spots in een frisse look, die elk een typische use-case van een STRATO product tonen. De commercials verschijnen op de grote commerciële zenders en op social media.

In de eerste spot staat het registreren van een domeinnaam centraal. De reclame begint met een slapende man die in een droom een idee krijgt: de inspiratie voor een nieuw online project. Nog terwijl hij in bed ligt, pakt hij zijn mobiele telefoon en registreert de passende domeinnaam in enkele seconden. Vervolgens richt hij zich rechtstreeks tot de kijker en verwoordt het centrale idee van de campagne: ‘Gedacht. Gedaan.’ Het spotje eindigt met een voordelige aanbieding voor het .nl-domein: een jaar lang voor slechts €0,60.

De twee andere spots tonen toepassingen van eigen websites. Een schilder geeft zijn verouderde website een nieuw likje verf en een meisje wil haar eenhoorntekeningen op internet verkopen. De spots zijn respectievelijk 15 en 20 seconden lang en worden op YouTube aangevuld met een bumper van 6 seconden. De commercials hebben een natuurlijke, realistische sfeer. Dit zorgt ervoor dat ze geloofwaardigheid uitstralen en passen bij de beschreven, alledaagse situaties.

Nadruk op gebruiksvriendelijke producten 

“De nieuwe campagne benadrukt de eenvoud van onze producten”, legt Claudia Frese uit. “Dat is een kernwaarde van het merk STRATO. De spots laten zien hoe iedereen snel zijn eigen ideeën kan uitvoeren met onze diensten.” Frese is sinds september 2020 CEO van STRATO. ‘Gedacht. Gedaan.’ is de eerste tv-campagne onder haar leiding.

STRATO kreeg bij het concept en de uitvoering steun van Try No Agency. Dit Berlijnse reclamebureau won de pitch met een authentiek, productgericht concept dat naadloos op verschillende kanalen kan worden uitgerold. TNA leverde ook al het concept voor de laatste STRATO campagne met Scooter-frontman H.P. Baxxter. Met die testimonial-campagne genereerde STRATO vooral aandacht voor het merk. Nu zet de webhoster de producten en diensten in de schijnwerpers.

Campagnegegevens

  • Strategie en creatie: Try No Agency
  • Regie: Florian Hambacher
  • Camera: Cedric Schanze
  • Productie: IT’S US Media
  • Acteurs: Jörg Vogel, Carsten Caniglia, Philip en Lotta König
  • Mediaplanning en inkoop: inhouse-bureau A1 in samenwerking met OMD
  • STRATO projectleiding: Katharina Oriefe-Briand (Head of Marketing)

RSS

Wil je automatisch op de hoogte blijven van STRATO nieuws? Gebruik dan onze RSS-feed voor persberichten.

Nu abonneren

Over ons

STRATO is de betrouwbare webhoster voor iedereen die online succesvol wil zijn. Bij STRATO is webhosting fair en eenvoudig – zonder overbodige extra’s en tegen de beste prijs. Het productportfolio reikt van domeinnaam, e-mail, website en servers tot online marketingtools en de populaire cloud storage HiDrive. Naast het uitgebreide productaanbod profiteren klanten van flexibele contractlooptijden, een 30 dagen geld-terug-garantie en een bekroonde klantenservice.

Sinds zijn oprichting in 1997 is STRATO uitgegroeid tot een van de grootste hostingaanbieders in Europa, met meer dan 2 miljoen contracten en ruim 4 miljoen domeinnamen in beheer. STRATO heeft circa 500 medewerkers en twee ISO-gecertificeerde datacenters in Berlijn en Karlsruhe, met meer dan 100.000 fysieke en virtuele servers. STRATO AG is onderdeel van de beursgenoteerde IONOS Group SE.

Perscontact

STRATO AG,
Otto-Ostrowski-Straße 7, 10249 Berlin,
Telefoon: +49 (0)30 88615 3396,
E-mail: pers@strato.com,
Internet: www.strato.nl/pers/