Een zakelijk en professioneel e-mailadres

Bekijk alle mail aanbiedingen
e-mailadres

3 verschillen tussen een privé en zakelijk e-mailadres

Er bestaat een groot verschil tussen zakelijk en privé e-mailen. Niet alleen is de tone of voice en de inhoud anders, maar vaak is ook het e-mailadres anders. Een zakelijk e-mailadres aanmaken begint bij het kiezen van de juiste domeinnaam. Bij een privé e-mailadres kun je wat creatiever zijn en jezelf de vrijheid geven een domeinnaam uit te kiezen die wellicht niet direct laat zien wie je bent. Bij een zakelijk e-mailadres is het juist belangrijk dat het meteen duidelijk is waar het voor staat. Het goed communiceren van de bedrijfsnaam is dan ook een belangrijk aandachtspunt wanneer je een zakelijk e-mailadres gaat aanmaken.

Verschil 1: professionele uitstraling

Uiteraard heb je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis aanbieder voor je bedrijfsmail. Al bestaat bij een gratis zakelijk e-mailadres doorgaans niet de mogelijkheid om een eigen e-maildomeinnaam uit te kiezen. De naam van de gratis aanbieder is meestal onderdeel van het e-mailadres, ook bij een zakelijk mailadres. Het sturen van e-mails voor zakelijke doeleinden vraagt om professionaliteit en een e-mailadres dat het bedrijf vertegenwoordigt, zonder hierbij reclame te maken voor de gratis e-mailhosting. Vandaar dat STRATO je de mogelijkheid biedt een reclamevrij zakelijk e-mailadres aan te maken dat geheel naar eigen wens samen te stellen is en kan bestaan uit een .nl of .com extensie.

Verschil 2: e-mail handtekening

Een ander verschil tussen een privé en een zakelijk e-mailadres is de e-mailhandtekening. De e-mailhandtekening wordt automatisch onderaan de e-mail toegevoegd. Meestal beschikt de e-mailhandtekening van een zakelijk e-mailadres over een logo van het bedrijf met de contactgegevens. Met STRATO Webmail kun je één of meerdere e-mailhandtekeningen vastleggen en toevoegen wanneer je een bedrijfsmail schrijft. Je kunt ervoor kiezen om automatisch een algemene e-mailhandtekening toe te voegen onderaan elke e-mail, of om per e-mail een handtekening uit te kiezen.

Verschil 3: out of office melding

Een laatste verschil tussen een privé en een zakelijk e-mailadres is de out of office functie. Deze functie stel je in wanneer je een tijd niet in de gelegenheid bent om e-mails te beantwoorden. De persoon die een e-mail naar je stuurt, krijgt dan een automatische notificatie met het bericht dat je afwezig bent. Natuurlijk kun je deze functie ook privé gebruiken, maar vooral voor een zakelijk e-mailadres is het aanmaken van een out of office melding een gebruikelijke en nette wijze om je afwezigheid te communiceren. Met de STRATO oplossingen voor bedrijfsmail voeg je eenvoudig een out of office bericht toe. Door de begin- en einddatum van afwezigheid in te voeren, stopt de out of office melding automatisch weer na de aangegeven einddatum.


zakelijk

STRATO Webmail voor een zakelijk e-mailadres

Wanneer er bij het bedrijf meerdere personen werken, moeten er doorgaans ook meerdere zakelijke e-mailadressen aangemaakt worden. Zowel voor de interne communicatie, als de berichtgeving naar buiten toe, is e-mail een veelgebruikt middel. Een duidelijke afzender is in beide gevallen van belang om de communicatie zo helder mogelijk te houden. STRATO biedt de mogelijkheid tot het onderbrengen van meerdere postvakken, gekoppeld aan één zakelijk e-mailpakketadres. Niet alleen vereenvoudigt dit het proces van het aanmaken van een zakelijk mailadres aanzienlijk, ook ben je er zo van verzekerd dat de continuïteit van de bedrijfsmail gewaarborgd blijft.

Het pakket STRATO MailPro3 biedt daarnaast de mogelijkheid drie premium mailboxen aan te maken. Wanneer je de bedrijfsmail gaat aanmaken en inrichten, worden de premium postvakken automatisch onderdeel van je zakelijke e-mailadres. Deze drie postvakken, die exclusief horen bij het STRATO Webmail account voor je zakelijke e-mailadres, bevatten de volgende features die de samenwerking binnen je team zullen stroomlijnen en optimaliseren:

  • Vanaf ieder apparaat met internet toegang tot meerdere postvakken behorend tot een zakelijk e-mailadres.
  • Een gecoördineerde agendaplanning voor het hele team.
  • Organiseren en delegeren van taken en instellen van reminders voor je team.
  • Centrale toegang tot documenten en bestanden en een directe gecentraliseerde en automatische opslag met de Drive functie.

Conclusie: een zakelijk e-mailadres van STRATO voor een professionele uitstraling

Een zakelijk e-mailadres verschilt qua uitstraling, mogelijkheden en functies van een privé e-mailadres. Maar met de STRATO bedrijfsmail oplossingen kun je een zakelijk e-mailadres met hetzelfde gemak aanmaken en beheren. De professionele externe en interne uitstraling die de STRATO service aan een zakelijk e-mailadres biedt, wordt onder andere duidelijk in de premium postvakken met extra features. Deze maken het mogelijk optimaal je zakelijke mail aan te maken en beheren. Daarnaast biedt de STRATO Webmail oplossing voor zakelijk gebruik de volgende andere voordelen:

  • Reclamevrij, zakelijk e-mailaccount.
  • Zakelijk e-mailadres geheel naar eigen wens aanmaken en samenstellen.
  • Eenvoudig een e-mailhandtekening of out of office-bericht aan je zakelijke e-mailadres toevoegen.
  • Zowel vanaf je pc, tablet en smartphone toegang tot meerdere zakelijke e-mailaccounts.
  • Eigen agendaplanning coördineren, taken delen, herinneringen instellen en documenten beheren.
  • Gecertificeerde veiligheid

    Gecertificeerde veiligheid
  • Beste hostingbedrijf

    Beste hostingbedrijf
  • MKB Best Choice

    MKB Best Choice
  • Professionele support

    Professionele support
  • Hosted in Germany

    Hosted in Germany