Negeren en verwijderen. Dat is de beste aanpak van phishingmails. Zeker als zulke berichten zijn vermomd als officiële STRATO e-mails. Lees hier hoe je phishingmails herkent, aan ons doorgeeft én waarom phishing moeilijk te vermijden is.
1. ‘Klik hier’, ‘Openstaande factuur’, ‘Je domein wordt morgen uitgeschakeld’ – Zijn deze mails van STRATO?
Afzenders van phishingmails proberen je gegevens op vele manieren te onderscheppen. In de meeste gevallen bevat een phishingbericht een link die je moet aanklikken om zogenaamd je gegevens bij te werken of betalingsinformatie in te voeren.
Daarom allereerst dit: STRATO stuurt e-mails over bijvoorbeeld een openstaande factuur altijd naar het e-mailadres dat je bij ons in je account hebt ingesteld. We raden je aan een extern e-mailadres te gebruiken, dus een adres dat niet bij je pakket bij STRATO hoort. Dit adres slaan we op. STRATO stuurt berichten altijd naar dit externe adres.
In dit blog hebben we de belangrijkste tips voor het herkennen van phishingmails voor je samengevat.
2. Altijd op de hoogte: phishingmails in een oogopslag
De kwaliteit en hoeveelheid van phishingmails zijn de afgelopen maanden aanzienlijk toegenomen. Misschien is het je ook opgevallen en zie je zulke e-mails steeds vaker in je postvak.
Als hostingprovider waarschuwen we je met nadruk voor deze frauduleuze e-mails. We vragen je om berichten die verdacht lijken, zorgvuldig te controleren. Ook dit blog werken we regelmatig bij, zodat je hier altijd actuele informatie vindt over phishingmails die op dit moment in omloop zijn.
Zo worden er momenteel veel e-mails verstuurd met een onderwerp als ‘Je domein (domeinnaam) wordt opgezegd’ (vaak ook in het Duits). In die e-mails wordt beweerd dat STRATO wacht op een update van je betalingsgegevens, of dat je domein om een andere reden komt te vervallen.
De laatste tijd zijn er verschillende phishingmails in omloop, waarvoor we je willen waarschuwen. Vaak doen derden zich voor als STRATO en wordt er direct of indirect een oproep gedaan om een achterstallige betaling uit te voeren. Deze mails zijn lang niet altijd in het Nederlands geschreven. Wanneer je klant bent bij STRATO in Nederland, zul je echter altijd Nederlandstalige mails van ons ontvangen. Een mail zoals deze is daarom onmiddellijk verdacht:

Ook wordt niet in alle gevallen het over te maken bedrag genoemd, maar word je bijvoorbeeld gevraagd om je betaalgegevens te actualiseren:

In weer andere gevallen gaat het om Engelstalige e-mails die van onze klantenservice lijken te komen, zoals deze met als onderwerp ‘Your service has now been suspended’:

Let op: Zulke mails zijn niet van ons afkomstig. Het gaat hier om phishingmails, waarbij derden zich voordoen als STRATO en proberen om persoonlijke gegevens en geld afhandig te maken. Met dit doel vervalsen ze het afzenderadres en manipuleren ze de links die in de e-mail staan.
Deze phishingmails kun je het best meteen verwijderen. Beantwoord de mails in geen geval en klik niet op de links.
3. Phishing-e-mails via het STRATO contactformulier melden
Je kunt phishingmails aan ons te melden via de pagina Hulp & contact:
Verdachte mail (phishing) meldenJe melding komt direct bij onze klantenservicemedewerkers terecht, zodat wij snel kunnen handelen. Voor algemene vragen over phishing kun je natuurlijk ook een reactie achterlaten op ons blog.
4. Systematische willekeur: dit schuilt achter phishing
Ken je die kaartjes die onder de ruitenwisser van je auto worden gestoken met een aanbod om hem te kopen? Of reclamefolders ‘aan de bewoners van dit adres’, die je ook krijgt als je een Nee/Nee-sticker op je brievenbus hebt? Phishing werkt op dezelfde manier – derden sturen e-mails naar zo veel mogelijk ontvangers, van wie ze wel het adres, maar niet de naam kennen.
Zulke fraudeurs versturen hun mail meestal naar gangbare e-mailadressen zoals info@, contact@, webmaster@ of mail@. Dit komt omdat sommige van deze adressen, zoals info@, verplichte contactadressen zijn wanneer je een domein hebt geregistreerd. En daarom komen dergelijke mails altijd direct in je STRATO postvak terecht. De provider bij wie een domein is geregistreerd, kan worden opgespoord via een Whois-query.
Ook komen phishingmails vaak in zogenaamde catch-all-postvakken terecht. Zoals de naam al doet vermoeden, ontvangen deze postvakken alle e-mails die naar je domein worden gestuurd. Dit gebeurt ongeacht het exacte adres van het postvak. Naast de hierboven genoemde populaire contactadressen ontvang je het catch-all-postvak dus e-mails naar alle adressen die je niet actief hebt ingesteld. Dus e-mail naar een niet-bestaand adres als StuurMijPhishingMail@jouwstratodomein.nl komt in het catch-all-adres van dat domein terecht. Om die reden is catch-all standaard uitgeschakeld voor je STRATO postvak. We raden je aan om dat zo te laten.

5. Wat doet STRATO tegen phishing?
Laten we bij ons voorbeeld van ongewenste reclamefolders blijven. Om te voorkomen dat je die ontvangt, heb je iemand nodig hebben die al je post van tevoren controleert. De postbode herkent reclamefolders en gooit die niet in je brievenbus, maar als ze in een envelop zijn verpakt en niet als reclame herkenbaar zijn, worden ze tóch bezorgd.
Een phishingmail is niet als zodanig herkenbaar aan de subject-regel van het bericht. En bij STRATO kunnen we je e-mails natuurlijk niet lezen om te bepalen of ze phishing bevatten – dat is streng verboden volgens de privacywetgeving. Daarom controleren bij STRATO onze systemen de binnenkomende e-mails alleen op bekende patronen. Verschillende filters worden gebruikt om e-mails te controleren op onder andere embedded URL’s (links), spam of virussen. Dit filtersysteem blokkeert 40 tot 60% van alle berichten.
Maar helaas groeit de kwaliteit van frauduleuze mails en is de aanpak van spammers steeds agressiever. We kunnen dus maar beperkt actie ondernemen tegen dergelijke berichten. Daarom geven we je zo veel mogelijk tips geven over hoe je phishing kunt herkennen. Ook bieden we je de technische middelen om te voorkomen dat je dergelijke berichten ontvangt.
6. Veilig is veilig: dit kun je doen
Extern e-mailadres instellen
Als je een pakket bij STRATO bestelt, raden we je aan om een extern e-mailadres in te voeren. Dit kan ook bij een ander STRATO pakket horen. Dit zorgt ervoor dat je postvak nog steeds bereikbaar is als je pakket bijvoorbeeld is geblokkeerd. Wij sturen je altijd contract- en betalingsinformatie via dit adres. Ontvang je mails van STRATO op een ander adres? Dan gaat het zeer waarschijnlijk om phishing.
DMARC inschakelen
Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance (DMARC) beperkt het misbruik van e-mails. Het bepaalt of een e-mail daadwerkelijk afkomstig is van de beoogde afzender. Berichten die in de rapportage als phishing worden geïdentificeerd, worden als spam gemarkeerd, direct verwijderd of bereiken je postvak helemaal niet. Je kan deze instellingen zelf doorvoeren.
Er is ook een manier om de echte afzender te matchen met de getoonde afzender. Dit gaat via DomainKeys Identified Mail (DKIM), een procedure die bij STRATO standaard is ingeschakeld. Kijk voor meer informatie en een handleiding in deze FAQ.
Gegevens wijzigen
Als je een phishingmail hebt geopend, is dit meestal nog niet meteen zo’n ramp. Belangrijk is vooral dat je geen privégegevens verstuurt. Heb je een phishingmail toch te laat herkend en wél privé-informatie verzonden? Onderneem dan direct actie. Wijzig je wachtwoord meteen via de STRATO klantenlogin. Bij twijfel geldt altijd dat je beter je wachtwoord te vaak kunt veranderen dan een keer te weinig
Kun je niet meer inloggen? Neem dan direct contact met ons op via telefoon of e-mail.
Overigens kun je uitvoerige informatie over phishing lezen op Politie.nl en op de site van de Rijksoverheid.
Bij twijfel vraag het ons!
Heb je algemene vragen over het onderwerp, die niet over een specifieke verdachte e-mail gaan? Schrijf het dan gerust in de commentaren onder dit blog.
Marcel Dooijewaard zei op
Beste Strato. De phisingmail is er nu ook in het duits. Hierbij de tekst:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Sehr geehrte Dame, sehr geehrter Herr,
Nach unserer Kenntnis haben wir noch keine Zahlung von 5,00 € für Ihre
Rechnung Nr.78326531 von Ihrem Strato-Paket erhalten.
Wir weisen Sie darauf hin, dass Ihre Dienste gesperrt werden, wenn Ihre
Rechnung nicht innerhalb von 48 Stunden abgerechnet wird.
Informationen:
Wir danken Ihnen, dass Sie Ihre Situation so schnell wie möglich regulieren
und ab sofort Ihre Zahlung per Kreditkarte vornehmen können, indem Sie
auf den folgenden Link klicken:
https://rechnung.strato.de/zahlung
STRATO AG
Pascalstraße 10
10587 Berlin
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Met vriendelijke groet,
Marcel Dooijewaard
Jorrit van der Heide zei op
Hallo Marcel,
Bedankt dat je ons attendeert op deze phishingmail. Helaas kunnen we niet altijd voorkomen dat derden onze bedrijfsnaam misbruiken voor illegale transacties. Ik heb je tip doorgegeven aan de collega’s van de verantwoordelijke afdeling. Mocht je het nog niet gedaan hebben, raad ik je aan om de mail te verwijderen en in geen geval op de betaallinks te klikken.
Nogmaals hartelijk dank!
Vriendelijke groet,
Jorrit van der Heide
HenkF zei op
Vanochtend een phishingmail gekregen in slecht Duits, zogenaamd van Strato Service. Als je met de muis over de link heen schuift, verschijnt de tekstballon met een ander URL adres namelijk, h-, waarbij XXXXXX.nl de naam van mijn domein is.
Norton Virusscanner waarschuwt al voor een verdachte link.
Sehr geehrter Kunde.
Ihr Wir sind nicht in der Lage, Ihren Domain-Namen XXXXXX.nl mit der mit Ihrem Konto verknüpften IBAN zu erneuern. Dies führt in den nächsten 24 Stunden dazu. Möglicherweise sind nicht alle zugehörigen Dienste (z. B. Website, E-Mail) verfügbar. In Übereinstimmung mit den in unseren Verträgen festgelegten Bedingungen.
Wenn Sie daran interessiert sind, Ihren Domain-Namen weiterhin beizubehalten, aktualisieren Sie bitte Ihre Zahlungsinformationen.
Erneuern Sie Ihren Domänennamen: –
Freundliche Grüße
Kerstin Schröder
STRATO Kundenbetreuung
————————————————– —————————–
Kontakt: –
Website: –
————————————————– —————————–
STRATO AG
Pascalstrasse 10
10587 Berlin, Deutschland
————————————————– —————————–
Sjef Huijbregts zei op
Beste Henk,
Bedankt voor het doorgeven! Inderdaad ontvingen wij vandaag meerdere meldingen van deze mail.
Zoals altijd raden we je aan de mail direct te verwijderen en niet op links te klikken. Ik heb alle links uit je reactie verwijderd.
Met vriendelijke groet,
Sjef
theo Douma zei op
Goedemorgen ook niet echt neem ik aan?
STRATOnAG
Josefstrassen218
CH-8005nZürich
SehrngeehrternKunde,
IhrnDomainnamenistnderzeitnbeinSTRATOnregistriert.
UnsernAbrechnungssystemnhatnfestgestellt,ndass diesernServicenabgelaufennistnundntrotznder vonnunsngesendetennErinnerungen nicht erneuertnwurde.
Auftrags-Nr.nn DS20W2805-1830
Domainnn (Erneuerung)n
Umnes wieder zu aktivieren, gehen Sie einfach auf unsere Website und verwenden Sie den Erneuerungsbefehl:
> Fahren Sie mit der Erneuerung fort.
Dienerhaltene Rechnung erreicht Sie kurz nach Bestätigung der Bestellung und bestätigt die Erneuerung IhresnPreises für den gewählten Zeitraum.
WICHTIG:nIm Falle einer Nichtregulierung innerhalb von 24 Stunden kann Ihre DomainnENDGÜLTIG gelöscht werden.
Für weiterenInformationennsteht Ihnen unsernSupportnweiterhin zurnVerfügung.
Danke fürnIhrnVerständnis.
Grüße,n
Ihr STRATO-Kundendienst.nn
Um unsnzu kontaktieren :nhttp://nstrato.den
Jorrit van der Heide zei op
Hallo Theo,
Bedankt voor het doorsturen! Ook hier geldt weer dat je de mail het best direct kunt verwijderen en niet op eventuele links klikt.
Verder is STRATO niet in Zwitserland gevestigd.
Hartelijke groet,
Jorrit van der Heide
Ruud zei op
Ik ontving vanochtend deze mail :
van emailadres Strato AG
onderwerp : Kündigung Ihrer Domain (xxxx.nl)
Auftragsnummer: 3409281
Die Kündigung Ihrer Domain erfolgt am 18.07.2020.
Bitte aktualisieren Sie Ihre Zahlungsdaten, um Ihren Domain-Namen von hier aus zu erneuern :
(link)
Mit freundlichen Grüßen
Ihr STRATO Team
—————————————————-
STRATO AG
Pascalstraße 10
10587 Berlin
—————————————————-
Die gesetzlichen Pflichtangaben gemäß § 80 AktG finden Sie unter https://www.strato.de/impressum/.
Hinweis: Auf diese Absenderadresse kann nicht geantwortet werden.
Jorrit van der Heide zei op
Beste Ruud,
Bedankt voor het doorsturen van deze phishingmail. Vervelend dat je deze hebt ontvangen, des te meer stellen we het op prijs dat je de mail in kwestie doorstuurt. De link met de oproep om je betalingsgegevens te actualiseren, heb ik verwijderd.
Hartelijke groet,
Jorrit van der Heide
Inamur Rahman zei op
xxxxxxxx@xxx.de i sending me phishing mails regarding my subscription being ended
Jorrit van der Heide zei op
Hallo Inamur,
Vervelend dat je dit ongemak ondervindt. Ik heb jouw melding doorgegeven aan onze abuse-afdeling. Zij zullen het geval beoordelen en passende maatregelen treffen. Om privacyredenen heb ik het e-mailadres “onleesbaar” gemaakt. Hartelijk dank voor het doorsturen van deze info!
Vriendelijke groet,
Jorrit van der Heide
Sandra zei op
de phising mailtjes die is zogenaamd van de banken ontvang stuur ik -als bijlage- door naar een speciaal email adres van de bank. Hebben jullie ook een speciaal email adres daarvoor?
Jorrit van der Heide zei op
Hallo Sandra,
Bedankt voor je vraag. Inderdaad hebben wij daarvoor een speciaal e-mailadres: je kunt contact opnemen met onze abuse-afdeling via abuse@strato.de. Deze afdeling zet zich in om misbruik zoals phishing te onderzoeken en te voorkomen. Verder is het inderdaad belangrijk om de phishingmails niet direct door te sturen, maar als bijlage te versturen. Bedankt voor je hulp! Dit helpt ons om phishing te bestrijden.
Hartelijke groet,
Jorrit van der Heide
Hugo zei op
Wij ontvangen zojuist een duitstalig phising bericht van strato@strato.com – is de eigen server soms gehackt?
Dear ******@********.***,
In Ihrem E-Mail-Konto ******@********.*** ist ein Webdienstfehler aufgetreten. Einige Ihrer E-Mails wurden vom Roundcube-Serversystem zurückgestellt.
Klicken Sie unten auf “Neu authentifizieren”, um die E-Mails anzuzeigen und Ihr STRATO-Konto sofort wiederherzustellen, um dauerhafte Einschränkungen zu vermeiden.
ARE-AUTHENTICATE
Strato übernimmt keine Verantwortung für die Fehlfunktion Ihrer Mailbox, wenn keine Maßnahmen ergriffen werden.
Strato Services
Jorrit van der Heide zei op
Beste Hugo,
Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je deze phishingmail hebt ontvangen. Voor de duidelijkheid: deze mail is niet van ons afkomstig. Ik heb jouw melding daarom doorgegeven aan onze abuse-afdeling. Om privacyredenen heb ik de e-mailadressen “onleesbaar” gemaakt. Nogmaals bedankt voor het doorsturen!
Vriendelijke groet,
Jorrit van der Heide
Jan Tak zei op
Ook ik heb een phishing mail in het Duits ontvangen op 6 okt 2020:
Sehr geehrter Kunde,
Dies ist eine Benachrichtigung, um Sie darüber zu informieren, dass Ihr Konto
gesperrt wurde.
Die Aussetzung ist wie folgt:
Domänennamen: [domeinnaam verwijderd]
Grund für die Aussetzung:
Unser Abrechnungssystem hat festgestellt, dass Ihr Domain-Name abgelaufen ist,
es wurde trotz unserer vorherigen Erhöhung nicht erneuert.
Sie sind eingeladen, das Verlängerungsformular für Ihre Dienstleistungen
gemäß den Anweisungen und Schritten unter folgendem Link manuell auszufüllen:
[Link verwijderd]
Im Falle eines Ausfalls wird Ihr Konto in wenigen Stunden gesperrt.
Wenn Sie weitere Probleme oder Fragen haben, wenden Sie sich bitte an den Kundendienst : [e-mailadres verwijderd]
Mit freundlichen Grüßen
Ihr STRATO Team
Sjef Huijbregts zei op
Beste Jan,
Bedankt voor het doorsturen. Om veiligheidsredenen heb ik het e-mailadres, domein en de link uit de mail verwijderd.
Zoals altijd is ons advies de mail te verwijderen en niet op links te klikken.
Nogmaals bedankt voor je melding!
Met vriendelijke groet,
Sjef
de Samian zei op
Onderstaande mail heb ik vandaag ontvangen, ik ga er vanuit dat ook dit een phishing is?!
Sehr geehrter Kunde
Dies ist eine Benachrichtigung, um Sie darüber zu informieren, dass Ihr Kontogesperrt wurde.
Die Aussetzung ist wie folgt :
Domänennamen : xxxxxxxxxx.nl
Grund für die Aussetzung :
Unser Abrechnungssystem hat festgestellt, dass Ihr Domain-Name abgelaufen ist, es wurde trotz unserer vorherigen Erhöhung nicht erneuert.
Sie sind eingeladen, das Verlängerungsformular für Ihre Dienstleistungen gemäß den Anweisungen und Schritten unter folgendem Link manuell auszufüllen : Klicke hier
Wichtig: Wenn ein Fehler auftritt, werden Ihre Dienste dauerhaft blockiert
Bei Allem Respekt
Ihr ЅТRΑТО Team
ЅТRΑТО AG
Pascalstraße 10
10587 Berlin
Jorrit van der Heide zei op
Dank voor het doorsturen. Dit is inderdaad een phishingmail, geschreven in een eigenaardig soort Duits bovendien. Zoals altijd luidt ons advies de mail te verwijderen en niet op links te klikken.
Nogmaals bedankt voor je melding!
Vriendelijke groet,
Jorrit van der Heide
Ronald Hooyer ( Radio 251 ) zei op
Ik heb er nu ook een paar die verwijzen naar een fake google link. De 2e e-mail verwijst naar [E-MAILADRES VERWIJDERD] en de link die je moet klikken is [LINK VERWIJDERD]….. Dit is het bericht:
Attention: [E-MAILADRES VERWIJDERD]
In Ihrem E-Mail-Konto [E-MAILADRES VERWIJDERD] ist ein Web-Service-Fehler aufgetreten.
Einige Ihrer E-Mails wurden durch das Strato-Serversystem zurückgesetzt.
Klicken Sie unten auf “Erneut authentifizieren”, um die E-Mails anzuzeigen
und stellen Sie Ihr Strato-Konto sofort wieder her, um dauerhafte Einschränkungen zu vermeiden.
ERNEUT AUTHENTIFIZIEREN
Strato ist nicht verantwortlich für die Fehlfunktion Ihrer Mailbox, wenn keine Maßnahmen ergriffen werden.
Strato E-Mail-Dienste
Copyright © 2020 STRATO AG | Datenschutzerklärung | AGB | Impressum
Links zijn niet geklikt. Dit is wat ik uit de bron van het bericht kan halen. Received: from [SERVERADRES VERWIJDERD]
Sjef Huijbregts zei op
Beste Ronald,
Bedankt voor het doorgeven! Vervelend dat je deze mail hebt ontvangen.
E-mailadressen en links heb ik uit veiligheids- en privacyoverwegingen uit je bericht verwijderd.
Met vriendelijke groet,
Sjef
Derk Rientjes zei op
Krijg vanmorgen ook een email van zogenaamd strato.
(Heb wel mijn gegevens eruit gefilterd)
Sehr geehrter Kunde
Dies ist eine Benachrichtigung, um Sie darüber zu informieren, dass Ihr
Kontogesperrt wurde.
Die Aussetzung ist wie folgt:
Domänennamen : —–.info
Grund für die Aussetzung :
Unser Abrechnungssystem hat festgestellt, dass Ihr Domain-Name abgelaufen ist,
es wurde trotz unserer vorherigen Erhöhung nicht erneuert.
Sie werden gebeten, das Erneuerungsformular für Ihre Dienste manuell gemäß
den Anweisungen unter dem folgenden Link auszufüllen: Klicken Sie hier
Wichtig: Wenn Sie die Domain nicht innerhalb von 24 Stunden ab heute werden
erneuern, Ihre Dienste endgültig gelöscht werden
Mit freundlichen Grüßen
Ihr SТRАТО Team
SТRАТО АG
Pascalstraße 10
10587 Berlin
1999-2020 Strato
Diese E-Mail wurde an info@——-
Jorrit van der Heide zei op
Beste Derk,
Bedankt voor het doorgeven van deze phishingmail, hoe vervelend ook. Zoals altijd geldt: geen links aanklikken en de mail de verwijderen.
Nogmaals hartelijk dank voor de melding!
Vriendelijke groet,
Jorrit van der Heide
Jan Logtmeijer zei op
Gaat gewoon door in het nieuwe jaar:
STRATOnAG
Josefstrassen218
CH-8005nZürich
Sehr.geehrter.Kunde,
IhrnDomainnamenistnderzeitnbei “S.T.R.A.T.O”nregistriert.
Das Benutzer Abrechnungssystem hat festgestellt, dass dieser Dienst abgelaufen ist und trotz der von uns gesendeten Erinnerungen nicht erneuert wurde.
Auftrags-Nr.nn
—
Domainnn
(Erneuerung)n
Um es wieder zu aktivieren, besuchen Sie unsere Website und verwenden Sie einen Erneuerungsbefehl:
> Fahren Sie mit der Erneuerung fort.
Kurz nachdem die Bestellung bestätigt und die Bestellung aufgegeben wurde, erhalten Sie eine Bewertung, die Ihren Preis für die ausgewählte Zeit verlängert.
WICHTIG: Bei 24-stündiger Nichtzahlung wird Ihr Service storniert; Für weitere Informationen steht Ihnen unser Support zur Verfügung.
Vielen Dank für Ihr Geständnis.
Grüße,
Ihr S.T.R.A.T.O Kundenservice. nn
Um uns zu kontaktieren: —
Sjef Huijbregts zei op
Beste Jan,
Vervelend dat je deze mail hebt ontvangen. Ook dit is natuurlijk een overduidelijke phishingmail. Zoals altijd het advies: weggooien en niet op links klikken.
Bedankt voor het doorgeven!
Met vriendelijke groet,
Sjef
Rik zei op
Kan ik die phishing mail aan jullie doorsturen? iets als valse-email@strato.com, zoals bij de bank.
Jorrit van der Heide zei op
Beste Rik,
Bedankt voor je reactie. Zeker is dat mogelijk. Je kunt de phishingmail via dit contactformulier als bijlage doorsturen.
Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Jorrit
Philip zei op
Vandaag, 27-2-2021, deze phisingmail ontvangen:
”
Liеbе Kundin, liеbеr Kundе,,
Diеs ist еinе Bеnachrichtigung, dass Ihr Dоmänеnnamе xxxxxxxxxx.nl gеspеrrt wurdе.
Diе Einzеlhеitеn dеr Aussеtzung sind nachstеhеnd aufgеführt:
Grund für diе Suspеndiеrung : Unsеr Vеrrеchnungssystеm hat fеstgеstеllt, dass Ihr Dоmain-Namе abgеlaufеn ist, nicht еrnеuеrt trоtz unsеrеs lеtztеn Rеlaunchs.
Um dеn Diеnst wiеdеr zu aktiviеrеn, wеrdеn Siе gеbеtеn, das Fоrmular für diе Ernеuеrung Ihrеs Diеnstеs wiе fоlgt manuеll auszufüllеn :
Ernеuеrn Siе еs jеtzt.
Bеi Nichtеinhaltung dеr Rеgеln wird Ihr Dоmänеnnamе in wеnigеn Stundеn ausgеsеtzt.
Bеi Prоblеmеn оdеr andеrеn Fragеn könnеn Siе sich gеrnе an unsеrеn Kundеndiеnst wеndеn: suppоrt@stratо.dе
Hеrzlich
Ihr STRATO Tеam
“
Jorrit van der Heide zei op
Hallo Philip,
Hartelijk dank voor het doorsturen van deze Duitse phishingmail. Zoals altijd geldt het: niet openen en het liefst direct verwijderen. De domeinnaam die in de mail genoemd wordt, heb ik om privacyredenen onleesbaar gemaakt.
Hartelijke groet,
Jorrit