Je e-mail is verstuurd.

Hoe kan ik de DKIM-instellingen voor mijn domein wijzigen?

Je kunt de DKIM-configuratie voor je domeinnamen eenvoudig wijzigen in de STRATO klantenlogin. Log hiervoor in met je klantnummer en wachtwoord.

Wat is DKIM en hoe kan ik het gebruiken? 

DKIM is een verdedigingsmethode tegen spam en phishing e-mails. Met DKIM krijgt je e-mail automatisch een digitale handtekening van de versturende mailserver. De ontvangende mailserver kan de e-mail vervolgens verifiëren. Deze server vraagt hiertoe de openbare sleutel op bij de DNS van het afzenderdomein.

De DKIM-handtekening bestaat uit twee unieke cryptografische hashes. Voordat je een e-mail verstuurt, berekent de verzendsoftware de som met behulp van een persoonlijke, geheime sleutel. Hierbij wordt gebruik gemaakt van informatie uit de inhoud en de kopregel van de e-mail.

Bij klanten die alleen de e-mailservers van STRATO gebruiken (dus verzenden via smtp.strato.com of smtp.strato.de) ondertekenen we al jaren alle uitgaande e-mails met DKIM.

Wanneer moet ik als STRATO-klant zélf DKIM configureren? 

Als je gebruik maakt van een e-mailaanbieder kan deze aanbieder je vragen om je eigen DKIM te configureren. Zo’n aanbieder heb je bijvoorbeeld wanneer je via je website nieuwsbrieven stuurt. De aanbieder geeft je dan instructies over de noodzakelijke stappen.

DKIM configureren in de klantenlogin 

Ga naar de klantenlogin en klap het menu Domeinen open. Kies vervolgens Domeinbeheer en klik op het tandwieltje ⚙ van het  desbetreffende domein.

domeinbeheer-configureren.png

Vervolgens ga je naar DNS en kies je configuratie naast TXT- en CNAME-records inclusief SPF en DKIM-instellingen.

domeinbeheer-dns-txt-record.png

Hier kun je de DKIM-instellingen configureren.

DKIM-instellingen-3.png

Toegestane tekens zijn: kleine letters (a-z, geen umlauts), cijfers (0-9) en deze speciale tekens: -+*._

Heeft dit artikel je geholpen?
Info: c157be2007787164cf9bf61d6a784e8ddb30aaad