Van pakket wisselen wanneer jij wilt: op ieder moment en zonder extra kosten

Van pakket wisselen wanneer jij wilt: op ieder moment en zonder extra kosten

Niets is zo veranderlijk als het leven. Privé of zakelijk, soms heb je plotseling de behoefte aan iets anders. Een ander product bijvoorbeeld. Daarom kun je vanaf nu bij ons op ieder moment wisselen van pakket, zonder extra kosten.

Omdat we willen dat alles #faireenvoudigd is

Een 2016 zijn we begonnen met het klanteninitiatief #faireenvoudigd. Sindsdien is er veel gebeurd.

Vandaag nemen we de volgende stap en breiden we ons #faireenvoudigd-manifest verder uit. In bijna alle productgroepen kun je nu op ieder moment wisselen naar een kleiner of groter pakket. Het gaat hier om de productgroepen hosting, Sitebuilder, webshops, HiDrive en mail.

Groeit je bedrijf, dan groeien onze producten met je mee

Deze nieuwe feature is vooral handig voor projecten die steeds groter worden. Of het nu gaat om een blog, webshop of de website van je bedrijf: met een klein pakket kun je goedkoop en eenvoudig starten met een nieuw project. Begint alles goed te lopen en heb je behoefte aan meer, kun je met één muisklik een groter pakket met bijvoorbeeld meer webspace of meer e-mailpostvakken nemen.

Andersom is de wissel net zo makkelijk. Als je bijvoorbeeld een tijdje minder wilt doen met je blog of bedrijf, kun je via de klantenlogin op ieder moment naar een kleiner pakket wisselen. Zo betaal je alleen voor wat je echt nodig hebt.

Een voorbeeld:

In je vrije tijd ben je een fervente modeontwerpster. Tot nu toe heb je vooral voor jezelf en een paar vrienden wat ontworpen. Na veel positieve feedback vanuit je vriendenkring besluit je om hier meer mee te gaan doen. Om je klantenkring te vergroten, neem je een webshop. Voor het allereerste begin is een Webshop Basic waarschijnlijk voldoende. Na een paar maanden heb je echter zoveel succes, dat je je klanten meer mogelijkheden wilt aanbieden . Bijvoorbeeld dat ze ook mobiel kunnen bestellen. Een upgrade naar een Webshop Advanced is dan zo geregeld.

Na twee jaar als succesvolle ontwerpster wil je er even tussenuit en ga je een jaartje de wereld rondtrekken. Je webshop moet natuurlijk behouden blijven, maar op een iets lager pitje. Dus wissel je per direct weer terug naar een Webshop Basic pakket.

Het up- en downgraden van je pakket gaat heel simpel via je STRATO klantenlogin.

Waar moet je op letten bij een pakketwissel?

Dankzij de mogelijkheid van een up- & downgrade op ieder moment kun je eigenlijk geen foute keuze maken. Je kunt namelijk ieder pakket maximaal één keer per dag wijzigen. Heb je toch liever een ander pakket, is dit zo geregeld.

Welke up- en downgrades zijn mogelijk?

Binnen een productgroep kun je op ieder moment een kleiner of groter pakket kiezen. Bijvoorbeeld van een Sitebuilder Basic naar een Sitebuilder Pro versie, en weer terug. De verschillende mogelijkheden worden overzichtelijk in de klantenlogin aangegeven.

Hoe lang duurt een pakketwissel?

Je kunt elk pakket binnen 24 uur 1x veranderen. Normaal gesproken wordt een up- of downgrade binnen een dag doorgevoerd.

Wat betekent een up- of downgrade voor je contract?

Je contract- of klantnummer blijven hetzelfde. Wel begint je contractlooptijd na elke pakketwissel weer opnieuw.

Kun je ook naar aanbiedingen wisselen?

Een wissel naar een aanbieding is niet mogelijk. Als je bijvoorbeeld op dit moment van een actie gebruikmaakt, kan het zijn dat je na een downgrade meer gaat betalen. In zo’n geval is het beter om pas na afloop van de actieperiode te veranderen van pakket.

Een voorbeeld:

STRATO WordPress pakketten

Je hebt een WordPress Advanced pakket met een actieprijs van 1 euro voor de eerste zes maanden. Na deze zes maanden betaal je 8 euro per maand.

Nu wil je echter na drie maanden naar een WordPress Basic pakket downgraden. Dan betaal je niet 1 euro, maar de standaardprijs van 5 euro per maand. Actieprijzen vervallen namelijk na een pakketwissel. Je zou in dit geval dus beter na de eerste zes maanden van pakket kunnen veranderen.

Hoe worden vooruitbetalingen verrekend?

Wanneer je van pakket wisselt, berekenen we op de dag nauwkeurig het bedrag dat je voor je oude pakket vooruit hebt betaald. Dit bedrag verrekenen we met de factuur die je voor je nieuwe pakket ontvangt.

Wat gebeurt er met de features die het kleinere pakket niet heeft?

Let er op dat je na een downgrade in een kleiner pakket minder functies tot je beschikking hebt. Kijk daarom van tevoren of een downgrade in jouw geval zinvol is. In de klantenlogin worden de verschillen tussen de pakketten overzichtelijk naast elkaar gezet.

Heeft je nieuwe hostingpakket na een downgrade bijvoorbeeld minder inbegrepen domeinen, brengen we de goedkoopste van de domeinen die je ‘te veel’ hebt in rekening. Of als je een HiDrive 2 TB pakket hebt en je gaat terug naar een 1 TB pakket, kan het zijn dat je te veel gegevens in de cloud hebt opgeslagen. Je moet dan eerst het teveel aan bestanden verwijderen, voordat je nieuwe gegevens kunt uploaden. Hetzelfde geldt voor mails, webspace of databases. Je hebt vanzelfsprekend wel toegang tot je gegevens, deze worden niet automatisch verwijderd.

De enige uitzondering hierop: als je nieuwe pakket (bijvoorbeeld mailpakket) geen databases heeft, verwijdert STRATO alle databases die voor de downgrade tot je beschikking stonden.

Wij horen graag jouw feedback

Met alle nieuwe producten en features proberen we het leven voor jou als klant prettiger te maken. We horen daarom graag waar verder nog verbeterpunten liggen of wat jullie wensen zijn. Natuurlijk mag je ook de loftrompet steken! Dus aarzel niet en vertel ons je mening in de commentaren of via Facebook, X of onze klantenservice.

Delen

  1. Dominique zei op

    Beste Strato,
    Ik wil mijn website veranderen in een webshop met behoud van mijn domeinnaam, is dit mogelijk? en hoe kan ik dat het beste doen?

    Beantwoorden
    • Jorrit van der Heide zei op

      Beste Dominique,

      Bedankt voor je vraag. Zeker is het mogelijk om naar een ander pakket over te stappen en je huidige domeinnaam te behouden. Onze klantenservice kan je het beste vertellen wat in jouw specifieke geval de handigste optie is. Ik heb je vraag daarom doorgespeeld en ze gevraagd om even contact met je op te nemen.

      Hartelijke groet,

      Jorrit

      Beantwoorden
  2. Raymond Barth zei op

    Na upgrade van mijn webshop is mijn webshop niet meer bereikbaar! Uw provider heeft deze website gesoten is de tekst. En dat op vrijdag vóór de Paasdagen. Dit gaat omzet kosten en veel ontevreden klanten. Helpline is pas ná de Paasdagen (over 4 dagen dus) bereikbaar! Dit is echt heel triest en amateuristisch.

    Beantwoorden
    • Jorrit van der Heide zei op

      Beste Raymond,

      Dank voor je reactie. Erg vervelend dat je webshop door de upgrade tijdens Pasen niet bereikbaar was. Ik zie dat je hierover inmiddels contact met onze klantenservice hebt gehad en aan een oplossing wordt gewerkt. Laat het ons graag weten als je nog vragen hebt.

      Hartelijke groet,

      Jorrit

      Beantwoorden
  3. Webmaster EDF Records zei op

    Goedendag,
    Is het ook mogelijk om 1 van de 2 domeinen te verhuizen naar een ander contract? En allebei de domeinen te behouden?
    Dus Domein 1 van contract 1 naar contract 2 en domein 2 van contract 1 daar laten staan

    Beantwoorden
    • Jorrit van der Heide zei op

      Beste webmaster,

      Bedankt voor je vraag. Je kunt je een van je twee domeinen naar een ander contract verhuizen. Staan ze onder hetzelfde klantnummer, kun je dit zelf doen via de klantenlogin. Meer details vind je in deze FAQ.

      Een verhuizing naar een pakket onder een ander klantnummer kan ook. Dat gaat echter via onze klantenservice met een formulier.

      Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt? Laat het gerust weten als je nog met andere vragen zit.

      Hartelijke groet,

      Jorrit

      Beantwoorden
  4. Clemens zei op

    Hallo,

    ik heb een foutje gemaakt, ik heb het verkeerde pakket aangeschaft, ik wilde een ander pakket,
    namelijk deze :

    STRATO PowerWeb Advanced (actie 12 maanden)

    is het mogelijk dat ik dit pakket krijg in plaats van het pakket wat ik nu heb ?

    mijn klantnummer is klantnummer verwijderd.

    Beantwoorden
    • Sjef Huijbregts zei op

      Beste Clemens,

      Bedankt voor je vraag. Helaas kan ik specifieke klantenvragen op ons blog niet beantwoorden. Om privacyredenen heb ik je klantnummer uit je bericht verwijderd.

      Onze klantenservice kan je wel verder helpen. Het beste bereik je hen door een mailtje te sturen via ons contactformulier.

      Met vriendelijke groet,
      Sjef

      Beantwoorden
  5. Thomas Wolt zei op

    Graag wil ik voor een aantal domeinen het pakket downgraden, deze ga ik vooralsnog even parkeren en niet gebruiken (gezien huidige omstandigheden). Ik zie niet waar ik deze actie kan uitvoeren?

    Beantwoorden
Meer reacties tonen

Je kunt pas een reactie plaatsen nadat je ons privacybeleid en cookies hebt geaccepteerd. Om privacyredenen mogen wij jouw persoonsgegevens anders niet verwerken.

Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.

 

Deze website maakt gebruik van cookies voor onder andere Google Analytics. Deze melding verdwijnt zodra je de cookies hebt geaccepteerd. Meer informatie