Nieuws, tips en achtergronden
rondom webhosting

Menu

Gepubliceerd op: 07 september 2017

Van pakket wisselen wanneer jij wilt: op ieder moment en zonder extra kosten

Niets is zo veranderlijk als het leven. Privé of zakelijk, soms heb je plotseling de behoefte aan iets anders. Een ander product bijvoorbeeld. Daarom kun je vanaf nu bij ons op ieder moment wisselen van pakket, zonder extra kosten.

Omdat we willen dat alles #faireenvoudigd is

Een jaar geleden zijn we begonnen met het klanteninitiatief #faireenvoudigd. Sindsdien is er veel gebeurd.

Vandaag nemen we de volgende stap en breiden we ons #faireenvoudigd-manifest verder uit. In bijna alle productgroepen kun je nu op ieder moment wisselen naar een kleiner of groter pakket. Het gaat hier om de productgroepen hosting, sitebuilder, webshops, HiDrive en mail.

Groeit je bedrijf, dan groeien onze producten met je mee

Deze nieuwe feature is vooral handig voor projecten die steeds groter worden. Of het nu gaat om een blog, webshop of de homepage van je bedrijf: met een klein pakket kun je goedkoop en eenvoudig starten met een nieuw project. Begint alles goed te lopen en heb je behoefte aan meer, kun je met één muisklik een groter pakket met bijvoorbeeld meer webspace of meer e-mailpostvakken nemen.

Andersom is de wisseI net zo makkelijk. Als je bijvoorbeeld een tijdje minder wilt doen met je blog of bedrijf, kun je via de klantenlogin op ieder moment naar een kleiner pakket wisselen. Zo betaal je alleen voor wat je echt nodig hebt.

Een voorbeeld:

In je vrije tijd ben je een fervente modeontwerpster. Tot nu toe heb je vooral voor jezelf en een paar vrienden wat ontworpen. Na veel positieve feedback vanuit je vriendenkring besluit je om hier meer mee te gaan doen. Om je klantenkring te vergroten, neem je een webshop. Voor het allereerste begin is een Webshop Basic waarschijnlijk voldoende. Na een paar maanden heb je echter zoveel succes, dat je je klanten meer mogelijkheden wilt aanbieden . Bijvoorbeeld dat ze ook mobiel kunnen bestellen. Een upgrade naar een Webshop Advanced is dan zo geregeld.

Na twee jaar als succesvolle ontwerpster wil je er even tussenuit en ga je een jaartje de wereld rondtrekken. Je webshop moet natuurlijk behouden blijven, maar op een iets lager pitje. Dus wissel je per direct weer terug naar een Webshop Basic pakket.

Het up- en downgraden van je pakket gaat heel simpel via je STRATO klantenlogin.

Waar moet je op letten bij een pakketwissel?

Dankzij de mogelijkheid van een up- & downgrade op ieder moment kun je eigenlijk geen foute keuze maken. Je kunt namelijk ieder pakket maximaal één keer per dag wijzigen. Heb je toch liever een ander pakket, is dit zo geregeld.

Welke up- en downgrades zijn mogelijk?

Binnen een productgroep kun je op ieder moment een kleiner of groter pakket kiezen. Bijvoorbeeld van een Sitebuilder Basic naar een Sitebuilder Pro versie, en weer terug. De verschillende mogelijkheden worden overzichtelijk in de klantenlogin aangegeven.

Hoe lang duurt een pakketwissel?

Je kunt elk pakket binnen 24 uur 1x veranderen. Normaal gesproken wordt een up- of downgrade binnen een dag doorgevoerd.

Wat betekent een up- of downgrade voor je contract?

Je contract- of klantnummer blijven hetzelfde. Wel begint je contractlooptijd na elke pakketwissel weer opnieuw.

Kun je ook naar aanbiedingen wisselen?

Een wissel naar een aanbieding is niet mogelijk.Als je bijvoorbeeld op dit moment van een actie gebruik maakt, kan het zijn dat je na een downgrade meer gaat betalen. In zo’n geval is het beter om pas na afloop van de actieperiode te veranderen van pakket.

Een voorbeeld:

Je hebt een WordPress Basic pakket met een actieprijs van 1 euro voor de eerste zes maanden. Na deze zes maanden betaal je 5 euro per maand.

Nu wil je echter na drie maanden naar een WordPress Starter pakket downgraden. Dan betaal je niet 1 euro, maar de standaardprijs van 2,50 euro per maand. Actieprijzen vervallen namelijk na een pakketwissel. Je zou in dit geval dus beter na de eerste zes maanden van pakket kunnen veranderen.

Hoe worden vooruitbetalingen verrekend?

Wanneer je van pakket wisselt, berekenen we op de dag nauwkeurig het bedrag dat je voor je oude pakket vooruit hebt betaald. Dit bedrag verrekenen we met de factuur die je voor je nieuwe pakket ontvangt.

Wat gebeurt er met de features die het kleinere pakket niet heeft?

Let er op dat je na een downgrade in een kleiner pakket minder functies tot je beschikking hebt. Kijk daarom vantevoren of een downgrade in jouw geval zinvol is. In de klantenlogin worden de verschillen tussen de pakketten overzichtelijk naast elkaar gezet.

Heeft je nieuwe hostingpakket na een downgrade bijvoorbeeld minder inbegrepen domeinen, brengen we de goedkoopste van de domeinen die je ‘te veel‘ hebt in rekening. Of als je een HiDrive 2 TB pakket hebt en je gaat terug naar een 1 TB pakket, kan het zijn dat je te veel gegevens in de cloud hebt opgeslagen. Je moet dan eerst het teveel aan bestanden verwijderen, voordat je nieuwe gegevens kunt uploaden. Hetzelfde geldt voor mails, webspace of databases. Je hebt vanzelfsprekend wel toegang tot je gegevens, deze worden niet automatisch verwijderd.

De enige uitzondering hierop: als je nieuwe pakket (bijvoorbeeld mailpakket) geen databases heeft, verwijdert STRATO alle databases die voor de downgrade tot je beschikking stonden.

Wij horen graag jouw feedback

Met alle nieuwe producten en features proberen we het leven voor jou als klant prettiger te maken. We horen daarom graag waar verder nog verbeterpunten liggen of wat jullie wensen zijn. Natuurlijk mag je ook de loftrompet steken! Dus schroom niet en vertel ons je mening in de commentaren of via Facebook, Twitter of onze klantenservice.

De Auteur:

Auteur: Thomas Ritter

Hallo, ik ben Thomas en ik ben PR-manager bij STRATO.

Plaats een reactie

Let er op dat je reactie betrekking heeft op het blogartikel. Mocht je een vraag hebben over je STRATO pakket, richt je dan alsjeblieft aan onze klantenservice via Facebook, Twitter, of onze pagina Hulp & contact.
We vinden het leuk als je je naam noemt, dan kunnen we je in ons antwoord persoonlijk aanspreken.
Als je bovendien je e-mailadres invult, word je per mail op de hoogte gebracht van ons antwoord. Ter bescherming van je gegevens tonen we je mailadres niet. Beide gegevens zijn vrijwillig.

Hier bloggen

Ruud van der Zalm
Online redacteur voor blog en social media

Sjef Huijbregts
Marketing manager voor STRATO Nederland en gastblogger

Lisa Kopelmann
Online redacteur voor blog, Facebook en meer

Michael Poguntke
Schrijft over de cloud storage HiDrive, Sitebuilder, webshops en servers

Thomas Ritter
Bericht over de laatste ontwikkelingen rondom STRATO

Bianca Restorff-Adrion
Schrijft over carrière en de mensen bij STRATO