STRATO Webshop Now: dit is er nieuw!

STRATO Webshop Now: dit is er nieuw!

Ook al heeft je webshop veel functies, soms mis je toch nog iets. In de afgelopen maanden hebben we daarom diverse suggesties van onze klanten geïmplementeerd, ook kleine wijzigingen. We willen het voor jou als webshopeigenaar namelijk zo makkelijk mogelijk maken om online succesvol te worden.

Bestellingen van niet-geregistreerde klanten toevoegen

Je kunt je bezoekers twee manieren aanbieden om producten te bestellen: als geregistreerde klant of als gast. De klant kan verschillende redenen hebben om het één of het ander te kiezen. Gebruikers die geen klantaccount aanmaken, willen soms toch achteraf extra producten bestellen. Hiervoor nemen ze dan meestal rechtstreeks contact op met de webshopeigenaar. Tot nu toe moesten niet-geregistreerde klanten de bestelling zelf helemaal opnieuw plaatsen. Met onze juni-release kun jij dit meteen voor hen doen en zo niet alleen een goede service bieden, maar ook het bestelproces versnellen.

Je kunt de bestelling in een paar stappen uitvoeren. Klik in het menu op Klanten → Klanten, zoek het desbetreffende klantnummer op en selecteer het. Klik dan op + Toevoegen. Hier kun je de ontbrekende gegevens toevoegen en de bestelling zelf plaatsen.

STRATO Webshop Now: zelf een bestelling voor een klant invoeren
Via ‘+ Toevoegen’ kun je een nieuwe bestelling uitvoeren.

Het gebeurt regelmatig dat klanten contact met mij opnemen via de telefoon of zelfs langskomen om een nieuwe bestelling te plaatsen. Voor mij hoort het bij een goede service om deze bestelling direct te verwerken. In het verleden moest ik dit altijd via een omweg doen, als de klant zich niet in mijn webshop had geregistreerd. Het nieuwe proces maakt dit eenvoudiger. Ik vind het super dat STRATO dit voorstel heeft geïmplementeerd.

Andreas, webshopeigenaar vanaf het begin en eigenaar van Whisky Erlebnis

Maak je eigen logo voor besteldocumenten

Niet elk logo past zowel in de header van je webshop als op je besteldocumenten. Er ontstaat bijvoorbeeld een probleem als je logo uit veel witte vlakken bestaat. Op een gekleurde achtergrond is het dan goed te zien, maar op een factuur met een witte achtergrond natuurlijk niet.

We hebben sinds augustus 2020 een oplossing voor dit probleem. Je hebt in Instellingen toegang tot een nieuwe menuoptie Besteldocumenten. Op het tabblad Factuur kun je een logo uploaden dat uitsluitend op je factuurdocumenten verschijnt.

STRATO Webshop Now: een eigen logo voor je factuur
Maak een individueel logo aan voor je factuur.

Het logo voor de storefront stel je overigens hier in: Editor → Koptekst bewerken (in het editor-menu beneden op de pagina):

STRATO Webshop Now: het editor-menu onderaan de pagina

Gebruik een favicon

Een favicon is een klein afbeeldingsbestandje dat de herkenbaarheid van je shop verhoogt. Dit icoontje helpt bijvoorbeeld klanten die je webshop als favoriet hebben opgeslagen. Dankzij de favicon zien ze je shop meteen in hun lijst met bladwijzers.

Favicon STRATO
Favicon van het STRATO blog.

Je uploadt je favicon in het editor-menu beneden op de pagina onder Editor > Aanbiedingengebied > Favicon:

STRATO Webshop Now: zo stel je jouw favicon in

Je ziet het: we nemen de feedback van klanten serieus! Daarom hopen we dat je ons ook je wensen, suggesties voor verbetering, kritiek of complimenten stuurt. Schrijf het gewoon hieronder als commentaar!

Naar de STRATO webshops
Zoekwoorden: ,

Delen

  1. Cigdem Aslan zei op

    Ik heb variaties gemaakt voor mijn producten met aantallen en verschil in prijs.
    Als de klant kiest voor variatie 3 stuks dan gaat er 1 stuk uit de voorraad. Hoe kan ik dit aanpassen dat er ook echt 3 stuks uit mijn voorraad gaan ?

    Beantwoorden
    • Jorrit van der Heide zei op

      Beste Cigdem,

      Bedankt voor je vraag. Mij is niet helemaal duidelijk hoe je het product heb ingesteld, daarom weet ik niet of ik je vraag goed kan beantwoorden. Normaal gesproken als je productvariaties aanmaakt, krijgen deze een eigen productnummer en voorraadniveau.

      Maak je een productvariatie aan dat uit drie stuks bestaat, telt de webshop dat als één stuk. Dit kun je verder niet wijzigen. Je moet dan zelf het voorraadniveau aanpassen als klanten dit product (bestaande uit drie artikelen) bestellen.

      Mocht deze informatie je niet verder helpen, raad ik je aan om telefonisch of per contactformulier met onze klantenservice contact op te nemen. Zij kunnen desgewenst de instellingen voor je checken als je de support-toestemming inschakelt.

      Hartelijke groet,

      Jorrit

      Beantwoorden
  2. Nienke zei op

    Is het ook mogelijk dat klanten een maximaal aantal van 1 product kunnen toevoegen? Je hebt bijvoorbeeld 20 stuks op voorraad en je wil meerdere klanten de mogelijkheid bieden en daardoor mogen klanten maximaal 2 stuks bestellen.

    Beantwoorden
    • Jorrit van der Heide zei op

      Beste Nienke,

      Bedankt voor je vraag. De optie om het productaantal te beperken dat de klant van een specifiek product kan bestellen, bestaat helaas niet. Misschien is het een alternatief om deze informatie (liever niet meer dan twee stuks per klant, zoals in jouw voorbeeld) onder productinfo of tijdens het bestelproces te communiceren.

      Laat het graag weten als je nog verdere vragen hebt.

      Hartelijke groet,

      Jorrit

      Beantwoorden
Meer reacties tonen

Je kunt pas een reactie plaatsen nadat je ons privacybeleid en cookies hebt geaccepteerd. Om privacyredenen mogen wij jouw persoonsgegevens anders niet verwerken.

Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.

 

Deze website maakt gebruik van cookies voor onder andere Google Analytics. Deze melding verdwijnt zodra je de cookies hebt geaccepteerd. Meer informatie