STRATO Webshop Now: dit is er nieuw!

STRATO Webshop Now: dit is er nieuw!

Ook al heeft je webshop veel functies, soms mis je toch nog iets. In de afgelopen maanden hebben we daarom diverse suggesties van onze klanten geïmplementeerd, ook kleine wijzigingen. We willen het voor jou als webshopeigenaar namelijk zo makkelijk mogelijk maken om online succesvol te worden.

Bestellingen van niet-geregistreerde klanten toevoegen

Je kunt je bezoekers twee manieren aanbieden om producten te bestellen: als geregistreerde klant of als gast. De klant kan verschillende redenen hebben om het één of het ander te kiezen. Gebruikers die geen klantaccount aanmaken, willen soms toch achteraf extra producten bestellen. Hiervoor nemen ze dan meestal rechtstreeks contact op met de webshopeigenaar. Tot nu toe moesten niet-geregistreerde klanten de bestelling zelf helemaal opnieuw plaatsen. Met onze juni-release kun jij dit meteen voor hen doen en zo niet alleen een goede service bieden, maar ook het bestelproces versnellen.

Je kunt de bestelling in een paar stappen uitvoeren. Klik in het menu op Klanten → Klanten, zoek het desbetreffende klantnummer op en selecteer het. Klik dan op + Toevoegen. Hier kun je de ontbrekende gegevens toevoegen en de bestelling zelf plaatsen.

STRATO Webshop Now: zelf een bestelling voor een klant invoeren
Via ‘+ Toevoegen’ kun je een nieuwe bestelling uitvoeren.

Het gebeurt regelmatig dat klanten contact met mij opnemen via de telefoon of zelfs langskomen om een nieuwe bestelling te plaatsen. Voor mij hoort het bij een goede service om deze bestelling direct te verwerken. In het verleden moest ik dit altijd via een omweg doen, als de klant zich niet in mijn webshop had geregistreerd. Het nieuwe proces maakt dit eenvoudiger. Ik vind het super dat STRATO dit voorstel heeft geïmplementeerd.

Andreas, webshopeigenaar vanaf het begin en eigenaar van Whisky Erlebnis

Maak je eigen logo voor besteldocumenten

Niet elk logo past zowel in de header van je webshop als op je besteldocumenten. Er ontstaat bijvoorbeeld een probleem als je logo uit veel witte vlakken bestaat. Op een gekleurde achtergrond is het dan goed te zien, maar op een factuur met een witte achtergrond natuurlijk niet.

We hebben sinds augustus 2020 een oplossing voor dit probleem. Je hebt in Instellingen toegang tot een nieuwe menuoptie Besteldocumenten. Op het tabblad Factuur kun je een logo uploaden dat uitsluitend op je factuurdocumenten verschijnt.

STRATO Webshop Now: een eigen logo voor je factuur
Maak een individueel logo aan voor je factuur.

Het logo voor de storefront stel je overigens hier in: Editor → Koptekst bewerken (in het editor-menu beneden op de pagina):

STRATO Webshop Now: het editor-menu onderaan de pagina

Gebruik een favicon

Een favicon is een klein afbeeldingsbestandje dat de herkenbaarheid van je shop verhoogt. Dit icoontje helpt bijvoorbeeld klanten die je webshop als favoriet hebben opgeslagen. Dankzij de favicon zien ze je shop meteen in hun lijst met bladwijzers.

Favicon STRATO
Favicon van het STRATO blog.

Je uploadt je favicon in het editor-menu beneden op de pagina onder Editor > Aanbiedingengebied > Favicon:

STRATO Webshop Now: zo stel je jouw favicon in

Je ziet het: we nemen de feedback van klanten serieus! Daarom hopen we dat je ons ook je wensen, suggesties voor verbetering, kritiek of complimenten stuurt. Schrijf het gewoon hieronder als commentaar!

Naar de STRATO webshops
Zoekwoorden: ,

Delen

  1. Avatar

    Imen la zei op

    Beste,

    Ik heb een webshop via Shopify. Hoe kan dat dat het bij hun 3x duurder is dan bij jullie?

    Mvg

    Beantwoorden
    • Jorrit van der Heide

      Jorrit van der Heide zei op

      Beste Imen,

      Bedankt voor je vraag. Ik neem aan dat je bij je vergelijking doelt op onze Webshop Now Basic? Veel hangt uiteraard van de aangeboden features af. Je kunt de Webshop Now Basic een maand vrijblijvend testen, zodat je zelf kunt zien of deze webshop voor een kleinere prijs aan jouw eisen voldoet.

      Hartelijke groet,

      Jorrit van der Heide

      Beantwoorden

Je kunt pas een reactie plaatsen nadat je ons privacybeleid en cookies hebt geaccepteerd. Om privacyredenen mogen wij jouw persoonsgegevens anders niet verwerken.

Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.

 

Deze website maakt gebruik van cookies voor onder andere Google Analytics. Deze melding verdwijnt zodra je de cookies hebt geaccepteerd. Meer informatie