Heb je genoeg aan een Sitebuilder pakket of heb je voor je project toch een hostingpakket nodig? Sommige dingen moeten we eerst uitproberen, voordat we weten of het wel de juiste oplossing is. Bij ons is dat ook mogelijk met de 30 dagen geld-terug-garantie voor alle producten. Dat past bij ons belofte ‘Webhosting #faireenvoudigd’.
Alle producten zonder risico testen: van webshop tot server
Het bijzondere aan de geld-terug-garantie is dat deze geldt voor alle producten, van webshops tot domeinen. Nadat je een product besteld hebt, heb je meteen de beschikking over het volledige pakket met alle beschikbare functies. Dit is bijvoorbeeld handig als je een webshop gekocht hebt en wilt kijken of het systeem past bij jouw bedrijf.
‘‘Er zijn geen uitzonderingen‘’, legt STRATO CEO dr. Christian Böing uit. ‘‘We hebben er alles aan gedaan om de 30 dagen geld-terug-garantie zonder beperkingen om te zetten. Daarom geldt de garantie bij nieuwe bestellingen voor elk product en eventuele extra features.’’
Onze tevredenheidsgarantie
Eénvijfde van de consumenten is ontevreden met minstens één van zijn mobiele telefoon-, internet of webhostingcontracten. Dit bleek uit het forsa-onderzoek “Telefoon, internet en webhosting: consumenten en hun aanbieders” van augustus 2016, uitgevoerd in opdracht van STRATO onder 1.000 Duitsers van 18 jaar of ouder. ‘’Ik wil geen klanten in ons bestand hebben, die ontevreden zijn met een product en alleen klant blijven, omdat wij hen daartoe middels oneerlijke opzegprocedures zouden dwingen’’, aldus Christian Böing.
Met de geld-terug-garantie bieden we klanten de mogelijkheid om onze producten uitvoerig te testen, zonder risico. Voor zowel zakelijke als privéklanten geldt dat zij hun bestelling binnen 30 dagen eenvoudig online kunnen opzeggen.
30 dagen geld-terug-garantie: zo werkt het
Je kunt heel eenvoudig vanuit je klantenlogin het betreffende product opzeggen. Onder het menupunt “Contract wijzigen” zie je al je producten. Ben je nog binnen de termijn van 30 dagen, vind je onder de knop “Pakket opzeggen” de optie “30-dagen geld-terug-garantie”. Met enkele klikken heb je je contract opgezegd en zullen wij het reeds betaalde bedrag terugstorten op je rekening. Anders dan bij sommige aanbieders storten wij het volledige bedrag van het pakket terug inclusief setupkosten. Het bedrag staat meestal binnen drie weken op je bankrekening.
Met de 30 dagen geld-terug-garantie geven we je de tijd om onze producten te leren kennen. Uiteindelijk willen we graag dat je tevreden bent en klant blijft!
Lucas Schansman zei op
De hierboven beschreven werkwijze door mevrouw Bianca Restorff-Adrion (was werkzaam bij Strato tot 2019) is niet terug te vinden. Ondanks de vele opmerkingen, in de afgelopen jaren, hierover geen verbetering. Waarom niet?
Graag een toelichting hoe dit on-line correct is af te handelen… Alvast bedankt.
N.B. https://www.strato.nl/faq/ vermeld dat de hotline nog is gesloten (09:39)
Met vriendelijke groet,
topID B.V.
Jorrit van der Heide zei op
Beste Lucas,
Dank voor je vraag. Om je pakket op te zeggen, ga je naar “Mijn contract” (rechtsboven) en vervolgens naar “Contract wijzigen” en “Opzeggen”. Hier kun je het pakket selecteren dat je wilt opzeggen. In deze FAQ wordt het stap voor stap uitgelegd. Op deze manier kun je ook van de dertig dagen geld-terug-garantie gebruikmaken.
Mocht je er niet uitkomen of toch nog vragen hebben, ondersteunt onze klantenservice je graag.
Hartelijke groet,
Jorrit
kevin hettema zei op
Beste Strato,
Ik heb net een upgrade gedaan van de vps v20 naar v30.
Nu zie ik dat ik een heel jaar nog moet betalen terwijl er stond 1 maand opzegtermijn?
Ik wil dan de nieuwe server v30 annuleren als dat zo is.
Voor twee servers betalen is niet mogelijk voor mij.
Het liefst begin ik met de v30 vps maar geen idee of dan de oude v20 vps kan vervallen eerder dan er nu staat (1jaar)
Met vriendelijke groet,
Jorrit van der Heide zei op
Beste Kevin,
Bedankt voor je vraag. Ik zie dat je al contact met onze klantenservice hebt gehad en dat je jouw “oude server” hebt kunnen opzeggen. Ik ga ervan uit dat je daarmee de oplossing hebt gevonden die je zocht. Zo niet, laat het ons weten.
Hartelijke groet,
Jorrit van der Heide
Anthony van den Berg zei op
Beste Strato,
Ik heb in naam van een familielid gisteren een pakket aangeschaft bij jullie die ik binnen de 30 dagen geld terug garantie wil opzeggen. Echter zie ik nergens de knop van “30-dagen geld-terug-garantie” onder “Pakket opzeggen”. Uit eerdere reacties blijkt dat meer mensen hier last van hebben. Hoe kan ik de 30-dagen-geld-terug-garantie krijgen als de knop niet aanwezig is?
Jorrit van der Heide zei op
Beste Anthony,
Bedankt voor je vraag. Geen enkel probleem. In dit geval kun je het beste even contact met onze klantenservice opnemen. Zij kunnen je helpen om het pakket op te zeggen. In de blogreacties behandelen we liever geen contractgerelateerde vragen.
Hartelijke groet,
Jorrit van der Heide
joris zei op
hallo, ik zie nergens staan 30 dagen geld terug optie bij het opzeggen bij mijn pakket, ook heb ik de klantenservice al een maitje gestuurd maar ik heb nog niks terug gekregen.
Jorrit van der Heide zei op
Hallo Joris,
Dat is jammer om te horen. Als je jouw pakket binnen de termijn van dertig dagen hebt opgezegd, zou je gewoon je geld terug moeten krijgen. Goed dat je in ieder geval al met de klantenservice contact hebt opgenomen. Zij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om tot een oplossing te komen.
Vriendelijke groet,
Jorrit van der Heide
Nick Zwolsmab zei op
Ik heb 3 weken geleden met de 30 dagen geld terug mijn Domein afgezegd maar nog steeds geen geld op mijn rekening, hoe traag is de administratie daar? Ik heb hier geen tijd voor ik wil gewoon mijn geld terug.
Sjef Huijbregts zei op
Beste Nick,
Bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat je het geld voor je bestelde pakket nog niet hebt ontvangen. Ik heb een collega bij onze klantenservice gevraagd dit uit te zoeken. Hij zal zich zo snel mogelijk per mail bij je melden.
Met vriendelijke groet,
Sjef