Nieuws, tips en achtergronden
rondom webhosting

Menu

Gepubliceerd op: 07 november 2017

Alle feiten op een rij – hoe staat het eigenlijk met #faireenvoudigd?

106, 90, 300 – Dat zijn niet onze lichaamsmaten, maar drie belangrijke getallen om het succes van onze #faireenvoudigd campagne te illustreren. Wat precies achter deze cijfers schuilgaat en welke resultaten er verder nog te melden zijn, lees je hier.

1,5 jaar aan de slag voor nog meer klantenbinding

Anderhalf jaar geleden, in mei 2016, hebben we bij STRATO besloten dat de klant nog meer in het middelpunt moet staan. Dit geldt voor alle afdelingen, ook als deze niet direct in contact staan met de klant. We zijn toen begonnen met het initiatief #faireenvoudigd. Het doel: bij elke handeling moeten onze medewerkers in het achterhoofd hebben, dat het een verbetering voor jou als klant betekent. STRATO moet hierdoor nog fairer en eenvoudiger worden.

106 werkdagen op zoek naar ‘pain points’

Van welke van onze actievoorwaarden, productdetails of contractbepalingen krijg je hoofdpijn? Om die punten te vinden, zijn we begonnen met een wekelijkse meeting van zo’n 25 medewerkers uit alle afdelingen. Met als doel deze zogenaamde pain points te vinden. Bij elkaar opgeteld staan die meetings inmiddels gelijk aan zo’n 106 werkdagen, omgerekend 850 werkuren, waarin we verschillende verbeteringen voor je hebben ontwikkeld.

5 feedbackmogelijkheden voor klanten

Wij willen dat je hulp krijgt op de plek waar dit voor jou als klant het eenvoudigst is. Daarom hebben we onze contactkanalen uitgebreid. Je kunt ons nu bereiken via telefoon, e-mail, de Facebook-pagina STRATO helpt, het Twitterkanaal @STRATOhelpt en sinds kort ook hier via dit blog. Verder hebben we onze FAQ-artikelen beter gestructureerd en uitgebreid.

Bereikbaarheid van 90 procent

Als je vragen hebt, bel je ons op. Dit laten de statistieken duidelijk zien. Ongeveer 9 van de 10 gesprekken vinden plaats zonder lange wachttijden. Hier hebben we ons in vergelijking met voorgaande jaren verbeterd.

First contact resolution: boven de 80 procent

Hebben we je probleem al bij het eerste klantcontact naar tevredenheid kunnen oplossen? Fijn, dan ben je niet de enige. Bij meer dan 80 procent van de aanvragen die bij ons binnenkwamen, konden we de vraag meteen beantwoorden. Een duidelijke verbetering ten opzichte van voorgaande jaren.

Meer dan 300 teksten #faireenvoudigd

Duidelijke communicatie is de basis voor elke goede relatie. Niet elke klant is net zo verliefd op techniek als wij, of brabbelt HTML-code in zijn slaap. Hiervan hebben we inmiddels alle medewerkers kunnen overtuigen. Daarom zijn we samen met hen gaan kijken hoe we de communicatie naar jou toe konden verbeteren. Het resultaat: meer dan 300 aangepaste teksten op onze website en in onze klantencommunicatie. De verbeterpunten kwamen zowel van STRATO klanten als medewerkers.

Een tussenstand

Ondanks alle aanpassingen weten we natuurlijk ook wel: we zijn pas net begonnen. We kunnen en willen nog veel meer voor je verbeteren. Als je concrete ideeën hebt, laat het ons weten.

Om de #faireenvoudigd belofte open en transparant te maken, hebben we onze doelen ook in een Manifest beschreven. Dit kun je hier nog eens nalezen.

De Auteur:

Auteur: Thomas Ritter

Plaats een reactie

Let er op dat je reactie betrekking heeft op het blogartikel. Mocht je een vraag hebben over je STRATO pakket, richt je dan alsjeblieft aan onze klantenservice via Facebook, Twitter, of onze pagina Hulp & contact.
We vinden het leuk als je je naam noemt, dan kunnen we je in ons antwoord persoonlijk aanspreken.
Als je bovendien je e-mailadres invult, word je per mail op de hoogte gebracht van ons antwoord. Ter bescherming van je gegevens tonen we je mailadres niet. Beide gegevens zijn vrijwillig.

Hier bloggen

Tobias Mayer
Schrijft over het laatste nieuws uit het bedrijf

Oliver Meiners
Schrijft over onderwerpen die voor jou als STRATO klant belangrijk zijn

Daniël de Swart
Project manager voor STRATO Nederland en gastblogger

Sjef Huijbregts
Marketing manager voor STRATO Nederland en gastblogger

Lisa Kopelmann
Online redacteur voor blog, Facebook en meer

Michael Poguntke
Schrijft over de cloud storage HiDrive, Sitebuilder, webshops en servers