Nieuws, tips en achtergronden
rondom webhosting

Menu

Gepubliceerd op: 19 februari 2019

Waarom mailen met je eigen domeinnaam

Waarom een e-mailadres met je eigen domein zich loont

Wil je e-mailen met je eigen domein of toch liever een gratis e-mailadres? Voor een professionele uitstraling op internet is de eerste indruk vaak doorslaggevend. Dus is het de moeite waard om te investeren in je eigen e-maildomein.

Het voordeel van een gratis provider is duidelijk: het kost je niks. Maar bij betaalde aanbieders van e-mailpakketten, zoals STRATO, beschik je vaak over meer functies. Hieronder vind je vijf redenen waarom het zich loont om te betalen voor je e-mailadres.

1. Je eigen domein ziet er professioneler uit

Klanten verwachten dat je een eigen domein hebt, zelfs als je maar een klein (online) bedrijfje hebt. Een gratis e-mailadres roept veel twijfels op bij potentiële klanten. Ze vragen zich af of ze wel met een echt, professioneel bedrijf te maken hebben. Het mailadres info@jouwbedrijfsnaam.nl ziet er natuurlijk veel serieuzer uit dan jouwbedrijfsnaam@gmail.com.

Zeker wanneer je online diensten aanbiedt of producten verkoopt, is het belangrijk dat je het vertouwen van klanten wint. Je vraagt hen immers ook om hun persoonlijke gegevens of zelfs hun creditcardnummer aan je te geven.

Bij STRATO krijg je bij elk mailpakket een eigen .nl- of .com-domein. Niets staat dus een serieuze uitstraling in de weg – en je bent verzekerd van een goede eerste indruk.

Ook wanneer je een website wilt, is een eigen domein onmisbaar. Bij STRATO kun je altijd flexibel van pakket wisselen. Zo kun je gemakkelijk overstappen naar een hostingpakket of onze Sitebuilder.

2. Jouw gegevens en die van je klanten zijn veiliger

Kunnen derden je e-mails lezen bij een buitenlandse gratis provider? Precies deze vraag werd afgelopen zomer in de media gesteld. Ook wanneer je provider beweert dat dit niet het geval is, weet je nooit helemaal zeker welke gegevens er verzameld worden. Veel providers gebruiken namelijk servers buiten Europa, waar de wetgeving minder streng is.

Bij STRATO is dat anders. Alle servers bevinden zich in onze ISO-gecertificeerde datacenters in Duitsland, waar ook ons bedrijf is gevestigd. De gegevensverwerking vindt daarom uitsluitend plaats in overeenstemming met de Duitse en Europese wetgeving. En die is zeer strikt.

3. Meer postvakken, flexibele opslag

Bij gratis e-mailaanbieders krijg je meestal maar één postvak per account en relatief weinig opslagruimte. Als je veel postvakken nodig hebt, moet je meerdere accounts aanmaken.

Met STRATO kun je in een handomdraai extra postvakken aanmaken. Maak je adres aan, kies het domein en een wachtwoord, klaar. Met ons Basic pakket beschik je bijvoorbeeld al over 25 postvakken. Heb je nog meer opslagruimte nodig? Kies dan voor één van onze Mail Business pakketten. In deze pakketten beschik je over maximaal 500 GB flexibele mailspace. Deze opslagruimte kun je vrij verdelen over je postvakken.

4. Gratis support

Als je een e-mailaccount voor zakelijke doeleinden gebruikt, moet alles op elk moment werken. Een betrouwbare klantenservice is dus goud waard. Sommige gratis providers nemen die zin erg letterlijk, en rekenen de hoofdprijs voor elk telefoontje. Andere aanbieders bieden zelfs helemaal geen directe klantenservice.

Bij STRATO is de klantenservice in de prijs inbegrepen. Je profiteert van telefonische ondersteuning, maar we ondersteunen je ook nog eens via Facebook, Twitter en per e-mail via het contactformulier op onze site.

5. HiDrive direct integreren in Webmail

Gebruik je HiDrive? Je kunt onze cloud storage eenvoudig integreren in STRATO Webmail. Je kunt dan ook supergrote bestanden zonder moeite versturen.

Test onze STRATO e-mailpakketten zonder risico – met de 30 dagen geld-terug-garantie

Misschien weet je nog niet welk e-mailpakket voor jou het beste is. Geen punt! STRATO laat je eerst uitgebreid testen. Je hebt namelijk een 30 dagen geld-terug-garantie. Meer weten? Bekijk dan de aanbiedingen op de productpagina.

De Auteur:

Auteur: Oliver Meiners

Plaats een reactie

Let er op dat je reactie betrekking heeft op het blogartikel. Mocht je een vraag hebben over je STRATO pakket, richt je dan alsjeblieft aan onze klantenservice via Facebook, Twitter, of onze pagina Hulp & contact.
We vinden het leuk als je je naam noemt, dan kunnen we je in ons antwoord persoonlijk aanspreken.
Als je bovendien je e-mailadres invult, word je per mail op de hoogte gebracht van ons antwoord. Ter bescherming van je gegevens tonen we je mailadres niet. Beide gegevens zijn vrijwillig.

Hier bloggen

Sjef Huijbregts
Marketing manager voor STRATO Nederland en gastblogger

Lisa Kopelmann
Online redacteur voor blog, Facebook en meer

Michael Poguntke
Schrijft over de cloud storage HiDrive, Sitebuilder, webshops en servers

Thomas Ritter
Bericht over de laatste ontwikkelingen rondom STRATO

Bianca Restorff-Adrion
Schrijft over carrière en de mensen bij STRATO