Webspace geblokkeerd: waarom en wat kun je doen?

Webspace geblokkeerd: waarom en wat kun je doen?

Veiligheid staat bij STRATO altijd voorop. Als je webspace corrupte bestanden of scripts bevat, moeten we deze blokkeren. Op deze manier beschermen wij jou, andere gebruikers en onze servers. We leggen je uit wat de achterliggende processen zijn en waarom het soms lang duurt voor we een blokkering kunnen opheffen. Ook laten we zien wat je kunt doen om te voorkomen dat derden misbruik maken van je hostingpakket.

Blokkeren voorkomt verdere schade

Een blokkering beschermt in principe vier partijen:

  1. Jezelf. De blokkering voorkomt dat aanvallers scripts op je computer of website installeren en deze vervolgens gebruiken om spam te versturen.
  2. Andere internetgebruikers. Als je website niet meer toegankelijk is, kunnen hackers ook geen virussen en andere schadelijke bestanden (malware) verspreiden via je webspace.
  3. Andere klanten. Als het IP-adres van een STRATO server vanwege spamberichten op een blacklist belandt, ondervinden andere klanten waarvan de website op dezelfde server staat ook problemen.
  4. STRATO servers. Zodra die op een blacklist staan, is het erg lastig en tijdrovend om ze er weer vanaf te krijgen.

We blokkeren websites ook als we merken dat de inhoud ervan in strijd met onze algemene voorwaarden of illegaal is. Dat laatste is bijvoorbeeld het geval als de inhoud inbreuk maakt op merkrechten, racistisch of discriminerend is, of aanzet tot haat.

Handmatige controle zorgt voor duidelijkheid

We blokkeren een site natuurlijk niet zomaar. Als er een vermoeden bestaat dat onze hosting wordt misbruikt, treedt eerst onze abuse-afdeling op. Met automatische en handmatige processen controleren onze collega’s exact in hoeverre jouw webspace is betroffen. Zo kunnen we je zo goed mogelijk informeren, waarom een blokkade noodzakelijk is. Belangrijk voor je om te weten: om privacyredenen hebben we geen toegang tot jouw webspace. Je moet dus zelf actief worden en je webspace controleren. Bovendien zien we niet alles. Dit betekent dat we je alleen voorbeelden kunnen geven van schadelijke of geïnfecteerde scripts. Vaak zijn er echter meer scripts aangetast en is de oorzaak van de blokkade veel omvangrijker.

Hoe beveilig je jouw webspace?

Nu is het tijd om een back-up te maken van alle content op je website en daarna de beschadigde bestanden te verwijderen. Lees hier meer.

Meestal hebben derden toegang gekregen tot je webspace via gestolen toegangsgegevens of een onveilig CMS. Daarom moet je ervoor zorgen dat je veilige wachtwoorden hebt. Daarnaast zijn regelmatige updates essentieel – anders maak je het wel héél gemakkelijk voor hackers.

Voor het deblokkeren controleren we je website nogmaals

Heb je alle nodige maatregelen genomen? Antwoord dan op de e-mail die je van onze abuse-afdeling hebt gekregen. We voeren onze controle vervolgens opnieuw uit en vragen hiervoor om wat geduld. Deze handmatige inspectie kost namelijk veel tijd en luistert zeer nauw.

Met STRATO SiteGuard misbruik tegengaan

Bij alle hostingpakketten is extra bescherming inbegrepen: de STRATO SiteGuard is een handig hulpmiddel om je effectief te beschermen tegen website-aanvallen. Afhankelijk van de instellingen kun je bijvoorbeeld een schrijfbeveiliging instellen of de FTP-toegang blokkeren.

Zoekwoorden:

Delen

  1. Renee zei op

    Wat doet Strato voor de klanten die de de dupe zijn van een blacklist notering van een Range IP adressen? Kunnen die een ander niet-gecompromiteerd IP adres krijgen?

    Beantwoorden
    • Jorrit van der Heide zei op

      Hi Renee,

      Bedankt voor je vraag. Ik weet weliswaar niet precies welke klachten je ervaart, maar als gebruiker van shared webhosting heb je geen vast IP-adres. Mochten IP-adressen van onze servers echter geblacklisted worden, dan werken wij er met spoed aan om dit weer ongedaan te maken. Laat het graag weten, indien je meer details voor ons hebt.

      Hartelijke groet,

      Jorrit

      Beantwoorden
  2. Waleed Alshaer zei op

    Ik was te laat om te betalen, de server was geblokkeerd en ik betaalde de rekening
    De vraag is Zijn alle bestanden verwijderd?

    Beantwoorden
  3. Stanley Junior zei op

    Hoe kunnen we mijn domeinnaam deblokkeren van http://www.elpintor.nl

    Beantwoorden

Je kunt pas een reactie plaatsen nadat je ons privacybeleid en cookies hebt geaccepteerd. Om privacyredenen mogen wij jouw persoonsgegevens anders niet verwerken.

Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.

 

Deze website maakt gebruik van cookies voor onder andere Google Analytics. Deze melding verdwijnt zodra je de cookies hebt geaccepteerd. Meer informatie