Nieuw bestandsbeheer van STRATO HiDrive: jullie vragen, wij antwoorden

Nieuw bestandsbeheer van STRATO HiDrive: jullie vragen, wij antwoorden

STRATO HiDrive heeft sinds enkele weken een volledig vernieuwd bestandsbeheer. We kregen van diverse klanten vragen hierover. In dit artikel zetten we de meestgestelde vragen op een rij – en beantwoorden ze!

In je HiDrive vind je de knop ‘HiDrive Classic’ in de hoek rechtsonder. Die knop brengt je naar het oude bestandsbeheer. Daar kun je de Share Gallery op de bekende manier gebruiken.

HiDrive - bestandsbeheer
Via de knop ‘HiDrive Classic’ (rechtsonder) kom je weer bij het oude bestandsbeheer.

Onze collega’s van productmanagement werken voortdurend aan het optimaliseren van HiDrive. Ze ontwikkelen bijvoorbeeld een nieuwe fotogalerij. Tot die klaar is, kun je de oude Share Gallery gebruiken.

Hoe lang blijft HiDrive Classic beschikbaar?

We zijn momenteel bezig om de functies van de Classic-interface stap voor stap te integreren in het nieuwe bestandsbeheer. Pas als alle functies in de nieuwe interface beschikbaar zijn, schakelen we het oude bestandsbeheer uit.

Waarom kom ik na het inloggen nog in de oude HiDrive interface?

Waarschijnlijk gebruik je Free HiDrive. In deze HiDrive versie is het nieuwe bestandsbeheer nog niet beschikbaar.

Waarom is er een nieuw navigatiemenu?

Onze ontwerpers van het UX-team hebben de gebruiksvriendelijkheid getest. Het resultaat: dit nieuwe navigatiemenu is helderder en intuïtiever. Tegelijkertijd is er ruimte voor andere content, zoals het hogere navigatieniveau.

Een directory tree, zoals je die kent van de Classic-interface, kan na verloop van tijd erg lang worden. Dit maakt de navigatie lastig.

Wat is er gebeurd met de drag & drop-functie?

Hier werken we nog hard aan. De eerste stap hebben we al gezet: je kunt namelijk bestanden van je bureaublad naar HiDrive slepen en neerzetten.

Kan STRATO al zeggen welke veranderingen nog meer op de agenda staan?

We hebben veel verbeteringen gepland en willen die natuurlijk snel implementeren, maar dat gaat niet in één keer. Hiervoor vragen we je om je begrip. We laten ons vooral leiden door de wensen van onze HiDrive klanten. De volgende functie staat in ieder geval al in de startblokken!

Daarover gesproken: ja, ik heb ook feedback. Wat moet ik doen? En wat gebeurt ermee?

Elke kritiek helpt ons – zowel positief als negatief. We horen daarom graag je suggesties in de reacties onder dit artikel. We verzamelen alle feedback en sturen deze door naar ons productmanagement. Wat we bij STRATO met jullie feedback doen, lees je trouwens in dit artikel.

Nog geen HiDrive?

Een overzicht van onze HiDrive pakketten vind je hier.

Delen

  1. Pieter Simons zei op

    Ik heb denk ik meer dan 5000 foto’s op geslagen in ongeveer 150 fotoalbums in de sharegallery. Elk album heeft bij mij een link in een bestand met beschrijving van de inhoud. Waar zijn al mijn foto’s gebleven?

    Beantwoorden
    • Jorrit van der Heide zei op

      Beste Pieter,

      Bedankt voor je vraag. Allereerst natuurlijk vervelend dat je geen toegang tot je foto’s op HiDrive hebt. Ik zie dat je hierover gelukkig inmiddels contact met onze klantenservice hebt gehad. Laat het ons gerust weten als er nog vragen open zijn gebleven.

      Hartelijke groet,

      Jorrit

      Beantwoorden

Je kunt pas een reactie plaatsen nadat je ons privacybeleid en cookies hebt geaccepteerd. Om privacyredenen mogen wij jouw persoonsgegevens anders niet verwerken.

Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.

 

Deze website maakt gebruik van cookies voor onder andere Google Analytics. Deze melding verdwijnt zodra je de cookies hebt geaccepteerd. Meer informatie