Welke apps zijn er voor de STRATO Webshop?

Welke apps zijn er voor de STRATO Webshop?

Van ontwerp tot marketing en boekhouding: met apps bereik je meer bezoekers en heb je minder werk.

In 2019 genereerde e-commerce in Nederland een omzet van 25,7 miljard euro. Tien jaar geleden lag dit nog rond de 9 miljard euro. En weinig verrassend: door de corona-pandemie verplaatsen steeds meer winkeliers hun activiteit naar het web.

Om webshops te helpen concurrerender te worden, biedt STRATO nu meer dan 30 apps voor onze eigen Webshop-oplossing. Deze zijn onderverdeeld in zes categorieën. In dit artikel zetten we alles op een rij:

  • Marketing en verkoop
  • Inhoud en ontwerp
  • Klantenservice
  • Voorraadbeheer
  • Boekhouding en rapportage
  • Verzending

Klik op het tabblad Apps in de STRATO Webshop. Er verschijnt een lijst van alle beschikbare programma’s. Let op: welke apps je kunt gebruiken, is afhankelijk van je webshoppakket.

Apps voor marketing en verkoop



Webshops moeten voor bezoekers gemakkelijk op internet vindbaar zijn. De apps STRATO rankingCoach en Unamo Search Engine Optimisation helpen daarbij. Meer apps die je ondersteunen bij marketing en sales:

  • WebwinkelKeur als hét keurmerk inclusief klantbeoordeling dat voor vertrouwen zorgt.
  • Clever Google Ads en Site Booster voor advertentie-optimalisatie
  • Popup voor het creëren van in het oog springende pop-upvensters.
  • Social Feed waarmee je jouw social media kanalen aan je webshop kunt koppelen.
  • Countdown Timer voor het weergeven van een countdown bij tijdelijke aanbiedingen.
  • Shore Business voor klantenbeheer.
  • STRATO RankingCoach en Market Goo om je webshops voor zoekmachines te optimaliseren.
  • Wincher om je Google ranking en dat van je concurrenten in de gaten te houden.
  • CleverReach Email Marketing Solution en Newsletter2Go E-Mail Marketing voor het versturen van nieuwsbrieven.
  • Unamo Social Media Monitoring om je prestaties op de sociale media in de gaten te houden.
  • Unamo Search Engine Optimization om je ranking te verbeteren.
Webshop apps: marketing en sales
Categorie marketing en sales: met deze apps vergroot je de traffic naar je webshop en motiveer je bezoekers om te kopen.

Apps voor inhoud en ontwerp

Meer apps waarmee je content voor je webshop kunt maken:

  • CookieFirst voor je eigen cookie-banner en alles wat met cookies te maken heeft.
  • Greatcontent voor websiteteksten, geoptimaliseerd voor zoekmachines
  • Lengoo helpt je bij het vertalen van teksten.
  • Pixelz en Pixc voor de nabewerking van productfoto’s.
  • Met Logaster creëer je je eigen logo’s.
  • Trustami Product Reviews, een programma waarmee je altijd de passende klantenbeoordelingen voor jouw webshop vindt.
Webshop apps: inhoud en design
Van fotobewerking en tekstcreatie tot logo-ontwerp: hier vind je acht apps voor content en design.

Apps voor de klantenservice

Tevreden klanten zijn trouwe klanten. Daarom is het belangrijk om snel te reageren op vragen, wensen en klachten van kopers. De volgende apps helpen je daarbij:

  • Zendesk – een platform waar alle kanalen voor klanteninteractie samenkomen (telefoon, chat, e-mail, social media).
  • De live-klantenschat Smartsupp Chat.
  • FAQ voor het bouwen van een vraag-antwoord-sectie.
  • Validation.com om veilig een identiteitscheck van klanten door te kunnen voeren.
  • CleverPush voor het versturen van push-notificaties.
  • Form Builder om contactformulieren voor je webshop te maken.
Webshop apps: klantenservice
Apps voor klantenservice: extra functies helpen je om de wensen van je klanten snel te vervullen.

Apps voor administratie en verzending

Naarmate je webshop meer succes krijgt, moet je er ook meer moeite insteken. Denk aan het schrijven van facturen en het maken van pakbonnen en verzendlabels. Om te voorkomen dat deze administratie je té veel tijd kosten, kun je de volgende apps gebruiken, te beginnen bij de verzending:

Webshop apps: verzending
Met de app Sendcloud bespaar je tijd en kosten bij het verzenden.
  • Lage verzendkosten zijn aantrekkelijk voor klanten. Maar welk logistiek bedrijf is voor welke zending het goedkoopst? De app SendCloud biedt een overzicht. SendCloud maakt het ook mogelijk om afwikkeling van de verzending te versnellen, pakketten te volgen via tracking en om klanten automatisch op de hoogte te houden van hun bezorging.
  • Beheerders van webshops hebben veel dagelijkse beslommeringen: het schrijven van facturen, de financiële boekhouding, de communicatie met belastingadviseurs. Het verhoogt de omzet niet, maar kost wél tijd en energie. Toch hoeft dat niet. Met de app easybill kun jij je concentreren op je kerntaken. De software zorgt voor een geautomatiseerde boekhouding en facturatie.
  • De online voorraadsystemen van Billbee.
  • De kassa-oplossing flour.io.
Webshop apps: voorraadbeheer
Apps voor voorraadbeheer: deze online systemen ondersteunen je bij het logistieke gedeelte van de verkoop.

Wil je ook starten met jouw eigen webshop?

Naar de STRATO webshops
Zoekwoorden: ,

Delen

  1. Julienca Becker zei op

    Hallo,
    Ik heb al ruim een jaar een webshop via jullie.
    Echter wil ik bij mijn producten een optie toevoegen dan de klant zijn of haar foto kan uploaden op de webshop. Echter kan ik dit nergens vinden of toevoegen.

    Ook mis ik een optie om bij een product de klant de kans te geven via een tekst vlak zijn of haar gewenste tekst in te voeren voordat het product besteld word.

    Beantwoorden
    • Jorrit van der Heide zei op

      Hallo Julienca,

      Bedankt voor je vragen over de webshop.

      Je wilt graag dat je klanten en bezoekers een afbeelding kunnen uploaden bij het door hen gewenste product. Die optie bestaat helaas inderdaad niet. Wat je zou kunnen doen, is een e-maillink in de productomschrijving opnemen met het verzoek om desgewenst een afbeelding bij het te bestellen artikel door te sturen.

      Je klanten kunnen bij hun bestelling wel een eigen tekst doorgeven. Je kunt deze optie inschakelen via het productbeheer in je webshop. Je gaat daarvoor naar het product dat je wilt bewerkt en scrollt vervolgens naar het tabje ‘Aanpassing’. Hier activeer je het veld ‘Aanpassingsoptie aanbieden’ door ‘ja’ te kiezen. Tijdens het bestelproces verschijnt nu een veld waar bestellende klanten een eigen tekst kunnen intypen. Je kunt tevens bepalen uit hoeveel tekens deze tekst mag bestaan.

      Ik hoop je daarmee iets verder heb kunnen helpen. Heb je nog verdere vragen, laat het gerust weten!

      Hartelijke groet,

      Jorrit

      Beantwoorden

Je kunt pas een reactie plaatsen nadat je ons privacybeleid en cookies hebt geaccepteerd. Om privacyredenen mogen wij jouw persoonsgegevens anders niet verwerken.

Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.

 

Deze website maakt gebruik van cookies voor onder andere Google Analytics. Deze melding verdwijnt zodra je de cookies hebt geaccepteerd. Meer informatie