Je e-mail is verstuurd.

Hoe kan ik mijn verwijderde e-mails herstellen?

E-mails die je uit je STRATO postvak hebt verwijderd, kun je binnen een beperkte periode zelf terughalen. STRATO biedt je daartoe een herstelfunctie in het e-mailbeheer.

BELANGRIJK:
E-mails die meer dan 30 dagen geleden zijn verwijderd en die niet meer in je postvak zitten (maar bijvoorbeeld in de prullenbak) of waarvan je niet op een andere manier een back-up hebt gemaakt, kunnen niet meer worden hersteld. STRATO geeft je zelf alle middelen in handen om je e-mails terug te halen. Om privacyredenen mag STRATO gewiste gegevens niet langer opslaan.



Inhoudsopgave Inhoudsopgave

Hoe worden e-mails verwijderd en waar komen verwijderde items terecht?

E-mails kun je op verschillende manieren verwijderen. De eenvoudigste manier is via Webmail of een eigen e-mailprogramma waarmee je e-mails kunt verwijderen.

Na het verwijderen uit de inbox of uit een van je aangemaakte mappen belanden de e-mails meestal eerst in de prullenbak. Afhankelijk van het e-mailprogramma kan dit ook 'Verwijderde items' of iets dergelijks heten. In de instellingen kun je meestal aangeven hoelang de verwijderde e-mails in de prullenbak moeten blijven voordat ze definitief worden verwijderd. Eventueel kun je ook instellen dat e-mails direct moeten worden verwijderd en niet eerst in de prullenbak terechtkomen.

Let op: E-mails worden ook uit je postvak verwijderd als je een dergelijke filterregel hebt aangemaakt of als je de e-mails met een e-mailprogramma via POP3 ophaalt! In dit geval bevinden de e-mails zich niet meer in je postvak en ook niet in de prullenbak.

Verwijderde e-mails uit de prullenbak herstellen

Om e-mails te herstellen die nog in de prullenbak zitten, selecteer je ze (bijvoorbeeld in onze Webmail) en sleep je ze gewoon met de muis terug naar de inbox. Bij het loslaten worden de geselecteerde e-mails teruggezet in de oorspronkelijke map.

Webmail Prullenbak

Afhankelijk van het e-mailprogramma kan dit ook een knop zijn, zoals 'Herstellen', waardoor de e-mails automatisch terug in de inbox worden geplaatst.


Het herstellen van e-mails die zijn verwijderd uit de prullenbak

Je beschikt als klant in de STRATO klantenlogin over de volgende optie, waarmee je e-mails herstelt die eerder werden verwijderd. Niet alleen de e-mails uit je prullenbak worden dan teruggezet in de oorspronkelijke map, maar óók de e-mails die definitief verwijderd werden uit je postvak, inclusief de prullenbak.

Ga daarvoor als volgt te werk:

Open E-mailbeheer in de STRATO klantenlogin.

E-mailbeheer

Selecteer het betreffende e-mailadres en vervolgens Postvak bewerken.

Postvak bewerken

In de tabel klik je op 'Herstellen'.

Naar e-mailrestore

Selecteer in de volgende stap of je alleen de inbox wilt herstellen of ook alle andere mappen, en klik op 'Herstellen'.

E-mail terugzetten

Afhankelijk van het aantal kan dit even duren. Aan het einde volgt een bevestiging dat het gelukt is:

Mailbox recovered

Pas op

Alleen e-mails die in de afgelopen 30 dagen zijn verwijderd, kunnen worden hersteld. E-mails die al langer geleden zijn verwijderd, kun je niet herstellen. Ook onze klantenservice heeft deze mogelijkheid niet.

Tip: Om e-mails permanent te bewaren, moet je ze downloaden en opslaan op bijvoorbeeld een externe harde schijf of in de cloud, zoals HiDrive. Je kunt ook onze juridisch conforme Mailarchivering gebruiken.


Gerelateerde artikelen:

Hoe kan ik bij STRATO e-mailadressen instellen en bewerken?

Heeft dit artikel je geholpen?
Info: 5eb2976b69add168338c90f302b021f045044576