Jaaroverzicht: de STRATO highlights 2023

Het is alweer december, de laatste maand van het jaar. Een passend moment om nog een keer terug te kijken op de hoogtepunten van het afgelopen jaar.

1. WordPress e-book

We presenteerden ons eigen WordPress e-book dat je gratis kunt downloaden. Weliswaar vind je in dit blog meer dan honderd artikelen met WordPress tips, maar een complete handleiding ontbrak tot dusver. Het e-book loopt de belangrijkste stappen bij het opzetten van een WordPress site met je door. Het is dus een handige leidraad als je voor het eerst met dit CMS aan de slag gaat.

Gratis e-book: WordPress voor beginners

2. HiDrive zoekfunctie met filteroptie

Voor iedereen die onze cloudopslag HiDrive gebruikt: eerder dit jaar hebben we het zoeken naar bestanden in de browser vereenvoudigd. Je kunt namelijk elke zoekopdracht filteren op bestandstype, datum en grootte. Dat is met name dan handig als je de bestandsnaam niet paraat hebt en niet al je bestanden wilt doorpluizen.

Wie filtert, die vindt: vernieuwde HiDrive zoekfunctie met filteroptie

3. Verbeteringen voor Webshop Now

Ook in 2023 rolden we voor Webshop Now nieuwe functies uit. Daaronder waren FAQ-elementen, nieuwe ontwerpen en individueel aanpasbare producten, maar ook scroll-animaties en nieuwe menutypen. Verder integreerden we Shopping-advertenties van Google, zodat je met je producten kunt adverteren op alle Google-kanalen.

1. Nieuw in Webshop Now: integraties van social media, editorextensies en meer
  2. Webshop Now: verbeterde productafbeeldingen, menu en meer
  3. Nieuw in de Webshop Now: FAQ’s, designs en uitgebreidere tracking
  4. Shopping-advertenties op Google: nu via je Webshop Now

4. Domain Guard

Dit jaar introduceerden we Domain Guard. Hiermee kun je je domein extra beschermen tegen ongeoorloofde toegang en manipulatie. Een echte veiligheidsgarantie voor je online project.

Domain Guard: extra bescherming voor je domeinnaam

5. WordPress onderzoek

In de eerste helft van 2023 hebben we een onderzoek laten uitvoeren en daar kwamen enkele onverwachte resultaten uit naar voren. Zo zet een opvallend hoog aantal WordPress gebruikers al geroutineerd AI-hulpmiddelen in bij het maken van hun website. Tools als ChatGPT blijken voor veel gebruikers niet alleen een rol te spelen bij het schrijven van content, maar ook om hun site beter te laten scoren in Google en andere zoekmachines.

ChatGPT verovert WordPress community

6. Linux VPS Mini

Bij STRATO waarderen we ook de kleine dingen in het leven, daarom hebben we dit jaar Linux VPS Mini ingevoerd. Dat zijn kleine virtuele servers voor een dito prijs. Net als bij een normale VPS kun je de server naar eigen voorkeur inrichten en beschik je over volledige root-toegang. Linux VPS Mini is ideaal voor het hosten van kleine websites of als test- of ontwikkelomgeving voor eigen applicaties. Of misschien wil je gewoon eens de mogelijkheden van een eigen VPS verkennen?

Ontdek Linux VPS Mini

7. HiDrive Share

Wie stuurt er niet af en toe grote bestanden? Omdat e-mail of chat niet altijd de ideale manier is om bestanden te versturen, voerden we HiDrive Share in. Dat is een gratis dienst om bestanden mee te verzenden. Je kunt er – in versleutelde vorm – per upload tot 2 gigabyte aan data opslaan, die je met behulp van een unieke link handig met anderen kunt delen. Die link is zeven dagen geldig, daarna worden de bestanden automatisch verwijderd.

Ontdek HiDrive Share

8. STRATO mailonderzoek

Naast onze WordPress enquête deden we ook onderzoek naar het gebruik van e-mail bij jong en oud. Uit de resultaten bleek dat mail niets aan populariteit heeft ingeboet, ook niet bij de zogenaamde Gen Z. Bovendien werd duidelijk dat er animo is om te mailen met een eigen domein, bij voorkeur een .nl-domein. Nog lang niet iedereen maakt ook van die mogelijkheid gebruik.

STRATO onderzoekt mailgebruik onder verschillende generaties

9. MT1000

Tot slot deden we het in 2023 opnieuw goed in de MT1000. Dit is een jaarlijks onderzoek van ondernemersplatform MT/Sprout. Onder de hostingaanbieders konden we – voor de 5e keer – de eerste plek innemen. Daarnaast stegen we in de volledige ranglijst naar de derde plaats. Een resultaat waar we heel blij mee zijn!

STRATO uitgeroepen tot beste hostingprovider in MT1000

Ons voornemen voor 2024: een nieuw jaar vol innovaties

Bedankt voor het vertrouwen in ons in 2023. Wij kijken nu al uit naar een nieuw jaar met jullie. Je kunt er zeker van zijn: in 2024 gaan we door. Het nieuwe jaar gaat nieuwe en nog betere producten en diensten brengen. Daar zijn we nu al hard mee bezig.

Zoekwoorden:

Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.