6 manieren waarop een betaalprovider je webshop kan helpen groeien

6 manieren waarop een betaalprovider je webshop kan helpen groeien

Dit is een gastartikel van Mollie.

In het steeds veranderende online retaillandschap is de manier waarop klanten kunnen betalen voortdurend in ontwikkeling. Consumenten beschikken over diverse opties, van cryptovaluta tot nieuwe betaalmethoden zoals ‘Buy Now, Pay Later’. Bovendien hebben ze ook de verwachting dat bedrijven deze opties aanbieden. 

Die overvloed aan betaalmethoden creëert nieuwe kansen voor bedrijven, maar maakt de financiële afwikkeling tegelijkertijd een stuk gecompliceerder. Gelukkig is er een eenvoudige oplossing om ingewikkelde online betalingen af te handelen: betaalproviders, ook wel payment service providers of PSP’s genoemd. 

Met behulp van een betaalprovider kunnen ondernemingen betalingen via de meest populaire betaalmethoden ontvangen, vanuit verschillende landen en in verschillende valuta’s. Geavanceerdere betaalproviders helpen je bedrijf echter met veel meer dan alleen geld overmaken. Ze bieden een breed scala aan functies, voordelen en producten die je business een flinke boost kunnen geven.

In dit artikel ontdek je wat de keuze voor de juiste betaalprovider jouw bedrijf kan opleveren.

1. Je bespaart tijd, zodat jij je kunt focussen op je business 

Betaalproviders handelen de financiële transacties tussen jou en je klanten automatisch af. Ze zorgen voor overboekingen, communiceren met derden zoals banken, regelen terugbetalingen en nog veel meer. Je betaalprovider kan alle gegevens verwerken die je nodig hebt om ervoor te zorgen dat je bedrijf goed draait. Wanneer de manuele verwerking van transacties en betalingen wegvalt, krijg je immers meer tijd voor wat er écht toe doet: het runnen van je business. 

2. Je biedt meerdere betaalmethoden aan met slechts één integratie

Je klanten hebben allemaal hun favoriete manier om af te rekenen als ze online shoppen. Bied je in het bestelproces hun favoriete betaalmethode aan, dan heb je een van de beste manieren te pakken om je conversieratio te verhogen. Onderzoek toont aan dat 56% van de online shoppers verschillende betaalopties verwacht. 

Met de juiste betaalprovider kun je precies aangeven welke betaalmethoden je doelgroep wenst en die vervolgens aanbieden, zonder dat je daarvoor meerdere partners hoeft te benaderen. Een betaalprovider zoals Mollie biedt alle betaalmethoden die je klanten verwachten.

3. Je bespaart kosten voor betaaldiensten

Als je zonder een betaalprovider verschillende betaalmethoden wilt aanbieden, moet je meerdere betaaldiensten benaderen, verschillende contracten aangaan en iedere dienst apart betalen. 

Met een betaalprovider hoef je geen extra tijd en geld te besteden aan afzonderlijke betaalmethoden, want alle deals worden voor jou gesloten. Het betekent ook dat je alles bij elkaar minder transactiekosten betaalt.

4. Je hebt alle betaalgegevens in één enkel overzicht

Voor online ondernemingen kan het betaalproces behoorlijk ingewikkeld worden. Vooral als je met verschillende betaalmethoden, markten en valuta’s te maken hebt. Er kan veel tijd en geld verloren gaan als je alle gegevens van je transacties handmatig moet verwerken.

Door een betaalprovider in je webshop te integreren, kun je alle processen met betrekking tot je betalingsverkeer op één plek beheren, wat je tijd en moeite bespaart. Als je voor een betaalprovider met geavanceerdere functies kiest, krijg je zelfs al je data in één dashboard of app.

5. Je integreert ze makkelijk in je webshop 

Als je je onlinebedrijf via een e-commerceplatform runt, zoals Webshop Now van STRATO, kun je je betaalprovider rechtstreeks in je webshop integreren. Dit maakt het betaalproces nog eenvoudiger. Op deze manier kun je de favoriete features van je e-commerceplatform aan je betaalprocessen koppelen, zoals automatische verzending wanneer een betaling is overgemaakt.  

6. Je hebt meer veiligheid voor jezelf en je klanten

Cybersecurity en fraudepreventie zijn een belangrijk aandachtspunt geworden voor zowel bedrijven als klanten. Als onlinebedrijf kan het een hele uitdaging zijn om je klanten te beschermen en tegelijkertijd alert te blijven op fraude. 

Werk je samen met een betaalprovider, dan kun je voor je cybersecurity en fraudepreventie volledig op je betaalpartner vertrouwen. Betrouwbare betaalproviders zoals Mollie voldoen aan alle vereisten om de veiligheid van je klantgegevens te waarborgen. Bovendien beschikken ze over eigen fraudedetectiesystemen die je bedrijf kunnen beschermen.

Hoe kies je de beste betaalprovider voor jouw bedrijf?

Het online landschap en de manier waarop we onze aankopen betalen ontwikkelen zich steeds verder. Dat zien we ook terug in de technologie die ondernemingen daarbij ondersteunt. 

Voor betaalproviders betekent het dat ze verder moeten kijken dan standaard overboekingen. 

De meest effectieve betaalproviders bieden een volledig aanbod aan producten, features en voordelen, die complexe bedrijfsactiviteiten vereenvoudigen. Integratie met je e-commerceplatform, optimalisatie van workflows, ondersteuning van teams wanneer je gaat uitbreiden, geavanceerde betaalfuncties die je kunt inzetten voor meer conversie en nog veel meer. Door de meest geschikte betaalprovider te kiezen voor jouw onderneming, profiteer jij van alle voordelen die betaalproviders bieden.

Zoekwoorden: ,

Delen

Je kunt pas een reactie plaatsen nadat je ons privacybeleid en cookies hebt geaccepteerd. Om privacyredenen mogen wij jouw persoonsgegevens anders niet verwerken.

Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.

 

Deze website maakt gebruik van cookies voor onder andere Google Analytics. Deze melding verdwijnt zodra je de cookies hebt geaccepteerd. Meer informatie