Zettle by PayPal: online en offline betalingen combineren

Zettle by PayPal: online en offline betalingen combineren

Heb je er over nagedacht om producten en diensten uit je webshop ook offline aan te bieden? Met Zettle by Paypal kun je je webwinkel handig aan je offline business koppelen en je klanten het gemak van digitale betalingen aanbieden.

Er zijn veel manieren om je bedrijf regionaal te laten groeien, in contact te komen met je klanten en hen een live winkelervaring te geven. Met aanvullende diensten zoals evenementen of een proeverij profiteer je niet alleen van directe feedback, maar ook van de mogelijkheid om je producten aan te bieden. Bij een dergelijk event kan een Point of Sale (POS) handig zijn om betalingen eenvoudig te accepteren en producten ter plaatse te verkopen. Zettle by PayPal biedt je vele manieren om zulke offline betalingen te accepteren en te koppelen aan jouw online bedrijf. Wij laten je zien hoe je veel tijd kunt besparen met zo’n koppeling en de synchronisatie van offline en online kunt optimaliseren.

Hoe run ik mijn online en offline bedrijf met Zettle?

Zettle maakt de integratie van je online business met een fysieke winkel makkelijker. De verbinding zorgt ervoor dat jouw productvoorraad automatisch en in realtime wordt bijgewerkt – ook als iemand ter plaatse betaalt via de Zettle-terminal. Dit bespaart je de moeite van handmatige overboekingen en voorkomt verkoopverliezen bij overbestellingen.

We zullen je in meer detail kennis laten maken met de functies van de Zettle-integratie.

Gesynchroniseerde productvoorraad

Of jouw klanten nu online of offline winkelen, de productvoorraad wordt automatisch gesynchroniseerd met Zettle. Offline herkent Zettle de gekochte producten door de voltooide transactie en werkt de voorraad in je webshop en in het dashboard van Zettle bij. Kopen je klanten producten online, werkt Zettle het voorraadniveau eveneens bij.

Productgegevens automatisch synchroniseren

Productinformatie kun je met Zettle automatisch synchroniseren. Nieuwe producten en prijzen worden bijgewerkt vanuit het administratiegedeelte van je webshop. Als je bijvoorbeeld veel nieuwe seizoensartikelen hebt toegevoegd en kortingen voor oude artikelen hebt opgegeven, kun je de informatie direct overdragen aan Zettle en dus aan je lokale bedrijf. De Zettle-terminal herkent dan automatisch de nieuwe productprijzen zodra deze zijn verwerkt.

Geavanceerde transacties

Met de eigen Zettle-terminal accepteer je betalingen van veel creditcards en pinpassen. Nog meer betaalmogelijkheden biedt de PayPal QR-code. Zelfs als klanten hun portemonnee niet bij de hand hebben, kunnen ze je gemakkelijk met hun smartphone betalen via Google Pay, Samsung Pay, Apple Pay of PayPal.

Waarom is mobiel betalen zo belangrijk voor het MKB?

Uit het consumentengedrag van de afgelopen jaren is gebleken dat een digitale POS met minimaal één elektronische betaalmogelijkheid essentieel is voor lokale bedrijven. De meeste kopers hebben hun smartphone vaker bij de hand dan creditcards of voldoende contant geld. Daarnaast hebben klanten alle betaalmogelijkheden al op hun smartphone ingesteld, zodat een paar klikken voldoende zijn om de aankoop snel en soepel af te ronden. De PayPal QR-codes van Zettle passen zich uiterlijk aan de digitale winkelervaring aan die klanten als gevolg van de pandemie zijn gaan waarderen – sneller, contactloos en eenvoudig betalen met hun smartphone, zonder pincode. Tegelijkertijd stelt de betalingsoptie alle retailers in staat om een ​​ongecompliceerde POS zonder terminal te hebben.

Hoe verbind ik Zettle met mijn STRATO Webshop?

Om productinformatie en -voorraad te synchroniseren met Zettle, moet je de Zettle-app in je backend activeren. Dit werkt in vier eenvoudige stappen:

  1. Maak een Zettle-account aan. Voor de verbinding is een Zettle-account vereist. Als je nog geen Zettle-klant bent, kun je je hier registreren.
  2. Koppel je Zettle-account. Je vindt de Zettle-koppeling in het menu van je webshop onder Plaatselijk bedrijf > Zettle. Volg de instructies om je Zettle-account te koppelen.
  3. Exporteer je producten. Zodra je je klantaccount hebt geregistreerd, vind je in de administratie onder Zettle > Instellingen verdere instellingen om je product- en voorraadgegevens naar Zettle te exporteren. Klik op Alle producten exporteren.
  4. Pas de synchronisatie-instellingen aan. Nadat de productexport is voltooid, heb je de mogelijkheid om de synchronisatie-instellingen aan te passen, zoals de automatische synchronisatie van productwijzigingen of de updatefrequentie.
STRATO Webshop: Zettle by Paypal dashboard
Het dashboard van Zettle

Met je inloggegevens uit stap 1 krijg je toegang tot het Zettle-dashboard. Daar vind je jouw volledige productcatalogus en voorraad met alle gesynchroniseerde productgegevens. Als je extra functionaliteiten voor je winkel hebt geactiveerd, zoals het accepteren van betalingen, worden alle gesynchroniseerde productgegevens voor dit gebied gebruikt. Zo optimaliseer je niet alleen jouw POS, maar kun je ook moeiteloos jouw offline business versterken.

Je eigen shop beginnen?

Naar de STRATO webshops
Zoekwoorden:

Delen

Je kunt pas een reactie plaatsen nadat je ons privacybeleid en cookies hebt geaccepteerd. Om privacyredenen mogen wij jouw persoonsgegevens anders niet verwerken.

Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.

 

Deze website maakt gebruik van cookies voor onder andere Google Analytics. Deze melding verdwijnt zodra je de cookies hebt geaccepteerd. Meer informatie