Je e-mail is verstuurd.

Wat is blacklisting en whitelisting?

Met de black- & whitelisting-filterregels kun je aangeven welke e-mails je als onbetrouwbaar of betrouwbaar wilt behandelen.

INHOUD
•   Wat is blacklisting en whitelisting?
•   Hoe kan ik de instellingen in de STRATO klantenlogin configureren?

Wat is blacklisting en whitelisting?

E-mailadressen of domeinen die op een zogenaamde blacklist staan, gelden als onbetrouwbaar en worden voortaan geblokkeerd.

E-mailadressen of domeinen die op een whitelist staan, gelden als betrouwbaar en worden altijd geaccepteerd.

Hoe kan ik de instellingen in de STRATO klantenlogin configureren?

Je vindt de gewenste instellingen door na het inloggen de optie E-mail beheren van het desbetreffende pakket te kiezen. Kies achter het gewenste postvak vervolgens de optie Postvak bewerken.

Open vervolgens het tabblad Spambeveiliging / Black- en whitelist en kies de optie Black- en whitelist.

Je kunt nu de e-mailadressen en domeinen toevoegen aan je persoonlijke blacklist of whitelist. Lees vooraf de opmerking hieronder. Voer daarna de benodigde tekst in het vak Omschrijving in, kies de juiste lijst en klik op Opslaan.

Houd er rekening mee dat je vertrouwde domeinextensies – bijvoorbeeld strato.nl of microsoft.com – beter niet aan de zwarte lijst kunt toevoegen. Je ontvangt dan namelijk geen belangrijke contractinformatie meer. Ook e-mails waarmee je bijvoorbeeld een nieuw wachtwoord kunt kiezen, komen dan niet meer aan.



Heeft dit artikel je geholpen?
Info: 452af06cf760c65847649192d51affc3ab3e5d30