Hoe verhuis ik mijn postvak van een andere aanbieder naar STRATO?
Met de verhuisservice van Audriga kun je eenvoudig, snel en veilig de inhoud van je bestaande e-mailpostvakken verplaatsen naar een nieuwe provider.
Je kunt de dienst direct gebruiken en je hoeft geen software te installeren. De verhuisdienst gebruikt dezelfde protocollen als een normaal e-mailprogramma en kopieert je e-mails van de vorige provider naar STRATO.
Je wordt in drie eenvoudige stappen door het verhuisproces geleid. Na de start van de verhuizing kun je op de statuspagina op elk moment de voortgang van de verhuizing controleren.
Voordat je verhuist, moet je eerst nieuwe lege postvakken aanmaken in de STRATO klantenlogin. Hiernaartoe worden de gegevens van je oude postvakken gekopieerd.
Wat moet ik doen als ik nog geen domein bij STRATO heb (leeg mail- of hostingpakket)?
1. Ga eerst naar E-mail en vervolgens Instellingen, en maak daar een postvak aan, bijvoorbeeld info@alledomeinen.
2. Vervolgens stel je een wachtwoord in en kies je Postvak aanmaken.
3. Bij Je pakket / Overzicht zie je, als je iets naar beneden scrollt, de technische features. Daar staat ook je master-ID. Dit ziet er als volgt uit: [cijfers].swh.strato-hosting.eu
4. Je e-mailadres is nu info@ plus het master-ID. Dit adres ziet er dus ongeveer zo uit: info@[cijfers].swh.strato-hosting.eu
5. Dit adres gebruik je voor het verhuizen van je postvak met Audriga.
6. In Webmail van STRATO kun je na de verhuizing je e-mails vinden.
7. Zodra de verhuizing is voltooid en je domein eveneens is verhuisd is je postvak info@alledomeinen gewoon bereikbaar op info@jouwverhuisdedomein.nl. Via dit adres kan iedereen dan contact met je opnemen.
Bij het inloggen in Webmail gebruik je dan ook: info@jeverhuisdedomein.nl
Wij raden je aan om tijdelijke wachtwoorden toe te kennen aan je postvakken voordat je verhuist en deze na de verhuizing opnieuw te wijzigen.
Hoe gebruik ik de verhuisservice van Audriga?
Stap 1
Je verhuiscode vind je in de klantenlogin via E-mail -> E-mailverhuisservice. Indien je nog geen code hebt kun je daar een nieuwe kopen.
Om te beginnen met verhuizen, klik je op Kortingscode toepassen. Selecteer eerst je huidige provider.Dit is de provider waar de e-mailpostvakken staan die je uiteindelijk naar STRATO wilt verplaatsen. Je krijgt een lijst met providers te zien zodra je in het vak begint te typen. Als nieuwe provider voer je STRATO in.
Stap 2
In de volgende stap kun je de postvakken invoeren die je wilt verplaatsen. Om dit te doen voer je de gebruikersnaam en het wachtwoord van je vorige e-postvak in en klik je op Check. Wanneer de toegangsgegevens juist zijn, verschijnt er een groen vinkje. Indien de toegangsgegevens incorrect zijn wordt dit met een rood kruisje aangegeven. Zodra de inloggegevens van het bronpostvak en het doelpostvak met succes zijn gecontroleerd, kun je ze toevoegen aan de verhuizing. Klik hiertoe op Toevoegen.
Stap 3
In de volgende stap zie je een samenvatting van de verhuisgegevens. Deze bevat het aantal e-mails, inclusief de hoeveelheid gegevens en de geschatte verhuistijd. Zodra je de verhuiscode hebt ingevoerd kun je de verhuizing starten. Om dit te doen, klik je op Start verhuizen.
Verhuisstatus controleren
Zodra je met de verhuizing bent begonnen, ontvang je een opdrachtbevestiging op het e-mailadres dat je aan het begin van de verhuizing hebt opgegeven. Je kunt ook direct naar de statuspagina gaan, waar je de voortgang kunt volgen. Klik op Details voor meer informatie over de verhuizing.
Tijdens de verhuizing kun je de statuspagina gewoon sluiten en zelfs je computer uitzetten. De verhuizing gaat automatisch verder. Je ontvangt meldingen per e-mail aan het begin en einde van de verhuizing. Deze e-mails bevatten een link waarmee je de statuspagina op elk moment opnieuw kunt oproepen.