Je e-mail is verstuurd.

Veelgestelde vragen over je contract

In dit artikel hebben we veelgestelde vragen rond je STRATO contract samengevat. Ook lees je hier hoe je het contract kunt opzeggen.


Inhoudsopgave Inhoudsopgave

Waar vind ik mijn klantennummer? 

Je klantennummer vind je bijvoorbeeld op elke factuur van STRATO. Zo staat deze vermeld in het onderwerp van je e-mailfactuur, maar ook in de omschrijving bij je automatische incasso. Ook je opdrachtbevestiging vermeldt je klantennummer. In oudere documentatie staat hier overigens vaak een referentienummer.

Meer informatie vind je in het uitvoerige FAQ-artikel: Waar vind ik mijn klantennummer?


Wanneer is mijn pakket klaar voor gebruik? 

Je bestelling wordt direct bij STRATO verwerkt. Je bestelde domein-, webhosting- en/of webshoppakket staan daarom gewoonlijk binnen enkele uren voor je klaar. De toegangsgegevens krijg je per e-mail toegestuurd.

Bestellingen van servers worden doorgaans uiterlijk de volgende werkdag opgeleverd.


Ik ben het wachtwoord voor de klantenlogin vergeten 

Om in te loggen bij de klantenlogin heb je zowel een klantennummer als je persoonlijke wachtwoord nodig. Heb je dit wachtwoord niet meer? Dan kun je het opnieuw aanmaken.

Klik bij de klantenlogin op de optie Wachtwoord vergeten?. Op de volgende pagina kun je het klantennummer en het e-mailadres invoeren dat je in je klantgegevens hebt vermeld. Op dit adres ontvang je een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanvragen. 

Meer informatie lees je hier.

Klantenlogin van je hostingpakket: eerste stappen 

In de klantenlogin van STRATO kan je je STRATO product configureren. Je kunt er bijvoorbeeld persoonlijke gegevens bijwerken, het technische beheer uitvoeren en je contract wijzigen of beëindigen. Voor een compleet overzicht verwijzen we je naar dit artikel: Eerste stappen in de klantenlogin.


Hoe kan ik het contract beëindigen? 

Het beëindigen van een STRATO contract doe je in de klantenlogin. Hiervoor heb je het klantennummer en je persoonlijke wachtwoord nodig. Ga in de klantenlogin naar de menu-optie Contract wijzigen / Contract beëindigen. Selecteer hier je product en doorloop de stappen, het kan noodzakelijk zijn dat je de opzegging via het Mail Center doorgeeft.


Waar vind ik actuele informatie over mijn pakket? 

In het pakketoverzicht krijg je alle informatie over je pakket. Dit overzicht vind je in de klantenlogin. Direct na het inloggen zie je al je pakketten op een rij. Bij elk pakket vind je knoppen om het pakket te beheren, in gebruik te nemen, de instellingen te wijzigen, of extra informatie te zien. 


Hoe wijzig ik mijn klantgegevens? 

Wanneer je een bestelling bij STRATO wilt plaatsen, hebben we diverse gegevens nodig. Dit zijn bijvoorbeeld je naam, adres, telefoonnummer en rekeningnummer. Wil je deze gegevens wijzigen? Dan kan dit eenvoudig via de klantenlogin. Hier log je in met je klantennummer en je wachtwoord. Vervolgens ga je naar Contractgegevens / Persoonlijke gegevens wijzigen. Daar kun je de meeste gegevens direct wijzigen. Enkele gegevens, zoals de naam of bedrijfsnaam van de contracthouder, zijn niet online te wijzigen. Hiervoor gebruik je het formulier voor contractovernames.

Kijk voor meer informatie in dit artikel: Hoe wijzig ik mijn klantgegevens?

Heeft dit artikel je geholpen?
Info: 3ce4b0002befcb4593de107e8b30f6ef11222fb0