Altijd op de hoogte met STRATO marketingRadar

Altijd op de hoogte met STRATO marketingRadar

Zoekmachines, social media en de belangrijkste online directories: STRATO marketingRadar wijst je de weg.

Hoe scoort je website op sommige keywords? In welke online portalen moet je vermeld staan? Wat doet de concurrentie eigenlijk? Vanaf nu heb je al die informatie paraat in één centrale tool.

We zetten de belangrijkste functies van STRATO marketingRadar op een rij:

1. Het overzicht

Zodra je de software start, opent je persoonlijke overzicht. Daarin zie je alle relevante informatie. Dit is bijvoorbeeld je online marketing-newsfeed, maar ook je huidige zichtbaarheidsstatus en je Google-ranking voor de belangrijkste keywords.

De zichtbaarheidsstatus is gebaseerd op je online marketing-prestaties in verschillende bronnen: zoekmachines, sociale media en in lokale directories.

marketingRadar: overzicht
 Op de startpagina krijg je eerst een overzicht

2. Rapporten

Hier vind je een analyse van je prestaties in Google en andere zoekmachines. De software laat zien hoe de zichtbaarheid van je website zich in de loop van de tijd heeft ontwikkeld. Hieronder zie je ook de rankings van individuele keywords en het bijbehorende zoekvolume.

Ben je geïnteresseerd in de waarden voor heel Nederland of alleen voor bepaalde provincies? Kies dan maximaal drie regio’s waarvoor je de keywordprestaties wilt zien.

Je kunt hier ook de zoekmachineprestaties van je concurrenten gedetailleerd volgen. Van tevoren bepaal je in de instellingen welke concurrenten je hier ziet.

 In één oogopslag zie je hoe je website in Google scoort

3. Social media

Zo kun je ook jouw social media-kanalen in de gaten houden. Je neemt hier bijvoorbeeld je Facebook- of Twitter-accounts op en leert zo meer over de prestaties van deze profielen. Statistieken helpen je om snel te ontdekken waar je nog verbeteringen kunt doorvoeren. De tool registreert bijvoorbeeld hoeveel berichten je per maand hebt gepubliceerd en hoe het aantal volgers zich ontwikkelt.

4. Lokale marketing

Naast Google zijn er enkele andere directories waarin een vermelding de moeite waard is. In marketingRadar krijg je een overzicht van de belangrijkste linkverzamelingen. Dit toont je niet alleen waar je nog een vermelding kunt plaatsen, maar ook in welke directories je ontbrekende informatie moet aanvullen. Je kunt tot slot zien welke reviews gebruikers voor je achterlaten op portalen zoals Google of TripAdvisor.

STRATO marketingRadar laat je zien op welke platformen je nog beter kunt scoren

5. Google My Business

Wie je bedrijf zoekt, doet dat eerst via Google. Je kunt je inschrijving in Google Maps beheren via Google My Business. marketingRadar heeft hiervoor een eigen interface.

6. Website-statistiek

Neem je Google Analytics-profiel op in marketingRadar om je website-statistieken eenvoudig te integreren in je marketingactiviteiten.

7. Verbeter je prestaties met onze online marketing-tools

Zijn de functies van STRATO marketingRadar nog niet genoeg voor je? Dan kun je marketingRadar eenvoudig combineren met onze andere tools.

rankingCoach optimaliseert je zichtbaarheid in zoekmachines:

STRATO rankingCoach

listingCoach beheert je vermeldingen in meer dan 15 online-directories:

STRATO listingCoach

adCoach helpt je met op maat gemaakte Google-advertenties:

STRATO adCoach

Je kunt STRATO marketingRadar hier bestellen:

STRATO marketingRadar

Delen

Je kunt pas een reactie plaatsen nadat je ons privacybeleid en cookies hebt geaccepteerd. Om privacyredenen mogen wij jouw persoonsgegevens anders niet verwerken.

Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.

 

Deze website maakt gebruik van cookies voor onder andere Google Analytics. Deze melding verdwijnt zodra je de cookies hebt geaccepteerd. Meer informatie