Zoekmachines, social media en de belangrijkste online directories: STRATO marketingRadar wijst je de weg.
Hoe scoort je website op sommige keywords? In welke online portalen moet je vermeld staan? Wat doet de concurrentie eigenlijk? Vanaf nu heb je al die informatie paraat in één centrale tool.
We zetten de belangrijkste functies van STRATO marketingRadar op een rij:
1. Het overzicht
Zodra je de software start, opent je persoonlijke overzicht. Daarin zie je alle relevante informatie. Dit is bijvoorbeeld je online marketing-newsfeed, maar ook je huidige zichtbaarheidsstatus en je Google-ranking voor de belangrijkste keywords.
De zichtbaarheidsstatus is gebaseerd op je online marketing-prestaties in verschillende bronnen: zoekmachines, sociale media en in lokale directories.

2. Rapporten
Hier vind je een analyse van je prestaties in Google en andere zoekmachines. De software laat zien hoe de zichtbaarheid van je website zich in de loop van de tijd heeft ontwikkeld. Hieronder zie je ook de rankings van individuele keywords en het bijbehorende zoekvolume.
Ben je geïnteresseerd in de waarden voor heel Nederland of alleen voor bepaalde provincies? Kies dan maximaal drie regio’s waarvoor je de keywordprestaties wilt zien.
Je kunt hier ook de zoekmachineprestaties van je concurrenten gedetailleerd volgen. Van tevoren bepaal je in de instellingen welke concurrenten je hier ziet.

3. Social media
Zo kun je ook jouw social media-kanalen in de gaten houden. Je neemt hier bijvoorbeeld je Facebook- of Twitter-accounts op en leert zo meer over de prestaties van deze profielen. Statistieken helpen je om snel te ontdekken waar je nog verbeteringen kunt doorvoeren. De tool registreert bijvoorbeeld hoeveel berichten je per maand hebt gepubliceerd en hoe het aantal volgers zich ontwikkelt.
4. Lokale marketing
Naast Google zijn er enkele andere directories waarin een vermelding de moeite waard is. In marketingRadar krijg je een overzicht van de belangrijkste linkverzamelingen. Dit toont je niet alleen waar je nog een vermelding kunt plaatsen, maar ook in welke directories je ontbrekende informatie moet aanvullen. Je kunt tot slot zien welke reviews gebruikers voor je achterlaten op portalen zoals Google of TripAdvisor.

5. Google My Business
Wie je bedrijf zoekt, doet dat eerst via Google. Je kunt je inschrijving in Google Maps beheren via Google My Business. marketingRadar heeft hiervoor een eigen interface.
6. Website-statistiek
Neem je Google Analytics-profiel op in marketingRadar om je website-statistieken eenvoudig te integreren in je marketingactiviteiten.
7. Verbeter je prestaties met onze online marketing-tools
Zijn de functies van STRATO marketingRadar nog niet genoeg voor je? Dan kun je marketingRadar eenvoudig combineren met onze andere tools.
rankingCoach optimaliseert je zichtbaarheid in zoekmachines:
STRATO rankingCoachlistingCoach beheert je vermeldingen in meer dan 15 online-directories:
STRATO listingCoachadCoach helpt je met op maat gemaakte Google-advertenties:
STRATO adCoach
Je kunt pas een reactie plaatsen nadat je ons privacybeleid en cookies hebt geaccepteerd. Om privacyredenen mogen wij jouw persoonsgegevens anders niet verwerken.
Klik onderaan de pagina op de blauwe button OK. Nadat je de pagina opnieuw hebt geladen, kun je een reactie achterlaten.