Zo kun je een domeinnaam toewijzen aan je Sitebuilder
Heb je een andere domeinnaam gekozen? Of was je Sitebuilder eerst zonder domein actief? Dan moet je de domeinnaam toewijzen aan de Sitebuilder. Dit doe je eenvoudig in de klantenlogin, waar je op de bekende manier inlogt met je klantnummer en wachtwoord. Wanneer er geen domein is toegewezen, of er is een inactieve domeinnaam gekoppeld, kan dit tot problemen bij het oproepen van de website of in het bestandsbeheer van Sitebuilder leiden.
Ga in de klantenlogin naar je Sitebuilder pakket en kies Pakket in het menu.
Vervolgens kies je de menuoptie Domeinen > Domeinnaam koppelen.
In het volgende scherm stel je het domein in dat primair voor je Sitebuilder wordt gebruikt. Selecteer het gewenste domein en bevestig je keuze met Domeinnaam kiezen.
Informatie betreffende domeinen met SSL-certificaat
Indien je voor je domein voor Sitebuilder een SSL-certificaat hebt toegekend, kan het gebeuren dat de media bestanden niet bereikbaar zijn.
Controleer in dit geval of de optie SSL inschakelen voor Sitebuilder in het pakket is geactiveert. Je vindt deze optie terug onder ‘Domeinen’ > ‘Domeinnaam koppelen’ terug.