Artikel weiterleiten
Artikel editieren
Afdrukweergave
FAQ #2808

Hoe verhuis ik mijn postvak van een andere aanbieder naar STRATO?

Wat moet ik doen als ik nog geen domein bij STRATO heb (leeg mail- of hostingpakket)?
Hoe gebruik ik de verhuisservice van Audriga?  
Verhuisstatus controleren

Met de verhuisservice van Audriga kun je eenvoudig, snel en veilig de inhoud van je bestaande e-mailpostvakken verplaatsen naar een nieuwe provider.
Je kunt de dienst direct gebruiken en je hoeft geen software te installeren. De verhuisdienst gebruikt dezelfde protocollen als een normaal e-mailprogramma en kopieert je e-mails van de vorige provider naar STRATO.
Je wordt in drie eenvoudige stappen door het verhuisproces geleid. Na de start van de verhuizing kun je op de statuspagina op elk moment de voortgang van de verhuizing controleren.

Zorg ervoor dat bij de bronpostvakken de toegang via IMAP is ingeschakeld. Bij sommige providers, zoals Google Mail of Hosted Exchange-oplossingen, moet dit handmatig worden geactiveerd. Hoewel het ook mogelijk is om POP3-postvakken te verplaatsen, kunnen alleen gegevens die nog op de server van de provider staan, worden verplaatst.


Voordat je verhuist, moet je eerst nieuwe lege postvakken aanmaken in de STRATO klantenlogin. Hiernaartoe worden de gegevens van je oude postvakken gekopieerd.

 

Wat moet ik doen als ik nog geen domein bij STRATO heb (leeg mail- of hostingpakket)?

1. Ga eerst naar E-mail en vervolgens Instellingen, en maak daar een postvak aan, bijvoorbeeld info@alledomeinen.

 

Hoe verhuis ik mijn postvak?-1.png


2. Vervolgens stel je een wachtwoord in en kies je Postvak aanmaken.

 

Hoe verhuis ik mijn postvak?-2.png


3. Bij Je pakket / Overzicht zie je, als je iets naar beneden scrollt, de technische features. Daar staat ook je master-ID. Dit ziet er als volgt uit: [cijfers].swh.strato-hosting.eu  

Hoe verhuis ik mijn postvak?-1.png

4. Je e-mailadres is nu info@ plus het master-ID. Dit adres ziet er dus ongeveer zo uit: info@[cijfers].swh.strato-hosting.eu  

5. Dit adres gebruik je voor het verhuizen van je postvak met Audriga.    

6. In Webmail van STRATO kun je na de verhuizing je e-mails vinden.

7. Zodra de verhuizing is voltooid en je domein eveneens is verhuisd is je postvak info@alledomeinen gewoon bereikbaar op info@jouwverhuisdedomein.nl. Via dit adres kan iedereen dan contact met je opnemen.

Bij het inloggen in Webmail gebruik je dan ook: info@jeverhuisdedomein.nl

Wij raden je aan om tijdelijke wachtwoorden toe te kennen aan je postvakken voordat je verhuist en deze na de verhuizing opnieuw te wijzigen.

Als een domeinnaam (‘mijnstratodomein.nl’ bijvoorbeeld) parallel met de e-postvakken naar STRATO moet worden verplaatst, raden wij je aan het domein pas te verhuizen nadat de e-mailverhuizing is voltooid. In de STRATO klantenlogin kun je geschikte e-mailadressen aan de reeds aangemaakte e-postvakken toewijzen, zodra het domein is overgezet.

 

Hoe gebruik ik de verhuisservice van Audriga?

Stap 1
Je verhuiscode vind je in de klantenlogin via E-mail -> E-mailverhuisservice. Als je nog geen code hebt, kun je daar een nieuwe kopen.
Om te beginnen met verhuizen, klik je op Kortingscode toepassen. Selecteer eerst je huidige provider, dus de provider waar de e-mailpostvakken staan die je naar STRATO wilt verplaatsen. Je krijgt een lijst met providers te zien zodra je in het vak begint te typen. Als nieuwe provider voer je STRATO in.

 

Hoe verhuis ik mijn postvak?-1.png
 

Geef ook een e-mailadres op waar je tijdens de verhuizing notificaties (statusberichten) kunt ontvangen. Kies daarnaast of je een particuliere dan wel zakelijke klant bent.

 

Stap 2
In de volgende stap kun je de postvakken invoeren die je wilt verplaatsen. Om dit te doen, voer je de gebruikersnaam en het wachtwoord van je vorige e-postvak in en klik je op Check. Als de toegangsgegevens juist zijn, verschijnt er een groen vinkje. Als de toegangsgegevens verkeerd zijn, wordt dit met een rood kruisje aangegeven. Zodra de inloggegevens van het bronpostvak en het doelpostvak met succes zijn getest, kun je ze toevoegen aan de verhuizing. Klik hiertoe op Toevoegen.

Hoe verhuis ik mijn postvak?-2.png

 

Ga naar het tabblad Meerdere accounts toevoegen als je een groter aantal postvakken wilt verhuizen. Je kunt alle inloggegevens dan namelijk heel gemakkelijk in een CSV-tekstbestand uploaden.

 

 

Stap 3
In de volgende stap zie je een samenvatting van de verhuisgegevens. Deze bevat het aantal e-mails, inclusief de hoeveelheid gegevens en de geschatte verhuistijd. Zodra je de verhuiscode hebt ingevoerd, kun je de verhuizing starten. Om dit te doen, klik je op Start verhuizen.

 

 

Gebruik alleen de link uit de STRATO e-mail om de verhuiswebsite op te roepen. Dit is de enige manier om ervoor te zorgen dat je code wordt geaccepteerd. Alleen als de URL in je browser de informatie client=strato bevat, wordt een STRATO verhuiscode correct herkend.

 

 

Verhuisstatus controleren

Zodra je met de verhuizing bent begonnen, ontvang je een opdrachtbevestiging op het e-mailadres dat je aan het begin van de verhuizing hebt opgegeven. Je kunt ook direct naar de statuspagina gaan, waar je de voortgang kunt volgen. Klik op Details voor meer informatie over de verhuizing.

Het kan enige tijd duren voordat de verhuizing begint, omdat de opdracht eerst nog eens wordt gecontroleerd. Als er grote hoeveelheden data moeten worden verplaatst, kan de verhuizing enkele uren duren. Gemiddeld worden er circa 500 MB per postvak per uur overgebracht. Afhankelijk van de aanbieder kan de dienst meerdere postvakken tegelijk verhuizen.
Tijdens de verhuizing kun je de statuspagina gewoon sluiten en zelfs je computer uitzetten. De verhuizing gaat automatisch verder. Je ontvangt meldingen per e-mail aan het begin en einde van de verhuizing. Deze e-mails bevatten een link waarmee je de statuspagina op elk moment opnieuw kunt oproepen.

 

×