Je e-mail is verstuurd.

Ik heb op HiDrive gegevens verwijderd, maar ik krijg nog steeds te zien dat de opslagruimte bezet is.

De voor je HiDrive back-ups vereiste opslagruimte vermindert het beschikbare totale volume van de opslagruimte met de grootte van alle back-up-versies. In het overzicht bij je HiDrive account vind je hierover een lijst. Hieruit blijkt hoeveel opslagruimte momenteel voor je back-ups nodig is.


Gegevens weg, opslag nog bezet-1.jpg


Binnen de verschillende back-up-versies kun je toegang krijgen tot reeds verwijderde bestanden en deze herstellen.

Bestanden die je vanuit één van je back-ups wilt herstellen, kun je via drag & drop weer naar de gewenste plek in je account kopiëren. De door jou verwijderde bestanden blijven verder in je back-ups aanwezig en kunnen van daaruit altijd worden hersteld, maar blijven ook opslagruimte in je HiDrive account innemen, totdat de back-up verwijderd is. De opslagruimte wordt pas definitief vrijgegeven, als ook de back-up verwijderd wordt.

Zo werkt BackupControl


Voorbeeld
Je hebt een bestand voorbeeld.dat met een grootte van 500 MB op je HiDrive opslagruimte. Terwijl dit bestand aanwezig is op je HiDrive opslagruimte, maak je verschillende back-ups van het bestand. Deze back-ups bevatten natuurlijk ook het bestand voorbeeld.dat. Als je nu het bestand voorbeeld.dat uit je HiDrive account verwijdert, blijft deze nog steeds aanwezig in de back-ups om zo nodig te kunnen worden hersteld.  Na de verwijdering van voorbeeld.dat wordt de opslagruimte voor 500 MB niet vrijgegeven, het bestand bezet immers nog steeds 500 MB binnen de back-up-versies. Daarom is het voor definitieve vrijgave van de opslagruimte nodig dat ook de back-ups, waarin het bestand voorbeeld.dat is opgenomen, worden verwijderd. Je kunt de back-up verwijderen via het menuonderdeel Instellingen > BackupControl.

De vrijgave van de opslagruimte op HiDrive kan om technische redenen maximaal 24 uur duren. Dit betekent dat, wanneer je gegevens verwijdert die je op je HiDrive account hebt opgeslagen, het maximaal 24 uur kan duren, totdat de vrijgegeven opslagruimte weer wordt aangegeven als beschikbaar.

De actuele bezetting van de opslagruimte kunt je altijd in de klantenlogin bekijken.

Als je je opslagruimte wilt uitbreiden of meer gebruikersaccounts nodig hebt, kun je te allen tijde een upgrade aanvragen. Klik daarvoor op Nu upgraden.


Heeft dit artikel je geholpen?
Info: 62c753571107a2f618a234818902bfa764d56cb8