Artikel weiterleiten
Artikel editieren
Afdrukweergave
FAQ #675

Wat gebeurt er met e-mails wanneer het postvak waarnaar een omleiding verwijst niet bereikbaar of vol is?

Wanneer je voor een e-mailpostvak hebt ingesteld dat binnenkomende e-mails doorgestuurd worden naar een ander adres, dan worden alle e-mail direct aan het ingestelde adres doorgestuurd. Na het doorsturen hebben wij er geen invloed meer op wat er verder met een mail gebeurt.


Wanneer het doelpostvak vol is of niet (meer) bestaat, komt het er op aan wat de betreffende provider in zo’n geval doet.
In de regel zijn er twee mogelijkheden:

  • De e-mail wordt „gedropt“ (verwijderd)
  • De e-mail wordt „gebounced“ en keert terug naar de oorspronkelijke afzender.

 

Wanneer het e-mailbericht door een CGI-script is verzonden, komt het erop aan wat in het script als afzender adres is aangegeven. Wanneer daar een niet bestaand adres staat, wordt de e-mail gedroppt, anders wordt het naar de afzender teruggestuurd.

 

×