Je e-mail is verstuurd.

Wat gebeurt er met e-mails wanneer het postvak waarnaar een omleiding verwijst niet bereikbaar of vol is?

Wanneer je voor een e-mailpostvak hebt ingesteld dat inkomende e-mails naar een ander adres geforward worden, dan wordt alle e-mail direct naar dat adres doorgestuurd. Na het forwarden hebben wij er geen invloed meer op wat er verder met een e-mail gebeurt.


Wanneer het doelpostvak vol is of niet (meer) bestaat, komt het er op aan wat desbetreffende provider in zo’n geval doet.
In de regel zijn er twee mogelijkheden:

  • De e-mail wordt „gedropt“ (verwijderd)
  • De e-mail wordt „gebounced“ en keert terug naar de oorspronkelijke afzender.

Wanneer het e-mailbericht door een CGI-script is verzonden, komt het erop aan wat in het script als afzender adres is aangegeven. Wanneer daar een niet bestaand adres staat, wordt de e-mail gedropt, anders wordt het retour afzender gestuurd.

Heeft dit artikel je geholpen?
Info: 51e61e64b60a5637ec842808082600fd58f6e9bc