Artikel weiterleiten
Artikel editieren
Afdrukweergave
FAQ #2304

Waarom krijg ik een e-mail die zegt dat ik spam heb verstuurd?

Spam is een wereldwijd probleem in de e-mailcommunicatie. Elke dag worden miljarden spam-mails verstuurd. Deze vloedgolf aan berichten vormt een grote belasting voor e-mailservers over de hele wereld. Het kost ontvangers ook veel tijd en moeite om spam te filteren en te verwijderen.

 

Om spam terug te dringen en te voorkomen, werkt STRATO continu aan de verbetering van de gebruikte spamfilters. Deze verbeteringen zetten we consequent in, zodat we de hoeveelheid spam die via onze servers vloeit, zo klein mogelijk houden. We zetten onze spamfiltertechnologie zowel in voor inkomende als uitgaande berichten, uiteraard binnen de wettelijke grenzen.

 

Herkent ons spamfilter een uitgaande e-mail als spam? Dan blokkeren we het versturen en bezorgen van dit e-mailbericht. De afzender van het bericht krijgt een automatische melding, ook wel bounce-mail genoemd. Die informeert over de blokkade in de bezorging. Overigens ontvang je maar één bounce-mail per uur, dus geen bounce-mail per verstuurd spambericht.

 

Heb je zo’n bounce-mail ontvangen? Dan is jouw e-mail overduidelijk herkend als spam. De bezorging ervan is tegengehouden. Je kunt dan geen andere e-mails meer sturen die óók als spam worden herkend, de server houdt deze meteen tegen. Je krijgt in dat geval een foutmelding die afhangt van de gebruikte e-mailclient. Hier twee voorbeelden.

 

     

Let op: je e-mailpostvak wordt niet geblokkeerd. Je kunt dus nog gewoon e-mails versturen die niet als spam worden herkend.

   

×