Je e-mail is verstuurd.

Waarom kan ik geen e-mails meer verplaatsen of verwijderen?

Kun je inkomende berichten in je e-mailpostvak niet meer verwijderen of verplaatsen? Dan is je postvak waarschijnlijk vol. Dit probleem kan optreden bij het gebruik van IMAP via e-mailsoftware als Outlook of Thunderbird en bij het gebruik van STRATO Webmail.

In de standaardconfiguratie slaat je e-mailprogramma via IMAP kopieën van verzonden berichten op in je postvak. Dit gebeurt in de map Verzonden (of een map met een vergelijkbare naam, zoals Sent of Sent Items). Als deze map zo groot wordt dat de maximale opslagruimte van je postvak wordt bereikt, kunnen geen berichten meer worden opgeslagen. Je merkt dit bijvoorbeeld doordat er geen kopieën van verzonden berichten meer worden gemaakt of doordat je geen inkomende berichten meer kunt verwijderen of naar een andere map verplaatsen. Maak in dat geval ruimte vrij in je postvak.

Ruimte vrijmaken in je postvak doe je als volgt:

Ga naar https://webmail.strato.com om in te loggen op STRATO Webmail. Gebruik hiervoor je e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord. Heb je dit wachtwoord niet meer? Dan kun je via de klantenlogin een nieuw wachtwoord aanvragen.

Wachtwoord wijzigen voor e-mailpostvakken

Wanneer je bent ingelogd in Webmail, klik je rechtsbovenaan op het tandwiel en Instellingen.

Webmail-Instellingen

Vervolgens kies je in het linkermenu voor E-mail en activeer de optie Verwijderde e-mailberichten permanent wissen.

E-mails verwijderen lukt niet-1.jpg

Deze optie zorgt ervoor dat oude berichten die in je e-mailsoftware zijn verwijderd, ook definitief van de IMAP-server worden verwijderd. Hierdoor ontstaat meer vrije ruimte in je postvak. Daarna kun je weer normaal met je e-mailprogramma aan de slag.

Heeft dit artikel je geholpen?
Info: 26af663b10e36e4f3528a5d44190aadf342058a1