Hoe kan ik e-mail laten doorsturen (forwarding) naar een ander e-mailadres?
Je kunt gemakkelijk alle e-mails die binnenkomen in een mailbox bij STRATO doorsturen (forwarden) naar een of meerdere mailadressen naar keuze. In dit artikel lees je hoe je dit instelt.
Optie 1: forwarding instellen bij het aanleggen van een nieuw postvak
Bij het aanmaken van een nieuw postvak kan je direct instellen of je wilt dat binnenkomende e-mails automatisch worden doorgestuurd. Hiervoor hoef je alleen onder het kopje Forwarding (filter) instellen het doeladres op te geven.

Optie 2: forwarding instellen voor een reeds aangelegd postvak
Wanneer je voor een reeds aangelegd postvak de instellingen wil wijzigen, zodat alle e-mail wordt doorgestuurd, ga dan in je klantenlogin eerst naar het e-mailbeheer. In het overzicht van je e-mailadressen zet je een vinkje voor het postvak waarvoor je een forward wilt instellen. Klik daarna op Filter bewerken.
Nu opent zich een pagina waarop de e-mailfiltersregels bewerkt en aangemaakt kunnen worden.
1. Klik op Nieuwe filterregel aanmaken
2. Geef je filter nu een naam in het veld Beschrijving
3. Kies voor Alle e-mails onder Deze voorwaarden gelden
4. Kies bij Uit te voeren actie voor omleiden naar
5. Vul nu het doeladres in. Dit is het e-mailadres waar je de mail naartoe wilt laten doorsturen
6. Klik op Opslaan en je bent klaar
