Artikel weiterleiten
Artikel editieren
Afdrukweergave
FAQ #262

Hoe kan ik e-mail laten doorsturen (forwarding) naar een ander e-mailadres?


Je kunt gemakkelijk alle e-mails die binnenkomen in een mailbox bij STRATO doorsturen (forwarden) naar een of meerdere mailadressen naar keuze. In dit artikel lees je hoe je dit instelt.
 

Optie 1: forwarding instellen bij het aanleggen van een nieuw postvak

Bij het aanmaken van een nieuw postvak kan je direct instellen of je wilt dat binnenkomende e-mails automatisch worden doorgestuurd. Hiervoor hoef je alleen onder het kopje Forwarding (filter) instellen het doeladres op te geven.

E-mail forwarden -1.jpg
 

Optie 2: forwarding instellen voor een reeds aangelegd postvak

Als je voor een reeds aangelegd wilt instellen dat alle e-mail wordt doorgestuud, ga dan in je klantenlogin eerst naar het e-mailbeheer. In het overzicht met je e-mailadressen zet je een vinkje voor het postvak waarvoor je een forward wilt instellen, klik daarna op Filter bewerken.

 
E-mail forwarden -2.jpg
 
Er opent nu een pagina waarop de e-mailfiltersregels bewerkt en aangemaakt kunnen worden.
 
1. Klik op Nieuwe filterregel aanmaken
2. Geef je filter nu een naam in het veld Beschrijving
3. Kies voor Alle e-mails onder Deze voorwaarden gelden
4. Kies bij Uit te voeren actie voor omleiden naar
5. Vul nu het doeladres in. Dit is het e-mailadres waar je de mail naartoe wilt laten doorsturen
6. Klik op Opslaan en je bent klaar

E-mail forwarden -3.jpg

×