Je e-mail is verstuurd.

Servers: domeinen bestellen via de klantenlogin


In alle serverpakketten kan je ook domeinnamen bestellen. In dit artikel lees je waar je op moet letten.

  • Om de website op de nieuwe server te testen, kan je het domein uit het oude pakket naar de nieuwe server omleiden.
  • Noteer de e-mailgegevens uit het oude pakket, zodat je deze op de nieuwe server gemakkelijker kunt inrichten.
  • Vergeet niet de e-mailgebruikers erop te wijzen dat de configuratie van het e-mailprogramma moet worden aangepast.

Domeinbestelling in de klantenlogin


In het menu Domeinnamen kan je onder Nieuw domein bestellen je nieuwe domeinen bestellen.

Domein bestellen via klantenlogin-1.png


Bestellen van een nog niet geregistreerd domein

Als je een nieuw domein wilt bestellen, klik dan eenvoudig op de link bestellen achter de gewenste extensie. Nadat je het gewenste domein hebt ingevuld klik je op "controleren". Als het domein inderdaad nog vrij is, dan kan je hier alle nodige gegevens invoeren.

Bestellen van een al geregistreerd domein (domeinverhuizing)
Als je een domein wilt bestellen, dat al is geregistreerd (domeinverhuizing), klik je ook op de link bestellen achter het domein van je keuze. Ook hier vul je eerst het domein in en klikt op "controleren". Het systeem geeft nu aan dat het domein al geregistreerd is en dat je het kunt verhuizen als je de domeineigenaar bent.

Vul je gegevens in het webformulier in. Let op dat de gegevens moeten overeenstemmen met de gegevens zoals die op dit moment in de Whois staan geregistreerd. Op deze plek is het dus niet mogelijk om de de domeinhouder of admin-C te wijzigen.

Domein bestellen via klantenlogin-2.png

Na de bestelling wordt een domeinverhuizingsformulier aangemaakt. Stuur dit formulier volledig ingevuld en ondertekend naar het op het formulier vermelde faxnummer. Eenvoudiger is wanneer je het ondertekende formulier als scan via het e-mailformulier op onze contactpagina toestuurt.

Uitzondering "cnobi"-domeinen
Bij de verhuizing van een een cnobi-domein (com, net, org, biz, info) is een Authcode vereist voor de verhuizing. Deze Authcode is een 6 tot 16 tekens tellende code die alleen aan de domeinhouder door de huidige registrar wordt meegedeeld. Onder andere daardoor wordt je domein tegen misbruik beschermd. Deze code kan je tijdens de bestelling of daarna (onder het menupunt "domeinoverzicht") bij het betreffende domein invoeren.

Na de bestelling wordt ook bij cnobi-domeinen een domeinverhuizingsformulier aangemaakt. Volgens ICANN-regels is het noodzakelijk om een Form of Authorisation (FOA) én een kopie van het identiteitsbewijs van de domeinhouder of admin-C met het domeinverhuizingsformulier mee te sturen. Stuur alle formulieren ingevuld en ondertekend aan het vermelde faxnummer, per post, of als bijlage in een e-mailbericht via ons contactformulier.

Heeft dit artikel je geholpen?
Info: e1d0b054eb70bd1283e12b9c0d7b9bdf7d04e005