Persbericht STRATO wereldwijd actief

Berlijn, 11-02-2016
STRATO breidt uit als wereldwijde aanbieder van hostingproducten. “Onze aanvalsstrategie is al jaren succesvol. Zelfs in verzadigde hostingmarkten als Duitsland, Nederland en Spanje lukt het ons te groeien en marktaandeel van concurrenten te veroveren”, zegt dr. Chistian Böing, CEO van STRATO. “We willen nieuwe markten betreden en internationaal groeien. Daarom bieden we onze producten nu wereldwijd aan.“

Hosting wereldwijd verkrijgbaar
Per direct zijn STRATO hostingproducten wereldwijd verkrijgbaar via de website www.strato.com. Hier kunnen klanten uit alle landen terecht, waar niet al een landspecifieke STRATO website voor bestaat. Klanten uit Nederland worden bijvoorbeeld doorgestuurd naar de Nederlandse website www.strato.nl. Op de wereldwijde site biedt STRATO domeinnamen, e-mail-, sitebuilder- en hosting-pakketten, cloud storage en servers aan. De website kan bij de start zowel in het Engels als in het Turks weergegeven worden.

Successen in Nederland en Europa voortzetten
Met het wereldwijde aanbod wil STRATO de behaalde successen in Europa voortzetten. “In Nederland zijn we de snelst groeiende aanbieder van .nl-domeinen. In de verzadigde Duitse hostingmarkt zijn we de snelst groeiende aanbieder”, aldus Böing.*

STRATO: meer dan 18 jaar ervaring in hosting
STRATO was een van de eerste hostingbedrijven en zette kort na de oprichting in 1997 een revolutie in de hostingmarkt in gang. STRATO begon met het leveren van betaalbare en complete hostingpakketten in Duitsland en droeg zo fors bij aan de snelle groei van .de-domeinnamen. Sinds 2006 biedt STRATO hosting in andere Europese landen aan, waaronder Nederland. Vier jaar later was STRATO een van de eerste wereldwijde aanbieders van een eigen cloud storage dienst.
Bron: SIDN januari 2016