Persbericht STRATO medewerkers helpen vluchtelingen in Berlijn

Berlijn, 17-09-2015
Medewerkers op het hoofdkantoor van internetaanbieder STRATO hebben zich met een grote actie ingezet voor vluchtelingen. Ze verzamelden hulpgoederen voor 12 Berlijnse vluchtelingencentra en zorgden zelf voor het transport. De actie begon als privé-initiatief van enkele medewerkers en kreeg ondersteuning van dr. Christian Böing, CEO van STRATO. Het bedrijf besloot vervolgens alle medewerkers de tijd en ruimte te bieden om het initiatief in een grote gezamenlijke actie tot een succes te maken.

Conferentieruimte vol hulpgoederen
Voor de actie maakte STRATO een conferentieruimte van 40 m² vrij. Na een oproep van de directie zamelden talloze medewerkers hulpgoederen in deze ruimte in, zoals water- en windbestendige jassen, schoolmateriaal en huishoudelijke goederen. De inzameling ging in nauw overleg met de diverse vluchtelingencentra om ervoor te zorgen dat vooral aan de dringendste behoeften werd voldaan. Medewerkers vormden groepen die de verpakking en het transport van de hulpgoederen uitvoerden. Tot de 12 vluchtelingencentra die zijn geholpen, behoren het noodcentrum ‘Berliner Wohnplattform BWP’ in het Berlijnse stadsdeel Treptow-Köpenick, het onderkomen ‘Boarding House’ in Berlijn-Pankow en het centrum ‘Haus Leo’ in Berlijn-Mitte.

Centra reageren verheugd
De hulpactie van de STRATO medewerkers leidde tot zeer positieve reacties bij de Berlijnse vluchtelingencentra. “Momenteel kunnen we elke donatie goed gebruiken, zoals kleding, schoolmateriaal en speelgoed voor kinderen. Daarom zijn we zo blij met deze actie”, zegt Kathleen Lindner van het ‘Berliner Wohnplattform BWP’ in Treptow-Köpenick.

‘Hulpvrij’ voor medewerkers van STRATO
De medewerkers van STRATO hebben ‘hulpvrij’ gekregen om over voldoende tijd te beschikken voor de actie. Wie hulpgoederen thuis of bij vrienden en kennissen wilde ophalen, kon dit gewoon tijdens werktijd doen. De overvloed aan donaties heeft een grote indruk gemaakt op Böing. “Het is duidelijk dat het lot van vluchtelingen ons niet onberoerd laat. Ik ben erg trots op alle medewerkers die bij STRATO hebben geholpen en de ruimte met goederen hebben gevuld.”