STRATO introduceert software voor rechtsconforme mailarchivering

Berlijn, 07-04-2020
STRATO introduceert Mailarchivering, een oplossing waarmee klanten juridisch veilig e-mails kunnen bewaren. Zo voldoen ze aan de bewaarplicht van de Belastingdienst én aan de AVG. "STRATO Mailarchivering helpt bedrijven om hun zakelijke correspondentie snel en eenvoudig te bewaren, zodat ze aan de wettelijke eisen kunnen voldoen", zegt STRATO CEO dr. Christian Böing. De gegevens worden opgeslagen in de ISO-gecertificeerde datacenters van STRATO in Duitsland.

Het gaat om cloudgebaseerde software die klanten als optie bij hun STRATO pakket kunnen bestellen, ongeacht of ze een e-mail-, hosting-, webshop- of Sitebuilder-pakket hebben. De configuratie is met een paar muisklikken geregeld. In tegenstelling tot andere aanbieders biedt STRATO Mailarchivering de mogelijkheid om inkomende en uitgaande email van alle postvakken te archiveren. Bovendien is er een blacklistfunctie waarmee de beheerder individuele e-mailadressen kan uitsluiten. Dit is vooral handig om aan privacyrichtlijnen te voldoen: sollicitatie-emails mogen bijvoorbeeld niet permanent worden gearchiveerd.

Manipulatie van het archief is uitgesloten. Om controles en audits mogelijk te maken, houdt de software de verwerkingsgeschiedenis van elke individuele e-mail bij. Met STRATO Mailarchivering blijven alle e-mails inclusief bijlagen in hun oorspronkelijke staat bewaard, zonder dat deze gemanipuleerd kunnen worden. De opslagcapaciteit van het archief is onbeperkt; de klant betaalt alleen voor het gebruikte aantal gigabytes. Het verbruik kan op elk moment online worden ingezien.

STRATO is de betrouwbare webhoster voor iedereen die online succesvol wil zijn. Bij STRATO is webhosting fair en eenvoudig – zonder gedoe en tegen de beste prijs.

Het productportfolio reikt van domeinnaam, e-mail, website en servers tot online marketingtools en de populaire cloud storage HiDrive. STRATO biedt totaalpakketten met flexibele looptijden, een 30 dagen geld-terug-garantie en een bekroonde klantenservice.

STRATO is sinds zijn oprichting in 1997 uitgegroeid tot een van de grootste hostingaanbieders ter wereld en beheert ruim 4 miljoen domeinnamen voor meer dan 2 miljoen klanten. STRATO heeft circa 500 medewerkers en twee ISO-gecertificeerde datacenters in Berlijn en Karlsruhe, met meer dan 70.000 servers. STRATO AG is onderdeel van de United Internet-groep.

Pascalstraße 10, 10587 Berlijn,
Internet: www.strato.nl/pers