Persbericht Websites bouwen #faireenvoudigd: STRATO lanceert nieuwe update Sitebuilder

Berlijn, 24-04-2017
  • Mobiele editor om websites op smartphones te bewerken
  • Alle designs zijn nu 100 % responsive
  • Overzichtelijk dashboard met belangrijke website-statistieken

STRATO introduceert een nieuwe versie van Sitebuilder. Het is de grootste update sinds de introductie drie jaar geleden. De nieuwe versie omvat onder meer een mobiele editor, 100 % responsive designs en een dashboard met tracking-functies. Ook heeft Sitebuilder een compleet nieuwe vormgeving en nieuwe foto-widgets gekregen.

De nieuwe versie is in samenwerking met CM4all ontwikkeld en biedt veel features waar klanten van STRATO om hebben gevraagd. Dit geheel in lijn met de klanteninitiatief #faireenvoudigd strategie. “De nieuwe versie van Sitebuilder is een consequente doorontwikkeling van een succesvol product, waarmee ook onervaren gebruikers in een paar eenvoudige stappen een website kunnen maken”, aldus dr. Christian Böing, CEO van STRATO. “Voor de nieuwe versie hebben we heel nauwkeurig de feedback van onze klanten verzameld en gestructureerd. We hebben ervoor gezorgd dat belangrijke wensen zijn gerealiseerd.”

Een overzicht van de nieuwe features:

Mobiele editor: je eigen website op elk moment overal bewerken

Met de mobiele editor is Sitebuilder nu ook beter toegankelijk vanaf smartphone en tablet. Gebruikers kunnen dus op elk moment en vanaf elk apparaat hun website bewerken. In de editor kunnen zojuist gemaakte foto’s direct vanaf de telefoon worden geüpload. Bij tekstbewerkingen gebruikt de responsive versie de gehele breedte van het scherm. Op de computer kan de gebruiker de site dan helemaal afmaken met individuele design-opties.

100 % responsive websites: op alle apparaten goed weergegeven
Alle designs in de STRATO Sitebuilder zijn nu volledig responsive. Dat betekent dat de vormgeving en menustructuur zich aanpassen aan het apparaat dat de bezoeker gebruikt. De Sitebuilder biedt verder vele designs die gebruikers voor verschillende branches en thema’s individueel kunnen aanpassen. Zowel voor bedrijven, verenigingen als privégebruikers heeft de Sitebuilder het juiste design.

Mobiel dashboard: de belangrijkste website-statistieken in één oogopslag
Om het succes van een website te analyseren, is het essentieel om het bezoekersgedrag te kennen. Met het nieuwe dashboard ziet de Sitebuilder-gebruiker direct het aantal paginabezoeken en unieke bezoekers, ook voor verschillende periodes. Het dashboard laat ook zien waar de bezoekers vandaan komen (bijvoorbeeld directe bezoeken of bezoeken via zoekmachines). Daarnaast toont het dashboard de berichten die via de (beschikbare) contact-widgets binnenkomen. Het dashboard is onderdeel van de mobiele editor en dus ook eenvoudig te gebruiken op een smartphone of tablet.

Desktopversie in material design: alles draait om gebruiksvriendelijkheid
STRATO en CM4all hebben samen de interface van de desktopversie fors gewijzigd. De gehele Sitebuilder werkt nu volgens het bekende material design van Google. Dat maakt de bediening nog intuïtiever en de menu’s en navigatiestructuur nog eenvoudiger.

Nieuwe foto-widgets voor creatieve en afwisselende weergaves
Aan het intuïtieve design van de Sitebuilder dragen ook de nieuwe foto-widgets bij. Daarmee kan de gebruiker foto’s nog creatiever bewerken en op de site plaatsen. ‘Photo grid’ maakt bijvoorbeeld in een handomdraai een collage in rastervormgeving aan, waarin de bezoeker elke foto afzonderlijk kan aanklikken. Een nieuwe widget voor fotoalbums ondersteunt diverse formaten: staand, liggend, pasfoto, rond kader of Polaroid. De gebruiker bepaalt zelf in welk formaat en welke grootte het album de individuele foto’s toont.

Sitebuilder #faireenvoudigd: STRATO verzamelt klantenfeedback en ontwikkelt het product verder
De nieuwe versie laat zien dat STRATO aan de hand van concrete klantwensen de Sitebuilder continu verbetert. In het hoofdmenu is er nu ook een speciale feedback-button. Met een druk op deze knop kunnen gebruikers direct hun suggesties en opmerkingen naar STRATO sturen. Hiermee willen STRATO en CM4all ook de komende jaren Sitebuilder verder verbeteren en nog gebruiksvriendelijker maken.