Persbericht Nieuwe campagne met thjnk: STRATO #faireenvoudigd hosting

Berlijn, 26-09-2016
STRATO start vandaag een nieuwe reclamecampagne onder het motto ‘Eenvoudig en fair gaan goed samen – domein, website, hosting #faireenvoudigd’. In de commercial toont STRATO de valkuilen van hostingaanbieders: lange contractperiodes, kleine lettertjes en lastige opzegprocedures. De oplossing is ‘Hosting #faireenvoudigd’ met korte contracten, zonder klein gedrukte voorwaarden, een 30 dagen geld-terug-garantie en een eenvoudige online opzegmogelijkheid. STRATO heeft de campagne ontwikkeld met het reclamebureau thjnk uit Hamburg en is vanaf vanavond op alle Nederlandse commerciële zenders te zien.

Eenvoudig en fair gaan goed samen – domein, website, hosting #faireenvoudigd
“Aanbieders die veel marketing voeren, worden kritisch bekeken door de consument. Van mobiele telefoonaanbieder en kabelprovider tot webhoster”, stelt STRATO CEO Dr. Christian Böing. Volgens hem is belangrijke informatie te vaak verstopt in kleine lettertjes, algemene voorwaarden en onduidelijke formuleringen. “Veel consumenten voelen zich oneerlijk behandeld. De diensten die ze afnemen, zijn niet transparant. Wij willen dat veranderen.”
Met de nieuwe campagne verdiept STRATO een al bestaande bedrijfsstrategie en positionering. “We waren altijd al fair en transparant. Nu letten we er nóg meer op, met ‘Hosting #faireenvoudigd’”, stelt Böing.

Telefonie, internet & hosting: meer dan 10 miljoen Duitse klanten ontevreden
STRATO onderstreept de noodzaak van meer eerlijkheid en eenvoud met een onderzoek van forsa in Duitsland, ‘Telefonie, internet & hosting: klanten en hun aanbieders’. Volgens dit onderzoek is ruim een vijfde van de klanten (22%) niet tevreden. In Duitsland zijn dat ruim 10 miljoen mensen. Daarom neemt STRATO maatregelen die daadwerkelijk iets veranderen. Contractperiodes worden korter, klein gedrukte voorwaarden verdwijnen, er geldt een 30 dagen geld-terug-garantie en alle producten kunnen online worden opgezegd.

Productie en uitzendingen: de belangrijkste feiten
STRATO start de nieuwe campagne, die vooral draait om een tv-commercial, vanaf 26 september in Nederland. De campagne is primetime te zien, van 19 tot 23 uur, in versies van 30, 20 en 5 seconden op alle grote commerciële tv-zenders, zoals RTL4, SBS6 en Veronica. Ook sociale media als Facebook en Twitter zijn in de campagne opgenomen.
Aan de campagne werkten mee:
- Strategie en creatie: bureau thjnk (Hamburg)
- Regie: Djawid Hakimyar
- Filmproductie: It’s us (Berlijn)
- Mediaplanning en inkoop reclameruimte: MediaCom – bureau voor media-advies
- Fotomotief: Felix Wittich
- Illustraties: Dominik Eisele
- Projectleiding STRATO: Sebastian Oppermann (senior vice president marketing & communicatie), Kati Meyer (marketing manager)

Derde succesvolle campagne
De nieuwe tv-spot is onderdeel van de derde campagne van STRATO. In 2013 verscheen de eerste spot, ‘Het leven is een podium, STRATO is jouw podium op internet’. Deze spot werd genomineerd voor de Duitse GWA EFFIE Awards. De tweede spot, ‘Het internet weet wat jij nodig hebt’ uit 2014 introduceerde het reclamepersonage Mr. Internet. Ook deze spot bereikte de finale van de GWA EFFIE Awards. In 2015 volgde een tweede spot met Mr. Internet onder het motto ‘STRATO rockt het internet’. Voor de huidige campagne heeft STRATO afscheid genomen van het bekende reclamepersonage en probeert nu een nieuw formaat, met de innovatieve insteek ‘Hosting #faireenvoudigd‘.

Over het onderzoek
Online onderzoek van 12 tot 18 augustus door forsa in opdracht van STRATO, onder de titel ‘Telefonie, internet & webhosting: klanten en hun aanbieders.’ Geïnterviewd werden 1000 Duitse particulieren van 18 jaar en ouder die minstens één keer per week het internet gebruiken en één van de volgende diensten afnemen: vaste telefonie, mobiele telefonie, internet, hosting of een andere internetdienst.