STRATO lanceert tv-campagne met Scooter-frontman H.P. Baxxter

Berlijn, 01-09-2020
"Faster. Better. STRATO." Doordrenkt van de typische Scooter-technosound maakt H.P. Baxxter vanaf vandaag reclame voor de producten van STRATO. De zanger van Scooter is daarmee de eerste tv-testimonial van de webhoster. Vanaf 1 september is de spot te zien op de grote commerciële zenders. Ook is de spot, aangevuld met behind-the-scenes-opnamen, te zien op YouTube.

Scooter-frontman als eerste tv-testimonial
Voor het eerst werkt STRATO op tv met een celebrity endorsement: H.P. Baxxter. Hij werd wereldberoemd met zijn band Scooter, waarmee hij al meer dan 25 jaar succesvol is. We kennen hem als een van de beroemdste Duitse techno- en rave-muzikanten. Dankzij zijn affiniteit met technologie én z’n opvallende optreden past Baxxter perfect bij de hostingwereld van STRATO.

"De toon van de nieuwe campagne sluit volledig aan bij ons merk", aldus dr. Christian Böing, CEO van STRATO. "STRATO is eenvoudig, direct en allesbehalve stil. H.P. is hiervoor het ideale gezicht."

H.P. Baxxter op het STRATO podium
"Omdat het nummer voor STRATO me doet denken aan een typische Scooter-track, had ik het gevoel dat ik een Scooter-muziekvideo aan het opnemen was. Maar dan op een oranje podium," zegt H.P. Baxxter. De nieuwe spot toont hem in zijn element, namelijk op het grote podium. De film is opgenomen in de stijl van een videoclip. Vanwege de corona-pandemie zijn tijdens de opnamen speciale maatregelen genomen om besmetting met het virus te voorkomen.

Onder begeleiding van een speciaal voor het nummer gemixte Scooter-song toont H.P. de producten van STRATO in zijn typische stijl. Synchroon met de songtekst worden trefwoorden voor de producten op grote LED-schermen getoond. De spot is doordrongen van het typische feloranje van STRATO.

In de online versie wordt de spot aangevuld met humoristische opnamen van achter de schermen. Daarin treedt ook STRATO CEO Christian Böing op en geeft H.P. Baxxter regieaanwijzingen. STRATO gebruikte deze combinatie van tv-spot met bonusmateriaal voor het eerst in de vorige campagne ‘Zo snel gaat voordelig’. Omdat dit zo’n succes was, zet het bedrijf dit formaat voort.

Na de tv-première volgen online formaten
De spot start op 1 september in een 25 seconden durende commercial op de Nederlandse televisie. Ook is de campagne op YouTube te zien. Met verschillende online formaten (31 seconden, 20 seconden en een 6 seconden bumper) inclusief behind-the-scenes-materiaal worden YouTube-gebruikers meerdere keren aangesproken. Dat levert een unieke, persoonlijke indruk van het merk STRATO op. Bekijk de tv-spot hier.

Feiten en credits van de campagne
– Strategie en creatie: Try No Agency
– Regie: Stefan Nagel
– Productie: It’s Us
– Acteurs: H.P. Baxxter, dr. Christian Böing (CEO STRATO)
– Mediaplanning en inkoop van advertentieruimte: inhouse-bureau A1 samen met OMD
– Projectleiding STRATO: Katharina Oriefe-Briand (hoofd marketing)

RSS

Wil je automatisch op de hoogte blijven van STRATO nieuws? Gebruik dan onze RSS-feed voor persberichten.

Nu abonneren

Over ons

STRATO is de betrouwbare webhoster voor iedereen die online succesvol wil zijn. Bij STRATO is webhosting fair en eenvoudig – zonder gedoe en tegen de beste prijs.

Het productportfolio reikt van domeinnaam, e-mail, website en servers tot online marketingtools en de populaire cloud storage HiDrive. STRATO biedt totaalpakketten met flexibele looptijden, een 30 dagen geld-terug-garantie en een bekroonde klantenservice.

STRATO is sinds zijn oprichting in 1997 uitgegroeid tot een van de grootste hostingaanbieders ter wereld en beheert ruim 4 miljoen domeinnamen voor meer dan 2 miljoen klanten. STRATO heeft circa 500 medewerkers en twee ISO-gecertificeerde datacenters in Berlijn en Karlsruhe, met meer dan 70.000 servers. STRATO AG is onderdeel van de United Internet-groep.

Perscontact

STRATO AG,
Pascalstraße 10, 10587 Berlijn,
Telefoon: +49 (0)30 88615 3396,
E-mail: pers@strato.com,
Internet: www.strato.nl/pers