Persbericht Cloud storage HiDrive: nu met Universal Windows-app

Berlijn, 14-07-2016
STRATO introduceert een UWP-app (Universal Windows Platform) voor zijn cloud storage HiDrive. Het is een toepassing voor alle Windows-apparaten, met functies en een interface die op elk Windows-apparaat identiek zijn. Gebruikers van HiDrive profiteren daarmee van een nóg betere gebruikerservaring. Met de UWP-app kunnen zij alle relevantie functies van HiDrive gebruiken, zoals het uploaden en delen van bestanden en het aanmaken van fotoalbums. De app heeft ook functies die de vorige versies voor Windows-telefoons en tablets niet hadden, zoals een automatische uploadfunctie voor afbeeldingen en video’s en een nieuw design. De HiDrive UWP-app is gratis verkrijgbaar in de Windows App Store op https://www.microsoft.com/nl-nl/store/apps/hidrive/9wzdncrdxbft.

Nieuwe functies voor afbeeldingen en video’s
Voor de omgang met afbeeldingen en videobestanden heeft de HiDrive Universal Windows-app drie nieuwe functies:

1. Automatisch uploaden: gebruikers kunnen via de app foto’s en video’s automatisch laten uploaden naar hun HiDrive – naar keuze alleen via Wi-Fi, of zowel via Wi-Fi als via het mobiele netwerk.
2. Offlinefunctie: het is mogelijk in de app bestanden aan te wijzen die ook offline beschikbaar moeten zijn. Deze bestanden staan daarna ook zonder internetverbinding ter beschikking.
3. Weergave van metadata: de metadata van foto’s zijn voor de gebruikers zichtbaar in de app. Dit zijn bijvoorbeeld gegevens over de datum, locatie, camera, resolutie, tijd en bestandsgrootte van de afbeelding.

Windows Continuum gebruiken
De HiDrive Universal Windows-app ondersteunt Windows Continuum. Dat integreert de smartphone met de desktop, zodat gebruikers de HiDrive-app zowel op de Windows-smartphone als op de desktop kunnen gebruiken. Hiervoor is een recente smartphone vereist, evenals Display Dock van Microsoft. Een sharelink voor automatisch naar HiDrive geüploade foto’s kan zo bijvoorbeeld vanaf de desktop snel via e-mail worden gedeeld met vrienden en collega’s. Ook het aansluiten van een tv op de smartphone is via Display Dock mogelijk.

Nieuw design, verbeterde structuur
De app heeft een nieuw design en een verbeterde menustructuur die volledig de normen van UWP-apps volgt en drie duidelijke voordelen heeft voor gebruikers:

1. Dezelfde app op alle apparaten: lettertype en andere elementen van de app worden automatisch aangepast op het display van het desbetreffende apparaat. Gebruikers hebben dus altijd dezelfde interface, op elk Windows-apparaat.
2. Standaardvolgorde van elementen: de HiDrive UWP-app heeft dezelfde vormgeving als andere UWP-apps, zodat gebruikers de navigatie en bedieningselementen al van andere apps kennen en deze app gemakkelijker en sneller kunnen gebruiken.
3. Betere oriëntatie: nieuwe navigatiefuncties zoals het uitklapmenu en een bread crumb-functie zorgen ervoor dat de gebruiker altijd het overzicht in de app houdt. Het menu opent alleen in de linkerzijde van de app als het nodig is en conflicteert dus niet met de content van de app.

Jarenlange expertise en servers in Duitsland
STRATO is met HiDrive een toonaangevende aanbieder van cloud storage en biedt de oplossing ook als whitelabel-product aan voor andere ICT-aanbieders. HiDrive onderscheidt zich van andere online storage-oplossingen door het brede scala aan toegangsmogelijkheden. Voor de gebruikelijke besturingssystemen iOS, Android, MAC en Windows zijn er mobiele apps en software die het gebruik van de clouddienst gemakkelijk makken. Daarnaast kunnen gebruikers een extra protocolpakket aanschaffen, om via standaardprotocollen als SMB/CIFS, WebDAV, FTP en rsync toegang te krijgen tot HiDrive. Op het gebied van veiligheid profiteert HiDrive van het feit dat de servers in Duitsland staan, namelijk in de krachtige datacenters van STRATO in Berlijn en Karlsruhe. De opgeslagen gegevens vallen daarmee onder de bescherming van de uiterst strenge Duitse privacywetgeving.